Curtiss P-6 Hawk

Přehled verzí
Curtiss P-6 Hawk - přehled verzí:


XP-6
Konverze P-2, závodní stroj s motorem Curtiss V-1570-1 Conqueror nasazený v Národních leteckých závodech 1927.


P-6
První stíhací varianta, varianta P-1 Hawk s motorem Conqueror v nové přídi a zaobleným trupem. Celkem 25 strojů, používány v USA a Nizozemské Východní Indii.


XP-6A
Druhý závodní stroj pro Národní letecké závody 1927, trup z P-1A, křídla z XPW-8A a motor Conqueror.


P-6A
Druhá stíhací varianta, P-6 s etylenglykolovým chlazením motoru. Postaveno 9 strojů.


XP-6B
Konverze z P-1C, rekordní letoun s motorem Conqueror a pomocnými nádržemi v bocích trupu, určený pro rekordní let na New York-Aljaška a zpět.


P-6C
Přechodné označení hlavní stíhací verze, před dokončením změněno na P-6E.


P-6D
Konverze 12 P-6/P-6A na motory vybavené turbokompresorem.


P-6E
Hlavní stíhací varianta, přepracovaná příď a samonosný podvozek. Postaveno 46 strojů.


XP-6F
XP-6E vybavený motorem V-1570-55 s turbokompresorem a krytou kabinou.


XP-6G
P-6E dočasně vybavený motorem V-1570-55 bez turbokompresoru.


XP-6H
P-6E dočasně vybavený čtyřmi kulomety v křídlech.


P-6S
Exportní varianta pro Kubu, tři stroje s motorem Pratt & Whitney R-1340.


--------------
P-11
Verze určená jako záloha, pokud nebude Conqueror úspěšný, s motorem Curtiss H-1640 Chieftain. Žádný nepostaven, místo toho dva dokončeny jako P-6 a jeden jako YP-20.


YP-20
P-11 dokončený s motorem Wright R- 1870-9 Cyclone. Později přestavěn na prototyp XP-6E.


XP-22
P-6A, na kterém byla testována nová příď a samonosný podvozek.


Y1P-22
Sériová varianta XP-22. Objednáno 46 strojů, před dokončeím přejmenovány na P-6C a poté na P-6E.


XP-23
P-6E s poloskořepinovým trupem a motorem Curtiss G1V-1570-C s turbokompresorem.


YP-23
XP-23 po odstranění turbokompresoru.


Zdroj:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
http://www.aerofiles.com/_curtx.html
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6-Hawk-t125600#426234 Verze : 0

Stíhací letouny Curtiss P-6 Hawk



Vyvrcholením původní, dvouplošné řady stíhaček Curtiss Hawk byly Curtissy P-6, vytvořené již v roce 1927 původně jako výkonné závodní konverze stíhacích strojů. Výsledkem nakonec byl jeden z ikonických stíhačů první poloviny 30. let.

Závodní počátky a XP-6A




XP-6 a první sériová varianta




Curtissy P-6 se staly také prvními Hawky kompletně stavěnými v zahraničí, konkrétně v Nizozemí - předchozí P-1 byly v Santiagu de Chile pravděpodobně pouze montovány z dovezených dílů. Více o nizozemských Hawcích se dočtete zde.

Curtiss P-6A Hawk




Curtiss XP-6B




Začátek druhé generace: Curtiss YP-20




Curtiss XP-22




Curtiss P-6E Hawk




Curtiss XP-6F Hawk




Curtiss P-6S Cuban Hawk




Poslední v řadě - XP-23 Hawk




Zdroje:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
http://joebaugher.com/
http://www.nationalmuseum.af.mil/
http://www.aerofiles.com/
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6-Hawk-t125600#467580 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více