Název: Name: | Curtiss P-40N-20CU Warhawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss P-40N-20CU Warhawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.09.1943-DD.03.1944 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1943-DD.03.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1523 (z celkem 5 219 P-40N) (42-106406 -106428 a 43-22752 - 24251) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2815 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3791 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5176 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | |
Délka: Length: | 10,160 m | |
Výška: Height: | 3,760 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 172,947 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-99 (F26R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 895 kW, 839 kW v h= 5 274 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 612 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 563.3 km/h v 4999 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 466.7 km/h v 4999 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10.8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,3 min do 4572 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9455 m | |
Dolet: Range: | 547 1) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4988 km | |
Výzbroj: Armament: | 6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (201-295 nábojů na hlaveň). Pumový náklad: do hmotnosti 681 kg (1x 227 kg nebo 3x 227 kg). | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) s pumou o hmotnosti 227 kg Tovární označení Hawk 87W Letouny označené P-40N-20-CU byly poháněny motory Allison V-1710-99 s automatickou regulací přeplňování a vnitřní palivové nádrže byly nekovové. | |
Zdroje: Sources: | Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0 William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964. Letectví a kosmonautika č. 25/1979, Václav Němeček, Letadla 39-45, Curtiss P-40N Warhawk. www.historyofwar.org www.joebaugher.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40n.html www.pilotfriend.com archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Curtiss P-40N-20CU Warhawk |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40N-20CU-Warhawk-t126147#428064Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.