Název: Name: | D ll 1 (Demag Liliput Model 1) | |
Originální název: Original Name: | D ll 1 (Demag Liliput Model 1) | |
Výrobce: Producer: | Demag, Duisburg / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | ? kg | |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | |
Celková šířka: Overall Width: | ? mm | |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | BMW (zážihový 6-valec objemu 1479 cm3) | |
Výkon: Power: | 22.4 kW při 2800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Zafnradfabrik (4 rýchlostná) | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | ? km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | ? | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Thomas L.Jentz, Hilary Louis Doyle - Leichter Zugkraftwagen 1 t (Sd.Kfz.10) Ausf.A und Ausf.B and Variants development and production from 1935 to 1945, Panzer Tracts No.22-1, rok vydania 2009, ISBN: 0-9815382-5-8 Walter J. Spielberger - Die Halbkettenfahrzeuge Des Deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag, Stuttgart, 4.vydanie, rok 1993, ISBN 3-87943-403-4 |
URL : https://www.valka.cz/D-ll-1-t186690#544142Verze : 1
brano
MOD
V roku 1934 bol započatý vývoj polopásového delostreleckého ťahača 1-tonovej kategórie (Kleinster geländegaengiger Kettenschlepper, neskôr premenovaný na leichte Zugkraftwagen 1 to (Sd.Kfz.10)). Stroj mal slúžiť k ťahaniu ľahkých kanónov a húfnic malých kalibrov (20 mm Flak, 37 mm a neskôr i 50 mm PaK, 75 mm až 150 mm ľahkých pechotných diel, príves Sd.Ah.32 a pod.). Vývoj a neskoršia výroba bežala v réžii firmy DEMAG AG, Wetter/Ruhr. Prvé prototypy vznikli v rokoch 1934/35. Vzniklo viacero vývojových modifikácií.
V sekundárnom zdroji informácií pri pátraní po histórii tohoto delostreleckého ťahača hmotnostnej kategórie 1 tona (BAOR Technical Intelligence Report No.81 datovaný k 29.6.1946) možno nájsť informáciu, že prototypy (D ll 1, D ll 2 a D ll 3) boli označované ako "Liliput" (lilipután). Pri dlhoročnom pátraní autorov zdroja uvedeného nižšie (Jentz/Doyle) sa však v zachovaných originálnych dokumentoch toto označenie nenašlo.
Evolučným nástupcom D ll 1 bol ďalší prototyp D ll 2.
Prvý prototyp D ll 1 bol postavený na prelome rokov 1934-35. Pásová časť podvozku mala tri pojazdové kolesá, predná náprava používala klasické automobilové pneumatiky. Predná náprava i kolesá pásovej časti podvozku boli odpružené torznými tyčami. Posádku tvorili až štyria vojaci. Motor bol situovaný v zadnej časti vozidla. Na fotografiách prototypu bol v záprahu buď 3,7 cm protitankový kanón Tak alebo muničný príves. Známe TTD sú uvedené v tabuľke vyššie.
*zdroje:
Thomas L.Jentz, Hilary Louis Doyle - Leichter Zugkraftwagen 1 t (Sd.Kfz.10) Ausf.A und Ausf.B and Variants development and production from 1935 to 1945, Panzer Tracts No.22-1, rok vydania 2009, ISBN: 0-9815382-5-8
Walter J. Spielberger - Die Halbkettenfahrzeuge Des Deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag, Stuttgart, 4.vydanie, rok 1993, ISBN 3-87943-403-4
D ll 1 ťahá 3,7 cm Tak
V sekundárnom zdroji informácií pri pátraní po histórii tohoto delostreleckého ťahača hmotnostnej kategórie 1 tona (BAOR Technical Intelligence Report No.81 datovaný k 29.6.1946) možno nájsť informáciu, že prototypy (D ll 1, D ll 2 a D ll 3) boli označované ako "Liliput" (lilipután). Pri dlhoročnom pátraní autorov zdroja uvedeného nižšie (Jentz/Doyle) sa však v zachovaných originálnych dokumentoch toto označenie nenašlo.
Evolučným nástupcom D ll 1 bol ďalší prototyp D ll 2.
Prvý prototyp D ll 1 bol postavený na prelome rokov 1934-35. Pásová časť podvozku mala tri pojazdové kolesá, predná náprava používala klasické automobilové pneumatiky. Predná náprava i kolesá pásovej časti podvozku boli odpružené torznými tyčami. Posádku tvorili až štyria vojaci. Motor bol situovaný v zadnej časti vozidla. Na fotografiách prototypu bol v záprahu buď 3,7 cm protitankový kanón Tak alebo muničný príves. Známe TTD sú uvedené v tabuľke vyššie.
*zdroje:
Thomas L.Jentz, Hilary Louis Doyle - Leichter Zugkraftwagen 1 t (Sd.Kfz.10) Ausf.A und Ausf.B and Variants development and production from 1935 to 1945, Panzer Tracts No.22-1, rok vydania 2009, ISBN: 0-9815382-5-8
Walter J. Spielberger - Die Halbkettenfahrzeuge Des Deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag, Stuttgart, 4.vydanie, rok 1993, ISBN 3-87943-403-4
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
D ll 1 ťahá 3,7 cm Tak
URL : https://www.valka.cz/D-ll-1-t186690#544153Verze : 8
brano
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.