Název: Name: | Curtiss F7C-1 Seahawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss F7C-1 Seahawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.11.1928-DD.01.1929 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1928-DD.01.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 18 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.02.1927 XF7C-1 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 955 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1262 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1460 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.96 m | |
Délka: Length: | 6.76 m | |
Výška: Height: | 3.16 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 25.55 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1340B o výkonu 3336 kW dvoulistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 379 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 243 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 2.5 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7117 m | |
Dolet: Range: | 531.1 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,62mm kulomet Browning | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0. Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965. Bowers, Peter. Curtiss Navy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6. Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962. http://www.airwar.ru/enc/fww1/f7c.html http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_f7c.php |
Prototyp, někdy v době prvního vzletu.
Během porovnávacích testů s Boeingem XF3B-1 a Eberhartem XF2G-1.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F7C-1-Seahawk-t125953#427429Verze : 0
Aubi
MOD
Zatímco F6C byly původem pozemní stroje upravené podle potřeb námořnictva, v roce 1927 již byly jeho požadavky natolik konkrétní, že podle nich mohl vzniknout specializovaný stroj. Nový stroj měl být mimo jiné schopen provozu z pozemních základen, stejně jako v plovákové podobě startovat z katapultů bitevních lodí a nahradit tak Voughty VU-1. Curtiss na vlastní náklady vyvinul Model 43 (jak byl označen dodatečně v roce 1935), konkurenty byly Boeing XF3B-1 a Eberhart XFG-1. Nový Curtiss neměl nic moc společného se svým předchůdcem. Konstrukce trupu nebyla svařovaná, ale nýtovaná z ocelových a hliníkových profilů místo svařované, jako tomu bylo u dvoumístných Falconů. Podobně mělo horní křídlo nový tvar, s vnějšími panely ubíhajícími dozadu. Úplnou novinkou bylo umístění nádrží do boků přídě. Podvozek místo gumových bloků k odpružení používal pružiny v discích kol, mezi podvozkové nohy bylo možno umístit vodorovnou vzpěru nesoucí háky pro podélná palubní záchytná lana. Firma nový stroj pojmenovala Seahawk, a přestože námořnictvo mu žádné označení ještě nepřidělilo, dostal na ocas napsáno to očekávané, F7C-1.
Po zahájení testů a vyloučení XFG-1 byly stroje Boeingu a Curtissu vráceny k úpravám, a oba dostaly nová křídla o větším rozpětí (Curtiss měl původně pravděpodobně rozpětí 9,35 m a někdy je uváděno že původní křídlo bylo rovné, to ale není pravda). V této podobě prototyp již dostal oficiální označení, BuNo A7653 a 26. srpna 1927 bylo objednáno 17 sériových strojů. Prototyp poté sloužil k experimentální práci, byl zapůjčen NACA k testům nových motorových krytů, a v roce 1929 na plovácích vyhrál Curtissovu námořní cenu s rychlostí 261,5 km/h. V této době samozřejmě přišel o svůj původní obří vrtulový kužel, který pak nedostaly ani sériové stroje. Krátce sloužil u letky námořní pěchoty VF-5M (a později znovu, když již tato letka nesla jméno VF-9M) v Quanticu, a v roce 1932 také u experimentální peruti námořnictva VX-1 na NAS Hampton Roads, vybavený klasickým záchytným hákem. 15. května 1932 byl poškozen při nehodě a poté vyřazen.
Během stavby sériových strojů bylo upuštěno od používání plovákových stíhačů na bitevních lodích, takže všechny F7C-1 byly Dokončeny jako pozemní, s novým mohutnějším podvozkem. Ten byl navíc vybaven olejopneumatickými tlumiči umístěnými v předních vzpěrách a později dostaly F7C-1 také brzdy. Na rozdíl od konkurenčních a mnohem početnějších Boeingů F3B-1 nebyly nikdy nasazeny na letadlových lodích, místo toho šlo jedenáct z nich přímo k námořní pěchotě, letce VF-5M na MCAS Quantico, ostatní se k nim připojily po krátké službě u námořnictva. Stroj A7655 byl pozdržen v továrně k experimentálním účelům, byla na něm například testována zdvojená vrtule Curtiss-Reed (v podstatě dvě vrtule těsně za sebou). Na jiném stroji, A7656, byly zase testovány automatické klapky na náběžné hraně křídel. Podobně jako F6C-4 dostaly u námořní pěchoty některé stroje motorové prstence Townend. Poslední Seahawk, A7661, byl uzemněn v srpnu 1933 s 934 nalétanými hodinami.
Seahawk v barvách VF-5M. Příď a opěrka hlavy jsou červené. Osobní stroj Capt. Jamese T. Moorea, velitele Air Service, East Coast Expeditionary Force.
Po zahájení testů a vyloučení XFG-1 byly stroje Boeingu a Curtissu vráceny k úpravám, a oba dostaly nová křídla o větším rozpětí (Curtiss měl původně pravděpodobně rozpětí 9,35 m a někdy je uváděno že původní křídlo bylo rovné, to ale není pravda). V této podobě prototyp již dostal oficiální označení, BuNo A7653 a 26. srpna 1927 bylo objednáno 17 sériových strojů. Prototyp poté sloužil k experimentální práci, byl zapůjčen NACA k testům nových motorových krytů, a v roce 1929 na plovácích vyhrál Curtissovu námořní cenu s rychlostí 261,5 km/h. V této době samozřejmě přišel o svůj původní obří vrtulový kužel, který pak nedostaly ani sériové stroje. Krátce sloužil u letky námořní pěchoty VF-5M (a později znovu, když již tato letka nesla jméno VF-9M) v Quanticu, a v roce 1932 také u experimentální peruti námořnictva VX-1 na NAS Hampton Roads, vybavený klasickým záchytným hákem. 15. května 1932 byl poškozen při nehodě a poté vyřazen.
Během stavby sériových strojů bylo upuštěno od používání plovákových stíhačů na bitevních lodích, takže všechny F7C-1 byly Dokončeny jako pozemní, s novým mohutnějším podvozkem. Ten byl navíc vybaven olejopneumatickými tlumiči umístěnými v předních vzpěrách a později dostaly F7C-1 také brzdy. Na rozdíl od konkurenčních a mnohem početnějších Boeingů F3B-1 nebyly nikdy nasazeny na letadlových lodích, místo toho šlo jedenáct z nich přímo k námořní pěchotě, letce VF-5M na MCAS Quantico, ostatní se k nim připojily po krátké službě u námořnictva. Stroj A7655 byl pozdržen v továrně k experimentálním účelům, byla na něm například testována zdvojená vrtule Curtiss-Reed (v podstatě dvě vrtule těsně za sebou). Na jiném stroji, A7656, byly zase testovány automatické klapky na náběžné hraně křídel. Podobně jako F6C-4 dostaly u námořní pěchoty některé stroje motorové prstence Townend. Poslední Seahawk, A7661, byl uzemněn v srpnu 1933 s 934 nalétanými hodinami.
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss F7C-1 Seahawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A7664 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Quantico, Letecká stanice námořní pěchoty Brown Field [1919-1941] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Seahawk v barvách VF-5M. Příď a opěrka hlavy jsou červené. Osobní stroj Capt. Jamese T. Moorea, velitele Air Service, East Coast Expeditionary Force.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F7C-1-Seahawk-t125953#427525Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.