Název: Name: | Curtiss F6C-2 Hawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss F6C-2 Hawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.10.1925 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.10.1925 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 (A6973/6976) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1925 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 964 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1301 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.6 m | |
Délka: Length: | 6.91 m | |
Výška: Height: | 3.23 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.41 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss D-12 o výkonu 298 kW dvoulistá vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 378 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 255.9 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6919 m | |
Dolet: Range: | 582.6 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,62mm kulomet Browning | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0. Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965. Bowers, Peter. Curtiss Nawy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6. Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962. http://www.aerofiles.com/_curt.html http://www.aero-web.org/specs/curtiss/f6c-2.htm |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F6C-2-Hawk-t125743#426775Verze : 0
Aubi
MOD
Podle požadavku námořnictva byly poslední čtyři stroje z devíti objednaných F6C-1 pozdrženy v továrně a dokončeny v podobě F6C-2 (továrním označením Model 34D). Tyto stroje byly dodatečně vyztuženy, aby snesly přistávání na palubě lodi, dostaly masivnější podvozek i ostruhu. Na společnou osu podvozkových kol přibyla rozpěra s háky, určenými k zachycení podélných lan na palubě letadlové lodi (sloužily k udržení letadla ve směru, ne k jeho zastavení), a za kabinu byl umístěn hasící přístroj. Byly také vybaveny závěsníky pro lehké bomby.
Tři F6C-2, dokončené v listopadu 1925, byly předány k stíhací letce VF-2 v San Diegu, kde sloužily společně s F6C-1 a čtyřmi FB-1. Zbývající stroj byl přidělen letadlové lodi USS Langley (CV-1) - přímo lodi, proto nesl na bocích nápis USS LANGLEY - 6. A6974 se později stal strojem velitele VF-2 Lt.Cdr. F. D. Wagnera. V říjnu 1936 se VF-2 účastnila manévrů Pacifické floty, a flota byla varována, že na ni může VF-2 podniknout cvičný útok. Flota, ačkoli znala i čas, kdy k náletu dojde, byla naprosto překvapena střemhlavým útokem, a její admirál musel uznat neměl jedinou šanci na obranu. F6C-2 létaly u VF-2 do roku 1928, kdy byly také přesunuty k námořní pěchotě. Poslední z nich byl vyřazen v červenci 1931 po 345 nalétaných hodinách.
Druhý F6C-2, ve zbarvení VF-2. Trup byl stříbrný, se žlutým horním křídlem. Ocas a pruh na trupu byly červené, před kabinou je původní znak letky, štít nad skříženými kanóny. V roce 1927 byl nahrazen insignií Chief Petty Officera poté, co letka přijala jméno Flying Chiefs.
Tři F6C-2, dokončené v listopadu 1925, byly předány k stíhací letce VF-2 v San Diegu, kde sloužily společně s F6C-1 a čtyřmi FB-1. Zbývající stroj byl přidělen letadlové lodi USS Langley (CV-1) - přímo lodi, proto nesl na bocích nápis USS LANGLEY - 6. A6974 se později stal strojem velitele VF-2 Lt.Cdr. F. D. Wagnera. V říjnu 1936 se VF-2 účastnila manévrů Pacifické floty, a flota byla varována, že na ni může VF-2 podniknout cvičný útok. Flota, ačkoli znala i čas, kdy k náletu dojde, byla naprosto překvapena střemhlavým útokem, a její admirál musel uznat neměl jedinou šanci na obranu. F6C-2 létaly u VF-2 do roku 1928, kdy byly také přesunuty k námořní pěchotě. Poslední z nich byl vyřazen v červenci 1931 po 345 nalétaných hodinách.
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss F6C-2 Hawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | A6974 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 2-F-1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý F6C-2, ve zbarvení VF-2. Trup byl stříbrný, se žlutým horním křídlem. Ocas a pruh na trupu byly červené, před kabinou je původní znak letky, štít nad skříženými kanóny. V roce 1927 byl nahrazen insignií Chief Petty Officera poté, co letka přijala jméno Flying Chiefs.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F6C-2-Hawk-t125743#426786Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.