Název: Name: | Curtiss XF8C-2 Helldiver | |
Originální název: Original Name: | Curtiss XF8C-2 Helldiver | |
Kategorie: Category: | víceúčelový bojový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1928-DD.08.1929 Curtiss Enginneering Corp., Garden City, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1928-DD.08.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 (A7673) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1928 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1514 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.75 m | |
Délka: Length: | 7.92 m | |
Výška: Height: | 3.10 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 28.61 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1340-80 o výkonu 336 kW dvoulistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 515 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 233.4 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 727.4 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,62mm kulomet Browning v horním křídle 2x dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff 227 kg bomb | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0 Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8 Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7 http://www.aerofiles.com/_curt.html http://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Prototypová |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A7673 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-2-Helldiver-t126075#427851Verze : 0
Aubi
MOD
Třetí stroj objednaný společně s XF8C-1 se od ostatních podstatně odlišoval, a šlo v podstatě o nový typ. V základě šlo o zmenšený Falcon, kombinovaný s prvky pocházejícími z F7C-1. Trup měl svařovanou kostru, s kostrou ocasních ploch z duralu a křídel ze dřeva, motor byl opět Pratt & Whitney Wasp. Novinkou, inspirovanou Voughtem O2U a Curtissem F7C-1 byly palivové nádrže zabudovaných v bocích přídě před kokpitem. Pevné kulomety byly přemístěny ze spodního křídla do horního. Byl také vybaven pumovými závěsníky. Poprvé vzlétl v listopadu 1928 a kromě původní funkce dvoumístného stíhače byl testován také jako střemhlavý bombardér. V této roli nadchl zkušební piloty natolik, že si vysloužil přezdívku Helldiver, kterou poté zdědily všechny následující Curtissovy střemhlavé bombardéry. 3. prosince sice havaroval během testů mezní rychlosti, Curtiss ale pro námořnictvo zdarma postavil druhý stroj, který vzlétl v srpnu 1929. Předtím již námořnictvo objednalo další prototyp s doporučenými úpravami, který byl označen jako XF8C-4.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-2-Helldiver-t126075#428484Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.