Název: Name: | DFS 230 A-1 | |
Originální název: Original Name: | DFS 230 A-1 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1938 Deutsches Forschunginstitut für Segelflug, Darmstadt-Griesheim / DD.07.1939-DD.MM.194R Robert Hartwig, Sonneburg / DD.01.1941-DD.09.1941 Bücker Flugzeugbau GmbH, Rangsdorf / DD.06.1941-DD.MM.1941 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha / DD.09.1941-DD.MM.194R Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig / DD.10.1940-DD.09.1942 Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik AG, Praha / DD.04.1943-DD.07.1943 Ing. J. Mráz, továrna na letadla, Choceň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~1610: DFS: 6 DFS 230 V Hartwig: 622 DFS 230 A 214 DFS 230 B Erla: 32 DFS 230 A 138 DFS 230 B Gotha: 23 DFS 230 B 1 DFS 230 V7 Bücker: 170 DFS 230 B BMM: 391 DFS 230 B Mráz: 13(30?) DFS 230 C-1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 + 8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzná ližina | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 860 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2100 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 21,98 m | |
Délka: Length: | 11,24 m | |
Výška: Height: | 2,74 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 41,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | žádný | |
Počet motorů: Number of Engines: | 0 | |
Typ: Type: | - | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | - | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2901) km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 2102) km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 1600 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) rychlost klouzání 2) maximální rychlost při vlekání | |
Zdroje: Sources: | Nowara, Heinz J. German Gliders in World War II, Schiffer Military History Vol. 48. Schiffer Publishing, West Chester. ISBN 0-88740-358-1. Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4. Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2. www.luftarchiv.de |
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#530632Verze : 0
Aubi
MOD
www.warbirdsresourcegroup.org
Prototyp Gotha DFS-230 V7
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Prototyp Gotha DFS-230 V7
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#24956Verze : 1
Aubi
MOD
B-1 byla nejpoužívanější varianta, která používala pro zkrácení dojezdu brzdící padák
existovaly ještě
A-1 bez padáku
C-1 s třemi brzdícími raketami na THP n přídi, pomocí kterých bylo možné zkrátit dojezd na 30m
F-1 (DFS 230 V7) prodloužená verze pro 15 mužů
existovaly ještě
A-1 bez padáku
C-1 s třemi brzdícími raketami na THP n přídi, pomocí kterých bylo možné zkrátit dojezd na 30m
F-1 (DFS 230 V7) prodloužená verze pro 15 mužů
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#44382Verze : 0
ICE
MOD
trojpohľadový výkres
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#165110Verze : 0
Panzer
MOD
Vedle kluzáku leží zásobovací kontejner shazovaný na padácích výsadkářům nebo jednotkám v obklíčení.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#44383Verze : 2
ICE
MOD
.
Ukázka typického zbarvení DFS 230. Většina strojů tohoto typu létala ve standardní kamufláži sestávající ze světle modré RLM 65 na spodních a částečně bočních plochách. Na horních plochách je potom kombinace barev RLM 70 (černozelená) a RLM 71 (tmavě zelená) v ostře lomených polích, která částečně přecházela také na boky trupu, kde se navíc nacházelo množství skvrn RLM 71.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | LH18 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Ukázka typického zbarvení DFS 230. Většina strojů tohoto typu létala ve standardní kamufláži sestávající ze světle modré RLM 65 na spodních a částečně bočních plochách. Na horních plochách je potom kombinace barev RLM 70 (černozelená) a RLM 71 (tmavě zelená) v ostře lomených polích, která částečně přecházela také na boky trupu, kde se navíc nacházelo množství skvrn RLM 71.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | LH18 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | LH18 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#403803Verze : 0
Rad
MOD
.
Němci konali řadu pokusů s jinými způsoby vleku kluzáků než na laně. Jeden ze zkoušených způsobů, jak dopravit kluzák na žádané místo, zahrnoval jeho spojení s motorovým letounem. První zkoušky byly prováděny s letounem-nosičem Klemm Kl 35B, jehož motorový výkon však nedostačoval k samostatnému startu, proto úlohu nosiče převzal zde zobrazený Focke-Wulf Fw 56.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | CBZB |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Němci konali řadu pokusů s jinými způsoby vleku kluzáků než na laně. Jeden ze zkoušených způsobů, jak dopravit kluzák na žádané místo, zahrnoval jeho spojení s motorovým letounem. První zkoušky byly prováděny s letounem-nosičem Klemm Kl 35B, jehož motorový výkon však nedostačoval k samostatnému startu, proto úlohu nosiče převzal zde zobrazený Focke-Wulf Fw 56.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#403805Verze : 0
Rad
MOD
.
Pokusy s motorovými nosiči kluzáků DFS 230 vyvrcholily použitím stíhacího Me 109 E-1. Tento stroj již byl schopen odstartovat s plně naloženým kluzákem. Kluzák však musel mít modifikovaný podvozek, kvůli vyšší hmotnosti letounu-nosiče. Ačkoliv žádná z těchto metod dopravy kluzáků do žádaného prostoru se v praxi neuplatnila, získané zkušenosti byly velmi cenné při pozdější realizaci projektu Mistel.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | D-14-644 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Pokusy s motorovými nosiči kluzáků DFS 230 vyvrcholily použitím stíhacího Me 109 E-1. Tento stroj již byl schopen odstartovat s plně naloženým kluzákem. Kluzák však musel mít modifikovaný podvozek, kvůli vyšší hmotnosti letounu-nosiče. Ačkoliv žádná z těchto metod dopravy kluzáků do žádaného prostoru se v praxi neuplatnila, získané zkušenosti byly velmi cenné při pozdější realizaci projektu Mistel.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#403806Verze : 0
Rad
MOD
Nemecký výsadkár opúšťa po pristáti klzák DFS-230, Kréta 1941
zdroj: www.bundesarchiv.de
zdroj: www.bundesarchiv.de
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#535212Verze : 0
Panzer
MOD
Zaujímavá, zrejme poľná úprava klzáku DFS 230, spočívajúca v montáži ľahkého guľometu MG 34 na pravú stranu trupu pod kabínou. Na prvý pohľad sa javí, že ide iba o ušetrenie miesta v kabíne a guľomet slúži pre vysádzané vojská. Napovedá tomu aj dvojnožka a nosný remeň ponechané na zbrani. Deflektor umiestnený na trupe pred hlavňou však evokuje možnosť jeho použitia aj za letu. Kovový deflektor mohol slúžiť na ochranu plátenej obšívky pred plameňom šľahajúcim z hlavne. V takom prípade by musel byť nábojový pás vedený cez trup z kokpitu pilota.
Neznáme letisko na Sicílii, Taliansko, 1943.
edit: podarilo sa mi nájsť manuál s názvom Bedienungsvorschrift für die starre Schusswaffe (MG 34) z roku 1940 (v prílohe). V tomto materiály je popísaný spôsob uchytenia, nastrelenia a používania ľahkého guľometu MG-34 na tomto klzáku pre poľné dielne luftwaffe. Guľomet sa nabíjal ešte pred štartom, odpaľoval sa z pilotnej kabíny, kde bola umiestnená aj schránka s 250 nábojovým guľometným pásom. Na cielenie slúžil jednoduchý nitkový kríž umiestnený na vnútornej časti čelného skla kabíny. Po pristátí mohol byť guľomet jednoducho sňatý a použitý v pozemnom boji.
www.bundesarchiv.de
Bedienungsvorschrift für die starre Schusswaffe (MG 34)
Neznáme letisko na Sicílii, Taliansko, 1943.
edit: podarilo sa mi nájsť manuál s názvom Bedienungsvorschrift für die starre Schusswaffe (MG 34) z roku 1940 (v prílohe). V tomto materiály je popísaný spôsob uchytenia, nastrelenia a používania ľahkého guľometu MG-34 na tomto klzáku pre poľné dielne luftwaffe. Guľomet sa nabíjal ešte pred štartom, odpaľoval sa z pilotnej kabíny, kde bola umiestnená aj schránka s 250 nábojovým guľometným pásom. Na cielenie slúžil jednoduchý nitkový kríž umiestnený na vnútornej časti čelného skla kabíny. Po pristátí mohol byť guľomet jednoducho sňatý a použitý v pozemnom boji.
www.bundesarchiv.de
www.lexikon-der-wehrmacht.de/.../DFS230-2.pdf
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Bedienungsvorschrift für die starre Schusswaffe (MG 34)
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#536354Verze : 10
Panzer
MOD
O tom, aké stiesnené podmienky boli v kabíne určenej pre výsadok svedčí tento záber z neznámeho letiska v Taliansku, september 1943.
zdroj: www.bundesarchiv.de
zdroj: www.bundesarchiv.de
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#536446Verze : 0
Panzer
MOD
www.bundesarchiv.de
DFS 230 s pomocnou vrtuľkou na hornej časti trupu, účel ktorej sa mi nepodarilo zatiaľ zistiť.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Sicília, Taliansko, 1943
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Sicília, Taliansko, 1943
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#536768Verze : 0
Panzer
MOD
Výkresová dokumentácia DFS 230.
pristávacia lyža
ostruha
štartovací odhadzovací podvozok
zariadenie pre upnutie ťažného lana
brzdiace háky
www.rcgroups.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pristávacia lyža
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
ostruha
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
štartovací odhadzovací podvozok
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zariadenie pre upnutie ťažného lana
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
brzdiace háky
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#536771Verze : 2
Panzer
MOD
www.deutscheluftwaffe.de
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
celkový pohľad na tzv. ťažnú tyč
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | DFS 230 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
detailný pohľad na zámok ťažnej tyče, vľavo DFS 230, vpravo vlečné lietadlo
URL : https://www.valka.cz/DFS-230-t6466#536773Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.