Název: Name: | Curtiss XF8C-7 Helldiver | |
Originální název: Original Name: | Curtiss XF8C-7 Helldiver | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.09.1930 Curtiss Enginneering Corp., Garden City, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.09.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (A8845) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1930 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1939 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.75 m | |
Délka: Length: | 7.92 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 28.61 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright R-1820E o výkonu 429 kW dvoulistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 287.4 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9.3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7.2 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6096 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | ? | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0. Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7. Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962. http://www.aerofiles.com/_curt.html http://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss XF8C-7 Helldiver |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A8845 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Warrington, Letecká stanice námořnictva Pensacola [1914- ] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
XF8C-7 sloužil jako osobní stroj asistenta tajemníka námořnictva pro letectví Davida S. Ingallse.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-7-Helldiver-t126458#428779Verze : 0
Aubi
MOD
Na podzim 1930 postavil Curtiss na vlastní náklady dva prototypy Helldiveru, které používaly nový, podstatně silnější motor Wright Cyclone. Prvním z nich byl výrobcem označen jako Helldiver Cyclone Command, a kromě nového motoru měl také krytou dvoumístnou kabinu s odsouvatelnými kryty, přecházející plynule do zvednutého hřbetu. Zakapotován byl také podvozek a vůbec byl celý stroj důkladně zaoblený kvůli snížení odporu. Stroj dostal jako Helldiver A-4 nejprve civilní registraci 984V, 11. listopadu byl ale koupen námořnictvem pod označením XF8C-7, (BuNo A8845). Po dokončení testů byl stroj přidělen jako osobní asistentovi tajemníka námořnictva pro letectví Davidu S. Ingallsovi, mimochodem jedinému leteckému esu námořnictva z velké války. Během své služby stroj několikrát změnil označení, nejprve na XO2C-2, pak na O2C-2, a poté se vrátil ke svému původnímu označení. V březnu 1934 byl vyřazen s 377 nalétanými hodinami.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-7-Helldiver-t126458#428781Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.