Název: Name: | Curtiss P-6S Hawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss P-6S Hawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.193R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1320 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.6 m | |
Délka: Length: | 6.96 m | |
Výška: Height: | 2.59 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.41 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1340-9 Wasp o výkonu 336 kW dvoulistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 189 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 252.7 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10 min do 3810 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6645 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,62mm kulomet | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 2,54 h | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965. United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8. Hagedorn, Daniel P. Central American and Carribean Air Forces. Air Britain, Tonbridge 1993. ISBN 0-85130-210-6. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html http://www.aerofiles.com/_curtx.html http://www.urrib2000.narod.ru/Mil1-2-e.html |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss P-6S Hawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 16 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Curtiss P-6S před předáním v Buffalu.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6S-Hawk-t125639#426328Verze : 0
Aubi
MOD
V říjnu 1929 objednalo kubánské letectvo objednalo tři Curtissy P-6S, variantu P-6 vybavenou motorem Pratt & Whitney Wasp. Kubánské letectvo v této době procházelo přestavbou pod vedením mise amerického kapitána Rosenhama Beana a ještě několik let předtím skládalo v podstatě jen z několika Curtissů JN-4D (doslova shnilých - na příkaz kapitána Beana byly okamžitě spáleny) a sotva letuschopných DH-4M-1. Volba motoru nebyla náhodná, ve stejné době byly objednány také průzkumné Voughty O2U-1A Corsair, které také používaly Waspy, a hvězdicové motory Wright měly i cvičné Consolidated PT-3, na kterých kubánští piloti cvičili. Waspy kromě toho používaly také americké armádní P-3A a námořní F6C-4, takže možnost zástavby Waspu do Hawku byla dostatečně vyzkoušená. Bean, který koupi Hawků inicioval, dokonce ve snaze získat za přidělené peníze co nejlepší stroj přemluvil americké letectvo k porovnávacím testům mezi P-6S a P-12. Paradoxně americké letectvo Kubě nákup Hawků nedoporučilo kvůli tomu, že ještě nebyly dostatečně prověřeny v provozu. Kuba stroje přesto v lednu 1930 převzala. Vzhledem k uváděným označením (Hawky měly používat čísla 9, 10, 15, 16 a 18) je dokonce pravděpodobné, že koupilo i další nejméně dva stroje. Hawky společně s Corsairy stály na počátku rozmachu kubánského letectva, a dokonce šlo o o pravděpodobně první variantu Hawku (vzhledem k poklidné službě chilských P-1A), která se dočkala ostrého nasazení. V srpnu 1931 se u města Gibara vylodila malá skupina revolucionářů, která ale byla rychle potlačena mimo jiné i kubánským letectvem - přičemž byly údajně tři stroje, dva Corsairy a výše zobrazený Hawk č. 16, zničeny palbou ze země. Zbylé stroje sloužily u dvou smíšených perutí (víc jich Kuba ani neměla) společně s Corsairy a byly vyřazeny pravděpodobně ještě v první polovině 30. let. V roce 1933 byly doplněny dalšími Hawky, tentokráte exportní variantou Hawk II.
Kubánské Hawky pravděpodobně létaly s trupem v barvě hliníku, s horními plochami křídel a vodorovných ocasních ploch přetřenými na žlutooranžovou.
Jako P-6S je někdy uváděn i stroj koupený japonskou firmou Micubiši, ten má ale na fotografiích motor Conqueror a jde proto asi o exportní P-6.
Kubánské Hawky pravděpodobně létaly s trupem v barvě hliníku, s horními plochami křídel a vodorovných ocasních ploch přetřenými na žlutooranžovou.
Jako P-6S je někdy uváděn i stroj koupený japonskou firmou Micubiši, ten má ale na fotografiích motor Conqueror a jde proto asi o exportní P-6.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6S-Hawk-t125639#426333Verze : 2
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.