Název: Name: | Curtiss Hawk 75A-2 | u RAF Curtiss Mohawk Mk.II |
Originální název: Original Name: | Curtiss Hawk 75A-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1939-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1939-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 100 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2095 kg | 4619 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2644 kg | 5829 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2716 kg | 5988 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 3,63in |
Délka: Length: | 8,790 m | 28ft 10,06in |
Výška: Height: | 2,900 m | 9ft 6,17in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 120,62 kg/m2 | 23.22 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-SC3-G Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 783 kW a 671 kW v h= 3 048 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami. | Pratt & Whitney R-1830-SC3-G Twin Wasp fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,050 hp for take-off and 900 hp at 10,000 ft, driving a three blade Curtiss Electric constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 500 km/h v 4060 m | 310.7 mph in 13320 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,25 m/s | 2805.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10050 m | 32972 ft |
Dolet: Range: | 1320 km | 820.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm nad motorem 600 nábojů na hlaveň a 4x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm v křídlech s 500 náboji pro každý. | Two fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns above the engine 600 rpg and Four fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns in the wings 500 rpg |
Uživatelské státy: User States: | Francie Velká Británie | France United Kingdom |
Poznámka: Note: | Jednalo se o druhou verzi vyráběnou pro Armée de l'Air, tato verze měla zesílenou výzbroj o dva kulomety v křídlech, zadní část trupu byla zesílena. Pilotní sedadlo bylo pancéřované a upravené pro francouzské zádové padáky, přístroje měly metrické stupnice. Ovládání plynové páky bylo upraveno dle francouzského požadavku (obráceně než americké a britské). Ve Francii kompletovány továrnou Société Nationale de Constructions Aéronautiques du Centre ( SNCAC), Bourges | Following the placing of the initial French order for the Hawk 75A in May of 1938, an option had been taken for 100 more machines. This option was converted into a firm order on March 8, 1939. These aircraft differed from the A-1 in having an additional 7.5 mm machine gun in each wing bringing the total firepower to six guns, some structural reinforcement of the rear fuselage, and the minor modifications necessary to permit interchange between the R-1830-SC-G and the more powerful R-1830-SC2-G, the latter affording 1050 hp for takeoff. The new model was designated Hawk 75A-2 by Curtiss. The first A-2 was delivered to France at the end of May, 1939. The first 40 of these were basically similar to the A-1 in both powerplant and armament. The first A-2 to have both the uprated engine and the increased armament was actually the 48th off the Buffalo line. French Air Force numbering continued from the Hawk 75A-1, the first Hawk 75A-2 being numbered 101. |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979 Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961 www.cybermodeler.com http://www.clubhyper.com/reference/hawk75st_1.htm http://home.att.net/~jbaugher1/p36_1.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/p36.html archiv autora |