Název: Name: | Curtiss XP-6F Hawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss XP-6F Hawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.03.1933 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.03.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 konverze z XP-6E | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1933 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1428 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1743 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.6 m | |
Délka: Length: | 6.88 m | |
Výška: Height: | 2.72 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.41 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss V-1570-55 s turbokompresorem, o výkonu 727 kW třílistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 189 l 208 l pomocná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 362.1 km/h v 4572 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 321.9 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,62mm kulomet | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965. United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html http://www.aerofiles.com/_curtx.html www.americancombatplanes.com http://www.aero-web.org/specs/curtiss/xp-6f.htm |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss XP-6F Hawk |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 39-374 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-6F-Hawk-t125691#426547Verze : 0
Aubi
MOD
V roce 1933 byl prototyp P-6E, 39-374, vrácen do Buffala k dalším úpravám. První z nich představovala zástavba motoru V-1570F s turbokompresorem F-2F umístěným na pravé straně přídě, druhou bylo nahrazení otevřeného kokpitu uzavřenou kabinou. V této podobě byl 39-374 přejmenován na XP-6F, továrním označením Model 35C (a přidal si tak další jméno do ne zrovna krátkého seznamu - předtím byl pojmenován P-11, YP-20 a XP-6E). Armádě byl vrácen v březnu 1933. Kvůli zvýšené hmotnosti klesla jeho maximální rychlosti u země na 312,2 km/h, stoupla ale na 362.1 km/h v 4572 m a možná by mohla být i vyšší, kvůli problémům s chlazením motoru ale testy ve větších výškách neproběhly, takže není znám ani dostup, a nakonec vedly k ukončení testů. Poté měl XP-6F dostat standardní 578kW V-1570-55 bez turbokompresoru a přeznačen na P-6F.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-6F-Hawk-t125691#426556Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.