Název: Name: | Curtiss Hawk 75A-1 | u RAF Curtiss Mohawk Mk.I |
Originální název: Original Name: | Curtiss Hawk 75A-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.12.1938-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1938-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 100 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2090 kg | 4608 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2485 kg | 5478 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2665 kg | 5875 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 3,63in |
Délka: Length: | 8,690 m | 28ft 6,12in |
Výška: Height: | 2,900 m | 9ft 6,17in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 113,37 kg/m2 | 23.22 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-13 (SC-G) Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 708,5 kW a 671 kW v h= 3 660 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami. | Pratt & Whitney R-1830-13 (SC-G) Twin Wasp fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 950 hp for take-off and 900 hp at 12,000 ft, driving a three blade Curtiss Electric constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 487 km/h v 4020 m | 302.6 mph in 13189 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,1 m/s | 2775.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,42 min do 4500 m | 5,42 min to 14764 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10300 m | 33793 ft |
Dolet: Range: | 1470 km | 913.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm kulomety nad motorem měly zásobu 600 nábojů na hlaveň a v křídlech 500 nábojů. | Four fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns. (machine-guns above the engine 600 rpg and in the wings 500 rpg) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Pilotní sedadlo bylo pancéřované a upravené pro francouzské zádové padáky, přístroje měly metrické stupnice. Ovládání plynové páky bylo upraveno dle francouzského požadavku (obráceně než americké a britské). Ve Francii kompletovány továrnou Société Nationale de Constructions Aéronautiques du Centre ( SNCAC), Bourges | The first Hawk 75A-1 arrived in France in December 1938 and began entering service in March 1939. After the first few examples, aircraft were delivered in pieces and assembled in France by the Société Nationale de Constructions Aéronautiques du Centre. Officially designated Curtiss H75-C1 (the "Hawk" name was not used in France), the aircraft were powered by Pratt & Whitney R-1830-SC-G engines with 900 hp and had instruments calibrated for the metric system, a seat for French dorsal parachutes, a French-style throttle which operated in reverse from U.S. and British aircraft (full throttle was to the rear rather than to the front) and armament of four 7.5 mm FN-Browning machine guns |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979 Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961 www.cybermodeler.com http://www.clubhyper.com/reference/hawk75st_1.htm http://home.att.net/~jbaugher1/p36_1.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/p36.html archiv autora |