Coventry Mk.I

     
Název:
Name:
Conventry Mk I Conventry Mk I
Originální název:
Original Name:
Conventry Mk I
Kategorie:
Category:
průzkumné vozidlo reconnaissance vehicle
Výrobce:
Producer:
Humber Ltd., Coventry
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
283:
- 1944: 63
- 1945: 220
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
11685 kg 25760 lb
Celková délka:
Overall Length:
4724 mm 15ft 6in
Celková šířka:
Overall Width:
2667 mm 8ft 9in
Celková výška:
Overall Height:
2362 mm 7ft 9in
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Pancéřování:
Armour:
maximálně 14 mm up to 0.55 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Hercules RXLD
- kapalinou chlazený, vidlicový, benzínový
- počet válců: 6
Hercules RXLD
- OHV, liquid cooled, V-design, gasoline
- number of cylinders: 6
Výkon:
Power:
130 kW při 2600 ot/min 174 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Rootes
- počet stupňů: 5+1
Rootes
- number of gears: 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
64 km/h 40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
402 km 250 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
OQF 2 pdr
- ráže: 40 mm
- zásoba munice: 80 nábojů


spřažený kulomet BESA
- ráže: 7,92 mm
- zásoba munice: 3375 nábojů
OQF 2 pdr
- calibre: 40 mm
- ammunition: 80 rounds


BESA co-axial machine gun
- calibre: 7,92 mm
- ammunition: 3375 rounds
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Coventry-Mk-I-t106741#103983 Verze : 0
Armoured Car Coventry Mark I


Stručná historie
Bojová vozidla Coventry Mk. I a II, byly poslední konstrukcí z řady těžkých obrněných automobilů vyvinutých ve Velké Británii za druhé světové války. Vývoj zahájen v roce 1943. Prototypy nesly výrobní číslo F208188 a F208189. Byla plánována výroba v britských továrnách: Daimler a Rootes. V červnu 1944 bylo objednáno 300 kusů, do konce roku údajně vyrobeno 63 kusů. V roce 1945 byla jeho výroba zastavena. Označení seriových vozidel začíná číslem: F608688. Údaje o celkovém počtu vyrobených kusů kolísají mezi 220 až 300 kusy. Služba v britské armádě není zdokumentována. Naopak v armádě Svobodných Francouzů byl intenzivně využíván za bojů Africe a v Tunisu sloužil do roku 1947. Svoji bojovou kariéru zakončil v Indočíně kolem roku 1953.


Základní údaje
- název v britské armádě: Coventry, Armoured Car, Mark I
- zavedení do výzbroje: 1944
- stažení z výzbroje: po DSV


Osádka: 4 osoby


Rozměry
- hmotnost bojová: 11,685 Mg (25760 lb)
- délka se zbraní: 4724 mm (15′ 6")
- šířka: 2667 mm (8′ 9")
- výška: 2362 mm (7′ 9")


Výzbroj
- kanon, typ: 2-pounder Royal Ordnance Factory Q. F. Mk. IX
- ráže: 40 mm
- délka hlavně: d/52 (2082 mm)
- náměr: -5° až +23°
- odměr: 360°
- nabíjení: ruční
- max. rychlost palby: 15 až 20 ran za minutu
- střelivo: nedělené, 40x304R
- počet vezeného střeliva pro dělo: 80 kusů
- hmotnost střely: 1,08 kg (2,38 lb)
- úsťová rychlost: 807,7 m/sec. (2650 ft/sec.)


Přídavná výzbroj
- spřažený kulomet, typ: 7,92-mm Besa Mk. III
- ráže: 7,92 mm (.312")
- počet: 1 kus
- střelivo: 7,92x57 mm
- počet vezeného střeliva pro kulomet: 3375 kusů
- zadýmovací granátomet: 2
- ráže: 101,2 mm (4")
- plus osobní výzbroj obsluhy


Pancéřování
- samonosná karoserie vozidla vyrobena z 14 mm pancéřových plechů


Pohon
- motor, typ: Hercules RXLD
- provedení: benzínový, vodou chlazený, 6 válců do V
- počet válců: 6 do V
- vrtání: Ø120,65 mm (4,75")
- zdvih: 133,35 mm (5,25")
- stlačení: 6,2
- obsah: 9,144 dm3 (558 cubic inch)
- výkon: 129,8 kW (174 hp SAE) při 2600 obr. za min.


Převodovka
- typ: Rootes
- vpřed: 5 stupňů
- vzad: 1 stupeň
- redukce: neuvedena


Podvozek
- uspořádání: 4x4
- rozvor: 2997 mm (9′ 10")
- pneumatiky: 13,50-20


Výkony
- max. rychlost na silnici: 64 km/h (40 miles per hour)
- max. rychlost v terénu: neudána
- dojezd po silnici: 402 km (250 miles)
- dojezd v terénu: neudán
- stupeň: odhad 0,7 m
- zákop: odhad 1,0 m
- brod: odhad 1,2 m
- svah: neudán
- náklon: neudán


Poznámka
Vyobrazení převzato z níže uvedených zdrojů.


Zdroje
Ian V. Hogg, John Weeks: The Illustrated Encyclopedia of Military Vehicles, str. 196, New Burlington Books, London 1980, ISBN 0-90628-675-1
Bart Vanderveen: Historic Military Vehicles Directory, str. 196, After the Batlle, London 1989, ISBN 0900913-57-6
ČSN 011300 Zákonné měrové jednotky, Tabulky SI, Praha 1977 a 1987


Internet
http://en.wikipedia.org/wiki/Coventry_armoured_car
http://indochine54.free.fr/cefeo/afvs.html
http://tardis.dl.ac.uk/ARCC/catalogue.html
ww2photo.mimerswell.com
http://www.answers.com/topic/coventry-armoured-car
www.geocities.com
www.geocities.com
www.chars-francais.net
http://www.warwheels.net/Coventry1INDEX.html
www.wwiivehicles.com
Coventry Mk.I -


Coventry Mk.I -


Coventry Mk.I - Coventry Mk. I, RAC Museum, Bovington.

Coventry Mk. I, RAC Museum, Bovington.
URL : https://www.valka.cz/Coventry-Mk-I-t106741#169366 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více