Panzerdraisine type Steyr K 2670 bylo oficiální pojmenování zajímavého vozidla vzniklého za WWII v počtu 40 kusů. Posádky je ovšem spíše nazývaly leichte Schienenpanzer nebo Panzersicherungswagen. Bylo zkonstruováno v závodě Steyr-Daimler-Puch AG na základě požadavku na průzkumný prostředek obrněných vlaků. Dalším úkolem měla být ochrana tratí v místech činnosti partyzánů. Drezíny byly v sestavě některých obrněných vlaků typu "leichte Spähzug", sestávajících vždy z deseti drezín každý, užívaných na Balkáně k protipartizánské službě. Vzhledem k malému tlaku na nápravu mohly tyto stroje operovat i na místních špatných tratích. Tyto lehké vlakové soupravy byly zformovány čtyři v roce 1944 a dostaly označení le. Sp. 301 - 304.
Data:
váha - 7.5 t,
bojová váha - 9.5 t;
posádka : 5 - 8;
délka : 569 cm
šířka : 252 cm
výška bez antény : 227 cm
výška s anténou : 253 cm
maximální rychlost - 70 km/h
Pancíř : 14.5 mm
Drezína měla dvě osy, byla poháněna vzduchem chlazeným motorem Steyr (76 ks) umístěným ve středu vozidla.
Pancéřový trup měl skloněné boky, s dveřmi na obou bocích a přívodem vzduchu po straně. Měla rovněž dva poklopy ve střeše vozidla. Vozidlo nemělo pevné zbraně ale trup měl 6 střílen pro kulomety,po dvou na obou koncích a po jedné na bocích. Tyto střílny umožňovaly kruhový obstřel vozidla. Původní výzbrojí vozu byly 4 kulomety MG 34 a osobní zbraně osádky. Vozidla měla standardně ve výbavě radiostanici s anténou rámového typu na střeše vozu. Stanoviště řidiče byla na obou koncích vozidla, takže bylo možno jet oběma směry.
Zvláštností je poválečná služba strojů tohoto typu v Polsku kde byla nejméně jedna (ale spíše 2-3) zařazeny u jednotky SOK (Służby Ochrony Kolei - ochrana tratí), jak se do polska dostala není známo, jejich výzbroj u nového majitele byla složena z kulometů DP.
Data:
váha - 7.5 t,
bojová váha - 9.5 t;
posádka : 5 - 8;
délka : 569 cm
šířka : 252 cm
výška bez antény : 227 cm
výška s anténou : 253 cm
maximální rychlost - 70 km/h
Pancíř : 14.5 mm
Drezína měla dvě osy, byla poháněna vzduchem chlazeným motorem Steyr (76 ks) umístěným ve středu vozidla.
Pancéřový trup měl skloněné boky, s dveřmi na obou bocích a přívodem vzduchu po straně. Měla rovněž dva poklopy ve střeše vozidla. Vozidlo nemělo pevné zbraně ale trup měl 6 střílen pro kulomety,po dvou na obou koncích a po jedné na bocích. Tyto střílny umožňovaly kruhový obstřel vozidla. Původní výzbrojí vozu byly 4 kulomety MG 34 a osobní zbraně osádky. Vozidla měla standardně ve výbavě radiostanici s anténou rámového typu na střeše vozu. Stanoviště řidiče byla na obou koncích vozidla, takže bylo možno jet oběma směry.
Zvláštností je poválečná služba strojů tohoto typu v Polsku kde byla nejméně jedna (ale spíše 2-3) zařazeny u jednotky SOK (Służby Ochrony Kolei - ochrana tratí), jak se do polska dostala není známo, jejich výzbroj u nového majitele byla složena z kulometů DP.