Název: Name: | Curtiss P-6D Hawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss P-6D Hawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.02.1932-DD.08.1932 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1932-DD.08.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 konverzí | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1931 XP-6D | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1224 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1580 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.6 m | |
Délka: Length: | 7.19 m | |
Výška: Height: | 2.62 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.55 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss V-1570-23 s turbokompresorem, o výkonu 447 kW třílistá stavitelná vrtule Hamilton Standard | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 189 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 317 km/h v 4572 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8.7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8.7 min do 4572 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9754 m | |
Dolet: Range: | 828.8 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,62mm kulomet Browning | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965. United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html http://www.aerofiles.com/_curtx.html www.americancombatplanes.com |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss P-6D Hawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6D-Hawk-t125599#426228Verze : 0
Aubi
MOD
V dubnu 1931 byl Curtiss P-6A 29/260 na Wright Field vybaven motorem V-1570-23 s turbokompresorem General Electric F-2E, umístěným na pravé straně přídě. Na opačné straně přídě pak byl velký olejový chladič. Hlavní chladič zůstal etylenglykolový. Tento stroj dostal označení XP-6D, a po dokončení testů byla objednána přestavba i dalších strojů. Stejně jako u P-5 se výkony v malé výšce zhoršily, rychlost na úrovni moře klesla na 276,8 km/h, ve výšce 3048 m se ale zvýšila 305,8. XP-6D byl přestavěn zpět na P-6A, a pro přestavbu na P-6D bylo vybráno devět P-6 a tři P-6A, konverze proběhly mezi únorem a srpnem 1932. Tyto stroje se od prototypu lišily z velké části jen třílistou stavitelnou vrtulí.
Po provozních testech u 37. stíhací letky na Langley Field byla většina P-6D nasazena jako výškové stíhače u 1. stíhací skupiny na Selfridge Field. Turbokompresory nebyly příliš spolehlivé, nebyly tedy objednány žádné další stroje, nové ani přestavěné. P-6D byly vyřazeny v průběhu roku 1937, poslední v dubnu 1938.
Po provozních testech u 37. stíhací letky na Langley Field byla většina P-6D nasazena jako výškové stíhače u 1. stíhací skupiny na Selfridge Field. Turbokompresory nebyly příliš spolehlivé, nebyly tedy objednány žádné další stroje, nové ani přestavěné. P-6D byly vyřazeny v průběhu roku 1937, poslední v dubnu 1938.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6D-Hawk-t125599#426229Verze : 1
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.