Název: Name: | Consolidated B-32 | |
Originální název: Original Name: | Consolidated B-32 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.09.1944-DD.09.1945 Consolidated-Vultee Aircraft Corp., Fort Worth, Texas | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1944-DD.09.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 75 (42-108471/108484, 42-108525/108584, 44-90486) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 07.09.1942 | |
Osádka: Crew: | 8-12 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 27342 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4536 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 55905 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 41.15 m | |
Délka: Length: | 25.02 m | |
Výška: Height: | 9.8 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 132.11 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Wright R-3350-23A Cyclone o vzletovém výkonu 1640 kW čtiřlistá vrtule Curtiss | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 20668-26346 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 574.5 km/h v 9144 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 466.7 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 38 min do 7620 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9357 m | |
Dolet: Range: | 3862.4 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 6115.5 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 12,7mm kulomet Browning v přední střelecké věži věži Sperry A-17 2x 12,7mm kulomet Browning v přední horní střelecké věži Martin A-18 2x 12,7mm kulomet Browning v zadní horní střelecké věži Martin A-18 2x 12,7mm kulomet Browning ve spodní střelecké věži Sperry 2x 12,7mm kulomet Browning v ocasní střelecké věži Sperry A-17 9072 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8. Jones, LLoyd. S. U.S. Bombers. Aero Publishers, Inc., Fallbrook 1974. Harding, Stephen; Long, James I. Dominator - The story of the Consoldidated B-32 Bomber. Pictorial Histories Publishing Co., Missoula. ISBN 0-933126-38-7. http://joebaugher.com/usaf_bombers/b32.html www.nationalmuseum.af.mil |
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-B-32-Dominator-t9408#32111Verze : 0
B-32 poprvé vzlétl 7. září 1942, 14 dní před Boeing B-29
První bojové nasazení bylo provedeno 29. května 1945 z Clark Field proti japonskému armádnímu skladu v údolí Kagajan
15 strojů B-32 dosáhlo operační pohotovosti před koncem války s Japonskem. Patřily 386. bombardovací peruti USAF která byla přemístěna do Okinawy aby odtud mohla bombardovat Japonsko v posledním týdnu války
První bojové nasazení bylo provedeno 29. května 1945 z Clark Field proti japonskému armádnímu skladu v údolí Kagajan
15 strojů B-32 dosáhlo operační pohotovosti před koncem války s Japonskem. Patřily 386. bombardovací peruti USAF která byla přemístěna do Okinawy aby odtud mohla bombardovat Japonsko v posledním týdnu války
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-B-32-Dominator-t9408#32114Verze : 0
Consolidated/Vultee (Convair) B-32 Dominator
www.mission4today.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Consolidated B-32 Dominator |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-B-32-Dominator-t9408#32115Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.