Název: Name: | Curtiss XF12C-1 | |
Originální název: Original Name: | Curtiss XF12C-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.1933 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1933 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1762 1) kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2488 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.65 m | |
Délka: Length: | 8.86 2) m | |
Výška: Height: | 3.16 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 25.27 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright GR-1510-92 o výkonu 466 kW, později Wright SR-1820-80 o výkonu 556 kW dvoulistá na zemi stavitelná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 416 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 349.2 3) km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 297.7 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6858 4) m | |
Dolet: Range: | 1187.7 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,62mm kulomet Browning 1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | S motorem SR-1820-80: 1) 1900 kg 2) 9,09 m 3) 342,8 km/h 4) 7315 m | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7. Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962. Johnson, E. R. United States naval aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9. http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft30410.htm http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_f12c.php http://www.aero-web.org/specs/curtiss/xf12c-1.htm http://www.aero-web.org/specs/curtiss/xsbc-1.htm |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss XF12C-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 9225 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
XF12C-1 v původní podobě.
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss XF12C-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 9225 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss XF12C-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 9225 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Podoba z října 1933, kdy krátce létal s motorem Wright R-1670.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF12C-1-t127850#432198Verze : 0
Aubi
MOD
Specifikace č. 113, vydané námořnictvem na počátku roku 1932, se zabývaly dvoumístným palubním stíhačem - kategorie, se kterou námořnictvo zatím příliš úspěch nemělo. Podle těchto specifikací vznikly typy Douglas XFD-1 a Vought XF3U-1, kromě těchto dvouplošníků ale námořnictvo současně objednalo u firmy Curtiss-Wright stavbu parasolu XF12C-1. Tento stroj, objednaný 20. června 1932, z velké míry vycházel z pozorovacího typu O-40 Raven, jehož zkušební série byla právě předávána armádnímu letectvu. Křídlo bylo až na rozpěry skoro stejné, s klapkami Handley-Page po celé náběžné hraně a klasickými klapkami na odtokové hraně, a poprvé v historii námořnictva, kvůli rozpětí příliš velkému pro stísněné prostory letadlových lodí, bylo možno vnější panely křídla manuálně sklopit vzad, i s hlavními vzpěrami. Trup, stále ještě nesoucí podobu s O-40, obsahoval dvoumístnou plně zakrytou kabinu, a nový podvozek, zatahovatelný do trupu a v podstatě shodný s podvozkem použitým na BF2C-1. Konstrukce byla celokovová, potažená plechem, plátno bylo použito pouze na ovládacích plochách. Vyboulené "břicho", ukrývající zatažený podvozek, v kombinaci s dvouhvězdicovým motorem R-1510 o malém průměru dávalo letadlu dost podivné vzezření.
XF12C-1, továrním označením Model 73, poprvé vzlétl v červenci 1933. Výkony byly poměrně uspokojivé, stroj byl rychlý, přistávací rychlost byla díky klapkám pouhých 103 km/h, stoupavost byla ale špatná a také nebyl zrovna obratný. Nespolehlivý motor R-1510-92 byl na podzim zaměněn za podstatně výkonnější, ale stejně nový a nevyzkoušený 578kW motor R-1670, který byl ale také brzy vyměněn. V prosinci 1933 se námořnictvo rozhodlo, že se typ hodí lépe pro pozorování, a byl přejmenován na XS4C-1. Nový motor, podstatně větší osvědčený jednohvězdicový Wright Cyclone, pomohl zlepšit jeho letové vlastnosti (nehledě na jeho vizáž), námořnictvo, experimentující s novou kategorií lehkých palubních bombardérů, ale mezitím opět změnilo názor. V lednu 1934 byl tedy opět přejmenován, na průzkumný bombardovací XSBC-1. V červnu 1934 XSBC-1 havaroval, ale byl brzy opraven a vrácen námořnictvu. Nové požadavky ale počítaly i se schopností střemhlavého bombardování, a to byl problém. Během jednoho z testů v září 1934 při střemhlavém letu selhala křídla a stroj se zapíchl do země, pilotovi se ale podařilo včas vyskočit na padáku. Námořnictvo ale vycítilo potenciál, který stroj měl, ovšem již nevěřilo jeho hornokřídlé koncepci, a povolilo stavbu nového nyní dvouplošného prototypu XSBC-2. Ten, od počátku zamýšlený jako průzkumný bombardér, se stal prototypem vcelku úspěšného SBC-3/SBC-4 Helldiver. Prototyp prvního jednoplošníku pro námořnictvo se tak stal prototypem jeho služebně posledního dvouplošníku...
XSBC-1 s motorem Cyclone.
XF12C-1, továrním označením Model 73, poprvé vzlétl v červenci 1933. Výkony byly poměrně uspokojivé, stroj byl rychlý, přistávací rychlost byla díky klapkám pouhých 103 km/h, stoupavost byla ale špatná a také nebyl zrovna obratný. Nespolehlivý motor R-1510-92 byl na podzim zaměněn za podstatně výkonnější, ale stejně nový a nevyzkoušený 578kW motor R-1670, který byl ale také brzy vyměněn. V prosinci 1933 se námořnictvo rozhodlo, že se typ hodí lépe pro pozorování, a byl přejmenován na XS4C-1. Nový motor, podstatně větší osvědčený jednohvězdicový Wright Cyclone, pomohl zlepšit jeho letové vlastnosti (nehledě na jeho vizáž), námořnictvo, experimentující s novou kategorií lehkých palubních bombardérů, ale mezitím opět změnilo názor. V lednu 1934 byl tedy opět přejmenován, na průzkumný bombardovací XSBC-1. V červnu 1934 XSBC-1 havaroval, ale byl brzy opraven a vrácen námořnictvu. Nové požadavky ale počítaly i se schopností střemhlavého bombardování, a to byl problém. Během jednoho z testů v září 1934 při střemhlavém letu selhala křídla a stroj se zapíchl do země, pilotovi se ale podařilo včas vyskočit na padáku. Námořnictvo ale vycítilo potenciál, který stroj měl, ovšem již nevěřilo jeho hornokřídlé koncepci, a povolilo stavbu nového nyní dvouplošného prototypu XSBC-2. Ten, od počátku zamýšlený jako průzkumný bombardér, se stal prototypem vcelku úspěšného SBC-3/SBC-4 Helldiver. Prototyp prvního jednoplošníku pro námořnictvo se tak stal prototypem jeho služebně posledního dvouplošníku...
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss XF12C-1 |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 9225 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
XSBC-1 s motorem Cyclone.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF12C-1-t127850#432205Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.