D ll 1

Demag Liliput Model 1

     
Název:
Name:
D ll 1 (Demag Liliput Model 1)
Originální název:
Original Name:
D ll 1 (Demag Liliput Model 1)
Výrobce:
Producer:
Demag, Duisburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
? kg
Celková délka:
Overall Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
? mm
Celková výška:
Overall Height:
? mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
BMW (zážihový 6-valec objemu 1479 cm3)
Výkon:
Power:
22.4 kW při 2800 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
Zafnradfabrik (4 rýchlostná)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Thomas L.Jentz, Hilary Louis Doyle - Leichter Zugkraftwagen 1 t (Sd.Kfz.10) Ausf.A und Ausf.B and Variants development and production from 1935 to 1945, Panzer Tracts No.22-1, rok vydania 2009, ISBN: 0-9815382-5-8

Walter J. Spielberger - Die Halbkettenfahrzeuge Des Deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag, Stuttgart, 4.vydanie, rok 1993, ISBN 3-87943-403-4
URL : https://www.valka.cz/D-ll-1-t186690#544142Verze : 1
MOD
V roku 1934 bol započatý vývoj polopásového delostreleckého ťahača 1-tonovej kategórie (Kleinster geländegaengiger Kettenschlepper, neskôr premenovaný na leichte Zugkraftwagen 1 to (Sd.Kfz.10)). Stroj mal slúžiť k ťahaniu ľahkých kanónov a húfnic malých kalibrov (20 mm Flak, 37 mm a neskôr i 50 mm PaK, 75 mm až 150 mm ľahkých pechotných diel, príves Sd.Ah.32 a pod.). Vývoj a neskoršia výroba bežala v réžii firmy DEMAG AG, Wetter/Ruhr. Prvé prototypy vznikli v rokoch 1934/35. Vzniklo viacero vývojových modifikácií.
V sekundárnom zdroji informácií pri pátraní po histórii tohoto delostreleckého ťahača hmotnostnej kategórie 1 tona (BAOR Technical Intelligence Report No.81 datovaný k 29.6.1946) možno nájsť informáciu, že prototypy (D ll 1, D ll 2 a D ll 3) boli označované ako "Liliput" (lilipután). Pri dlhoročnom pátraní autorov zdroja uvedeného nižšie (Jentz/Doyle) sa však v zachovaných originálnych dokumentoch toto označenie nenašlo.
Evolučným nástupcom D ll 1 bol ďalší prototyp D ll 2.



Prvý prototyp D ll 1 bol postavený na prelome rokov 1934-35. Pásová časť podvozku mala tri pojazdové kolesá, predná náprava používala klasické automobilové pneumatiky. Predná náprava i kolesá pásovej časti podvozku boli odpružené torznými tyčami. Posádku tvorili až štyria vojaci. Motor bol situovaný v zadnej časti vozidla. Na fotografiách prototypu bol v záprahu buď 3,7 cm protitankový kanón Tak alebo muničný príves. Známe TTD sú uvedené v tabuľke vyššie.


*zdroje:


Thomas L.Jentz, Hilary Louis Doyle - Leichter Zugkraftwagen 1 t (Sd.Kfz.10) Ausf.A und Ausf.B and Variants development and production from 1935 to 1945, Panzer Tracts No.22-1, rok vydania 2009, ISBN: 0-9815382-5-8
Walter J. Spielberger - Die Halbkettenfahrzeuge Des Deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag, Stuttgart, 4.vydanie, rok 1993, ISBN 3-87943-403-4



D ll 1 ťahá 3,7 cm Tak
URL : https://www.valka.cz/D-ll-1-t186690#544153Verze : 8
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!