Main Menu
User Menu

Curtiss YP-37

     
Název:
Name:
Curtiss YP-37
Originální název:
Original Name:
Curtiss Hawk 74?
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.06.1939-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo , New York
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
13
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2596 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3125 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m
Délka:
Length:
10,010 m
Výška:
Height:
2,890 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
142,564 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-21 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 857,5 kW.
Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
533 km/h v 6096 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
491 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,5 min do 6096 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10363 m
Dolet:
Range:
917 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji vpravo nad motorem a
1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji vlevo nad motorem.
Uživatelské státy:
User States:
USA
Poznámka:
Note:
Letoun byl byl poháněn oproti nepovedenému prototypu XP-37 poháněn mírně výkonnější verzí motoru Allison, tento motor byl přeplňován také jiným typem turbokompresoru. Na výkonech se to, bohužel, nijak neprojevilo.

Konstruktéři se snažili zlepšit výhled z kabiny, ta byla mírně posunuta vpřed a trup byl, z důvodu vyvážení, prodloužen v ocasní části o více než 0,5 m. Celkem bylo vyrobeno 13 předsériových letounů YP-37. které byly testovány armádním letectvem v Ohiu, přednost ale nakonec dostal Curtiss P-40, který byl poháněn spolehlivou verzí motoru Allison bez turbokompresoru a byl tak mnohem spolehlivější a letoun poskytoval lepší výhled než "dlouhonosý" YP-37.
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Profile No. 45 Curtiss Army Hawks, Profile Publications, England.
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
https://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-37.html
www.csd.uwo.ca
https://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p37.html
archiv autora

Curtiss YP-37 -


Curtiss YP-37 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-YP-37-t125983#427504Verze : 0
MOD