Název: Name: | Curtiss Model 75A | Curtiss Model 75A |
Originální název: Original Name: | Curtiss Model 75A | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 Curtiss-Wright Corp., Buffalo , New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (NX17Y) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1935 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1705 kg | 3759 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2197 kg | 4843 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,280 m | 37ft 0in |
Délka: Length: | 8.620 m | 28ft 3,5in |
Výška: Height: | 2.768 m | 9ft 1in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,02 m2 | 226.26 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 104,52 kg/m2 | 21.41 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright XR-1670-5 SCR G5 vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 671 kW. Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu. | Wright XR-1670-5 SCR G5 fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial rated 900 hp for take-off, driving a three-blade variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 452.2 km/h v 3048 m | 281 mph in 10000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 402.3 km/h v ? m | 250 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9144 m | 30000 ft |
Dolet: Range: | 864.2 km | 537 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | nebyla vestavěna, ale počítalo se s: 1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji (pravý) 1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji (levý) (oba nad motorem) | One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right above the engine 200 rounds and one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AM-M2 left of the engine 600 rounds. Armament was only planned. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Společnost Curtiss-Wright předváděla první prototyp s civilním označením. Letoun nebyl ozbrojen a nebyl opatřen ani žádnými prvky pasivní ochrany. Později tento letoun posloužil k testování přeplňovaných motorů R-1830 a R-1820, zkoušeny byly turbokompresory i velké mechanické kompresory. | Model 75A was the company designation for a Curtiss-owned demonstrator which carried a civilian registration. This demonstrator aircraft was used to carry out several company-originated experiments. No armor protection or self-sealing fuel tanks were fitted. |
Zdroje: Sources: | Peter M Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979 Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green, War Planes of the Second World War - Fighters díl 4., Doubleday rok 1961 Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla USA, Jiří Fraus Plzeň rok 1992, ISBN 80-900-6194-X http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html http://members.tripod.com/Air_Museum_ww2/id17.htm http://www.aerofiles.com/curt-p36a.jpg archiv autora |