Název: Name: | Curtiss F6C-3 Hawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss F6C-3 Hawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.10.1927-DD.MM.1927 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1927-DD.MM.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 35 (A7128/7162) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1926 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 981 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1344 1) kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.6 m | |
Délka: Length: | 6.96 2) m | |
Výška: Height: | 2.69 3) m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24.34 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss D-12 o výkonu 298 kW dvoulistá kovová vrtule Curtiss-Reid | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 378 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 247.2 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6187 3) m | |
Dolet: Range: | 564.9 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,62mm kulomet Browning | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | S plováky: 1) 1504 kg 2) 7,75 m 3) 3,26 m 4) 5822 m | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0. Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965. Bowers, Peter. Curtiss Nawy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6. Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962. http://www.aerofiles.com/_curt.html http://www.aero-web.org/specs/curtiss/f6c-3.htm http://www.airwar.ru/enc/fww1/f6c.html |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss F6C-3 Hawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A7140 |
Taktické označení / imatrikulace | 1-B-20 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Bombardovací peruť 1B [1928-1930] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
F6C-3 od VB-1B, USS Lexington, cca 1928. Ocas, horní křídlo a pravděpodobně vrtulový kužel jsou žluté, zbytek stroje byl stříbrný.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Curtiss F6C-3 Hawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A7140 |
Taktické označení / imatrikulace | 1-B-20 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Bombardovací peruť 1B [1928-1930] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Stejný stroj z boku. Je krásně vidět nový podvozek převzatý z F6C-4.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F6C-3-Hawk-t125747#426789Verze : 0
Aubi
MOD
F6C-3 byla sériová varianta F6C-2, s úpravami doporučenými piloty VF-2. Úpravy zhruba odpovídaly armádním P-1A, přesněji P-1A používaly úpravy navržené pro F6C-3 a použité na dvou F6C-1 (A6970, A6972), přestavěných v roce 1926. Šlo o upravený chladič a palivové potrubí, prodloužený trup a další menší úpravy. Nově mohl být také pravý 7,62mm kulomet zaměněn za 12,7mm, jako tomu již dříve bylo u armádních strojů, a místo přídavné nádrže (používaly se 114 a 189litrové nádrže) mohl nést lehké pumy. Původně F6C-3 používaly stejný podvozek jako předchozí verze, poté co bylo v roce 1927 opuštěno používání podélných záchytných provazů, ale byl na strojích určených pro provoz na letadlových lodích nahrazen podvozkem používaným na F6C-4 a na strojích námořní pěchoty, sloužícími na pozemních základnách, podvozkem z F6C-1. Kromě toho bylo také možno podvozek nahradit plováky, a v roce 1928 krátkou dobu letka VB-1B používala plovákové stroje.
Prvním uživatelem se stala nově vytvořená letka VF-5 ("Red Rippers"), vytvořená v únoru 1927 v Norfolku a používající je až do roku 1929 (v té době se již jmenovala právě VB-1B). Kromě těchto 18 strojů dostaly F6C-3 také mariňácké letky VF-8M a VF-9M v Quanticu. Na konci 20. let se námořnictvo rozhodlo přejít pouze na typy poháněné vzduchem chlazenými motory a předalo své stroje také námořní pěchotě. Odtud byl poslední stroj, A7146, vyřazen v červenci 1932, s 1037 nalétanými hodinami.
F6C-3 prodělaly také závodnickou kariéru. Již první z nich, A7128, byl nasazen jako záložní stroj do Schneiderova poháru, který se konal 13. listopadu 1926 v Norfolku. Kvůli tomu dostal (kromě plováků) upravený motor D-12A, schopný vyvinout 378 kW, a zvětšenou pomocnou nádrž. Protože ostatní letouny námořnictva byly vyřazeny, byl A7128 i použit, a umístil se na čtvrtém místě s rychlostí 220,4 km/h. Další, A7144, byl natolik modifikován, že dostal i nové označení, F6C-6, pod kterým byl nasazen do Národních leteckých závodů 1929, kde dosáhl čtvrtého místa (ponižujícího, vzhledem k tomu, že 1. a 3. místo obsadily civilní stroje).
V roce 1928 plovákový F6C-3 A7147 námořní pěchoty, pilotovaný sedmačtyřicetiletým majorem Charlesem A. Lutzem, vyhrál Curtissův námořní pohár s rychlostí 253,6 km/h (soupeři mu byly dva F6C-4 námořnictva, a od této chvíle se každý ročník závodu proměnil v tvrdé soupeření mezi těmito dvěma složkami). Lutz několik týdnů po závodě zahynul při letecké nehodě. Pro ročník 1930 dostal A7147 upravené plováky, všechny hlavičky šroubů a spoje měl pečlivě přelepeny páskou a pomocnou nádrž pod břichem zakapotovanou do trupu. V této podobě na něm kapitán Arthur Page opět vyhrál, s rychlostí 264 km/h. Poté byl i tento stroj důkladně přestavěn a do závodu o Thompsonův pohár v září 1930 již nastoupil jako hornoplošný XF6C-6.
F6C-3 4. stíhací letky námořní pěchoty. Tento stroj předtím sloužil u VF-8M. Vrtulový kužel, disky kol a opěrka hlavy jsou červené. podvozek je "pozemní" převzatý z F6C-1.
Prvním uživatelem se stala nově vytvořená letka VF-5 ("Red Rippers"), vytvořená v únoru 1927 v Norfolku a používající je až do roku 1929 (v té době se již jmenovala právě VB-1B). Kromě těchto 18 strojů dostaly F6C-3 také mariňácké letky VF-8M a VF-9M v Quanticu. Na konci 20. let se námořnictvo rozhodlo přejít pouze na typy poháněné vzduchem chlazenými motory a předalo své stroje také námořní pěchotě. Odtud byl poslední stroj, A7146, vyřazen v červenci 1932, s 1037 nalétanými hodinami.
F6C-3 prodělaly také závodnickou kariéru. Již první z nich, A7128, byl nasazen jako záložní stroj do Schneiderova poháru, který se konal 13. listopadu 1926 v Norfolku. Kvůli tomu dostal (kromě plováků) upravený motor D-12A, schopný vyvinout 378 kW, a zvětšenou pomocnou nádrž. Protože ostatní letouny námořnictva byly vyřazeny, byl A7128 i použit, a umístil se na čtvrtém místě s rychlostí 220,4 km/h. Další, A7144, byl natolik modifikován, že dostal i nové označení, F6C-6, pod kterým byl nasazen do Národních leteckých závodů 1929, kde dosáhl čtvrtého místa (ponižujícího, vzhledem k tomu, že 1. a 3. místo obsadily civilní stroje).
V roce 1928 plovákový F6C-3 A7147 námořní pěchoty, pilotovaný sedmačtyřicetiletým majorem Charlesem A. Lutzem, vyhrál Curtissův námořní pohár s rychlostí 253,6 km/h (soupeři mu byly dva F6C-4 námořnictva, a od této chvíle se každý ročník závodu proměnil v tvrdé soupeření mezi těmito dvěma složkami). Lutz několik týdnů po závodě zahynul při letecké nehodě. Pro ročník 1930 dostal A7147 upravené plováky, všechny hlavičky šroubů a spoje měl pečlivě přelepeny páskou a pomocnou nádrž pod břichem zakapotovanou do trupu. V této podobě na něm kapitán Arthur Page opět vyhrál, s rychlostí 264 km/h. Poté byl i tento stroj důkladně přestavěn a do závodu o Thompsonův pohár v září 1930 již nastoupil jako hornoplošný XF6C-6.
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss F6C-3 Hawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A7146 |
Taktické označení / imatrikulace | 4-F-1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Quantico, Letecká stanice námořní pěchoty Brown Field [1919-1941] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.03.1929 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
F6C-3 4. stíhací letky námořní pěchoty. Tento stroj předtím sloužil u VF-8M. Vrtulový kužel, disky kol a opěrka hlavy jsou červené. podvozek je "pozemní" převzatý z F6C-1.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F6C-3-Hawk-t125747#426804Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
.
F6C-3 A7144, VB-1B v době, kdy používala plovákové stroje. Směrovka je žlutá, vrtulový kužel červený. Bílé velké E a malé B na přídi znamenají, že letka byla oceněna za přesné bombardování. Tento stroj byl později přestavěn na F6C-6.
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss F6C-3 Hawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A7144 |
Taktické označení / imatrikulace | 1-B-10 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Bombardovací peruť 1B [1928-1930] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1928 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
F6C-3 A7144, VB-1B v době, kdy používala plovákové stroje. Směrovka je žlutá, vrtulový kužel červený. Bílé velké E a malé B na přídi znamenají, že letka byla oceněna za přesné bombardování. Tento stroj byl později přestavěn na F6C-6.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F6C-3-Hawk-t125747#427094Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.