Main Menu
User Menu

Curtiss XF8C-7 Helldiver

Curtiss XO2C-2

     
Název:
Name:
Curtiss XF8C-7 Helldiver
Originální název:
Original Name:
Curtiss XF8C-7 Helldiver
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.09.1930 Curtiss Enginneering Corp., Garden City, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.09.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (A8845)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1930
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1939 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m
Délka:
Length:
7.92 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
28.61 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1820E o výkonu 429 kW
dvoulistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
287.4 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.3 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.2 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6096 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
https://www.aerofiles.com/_curt.html
https://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html

Curtiss XF8C-7 Helldiver - XF8C-7 sloužil jako osobní stroj asistenta tajemníka námořnictva pro letectví Davida S. Ingallse.

XF8C-7 sloužil jako osobní stroj asistenta tajemníka námořnictva pro letectví Davida S. Ingallse.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-7-Helldiver-t126458#428779Verze : 0
MOD
Na podzim 1930 postavil Curtiss na vlastní náklady dva prototypy Helldiveru, které používaly nový, podstatně silnější motor Wright Cyclone. Prvním z nich byl výrobcem označen jako Helldiver Cyclone Command, a kromě nového motoru měl také krytou dvoumístnou kabinu s odsouvatelnými kryty, přecházející plynule do zvednutého hřbetu. Zakapotován byl také podvozek a vůbec byl celý stroj důkladně zaoblený kvůli snížení odporu. Stroj dostal jako Helldiver A-4 nejprve civilní registraci 984V, 11. listopadu byl ale koupen námořnictvem pod označením XF8C-7, (BuNo A8845). Po dokončení testů byl stroj přidělen jako osobní asistentovi tajemníka námořnictva pro letectví Davidu S. Ingallsovi, mimochodem jedinému leteckému esu námořnictva z velké války. Během své služby stroj několikrát změnil označení, nejprve na XO2C-2, pak na O2C-2, a poté se vrátil ke svému původnímu označení. V březnu 1934 byl vyřazen s 377 nalétanými hodinami.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-7-Helldiver-t126458#428781Verze : 0
MOD