Main Menu
User Menu

Caspar U 1

     
Název:
Name:
Caspar U 1
Originální název:
Original Name:
Caspar U 1
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1922 Caspar Werke AG, Travemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
360 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
572 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
7,20 m
Délka:
Length:
6,20 m
Výška:
Height:
2,59 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Siemens Sh 4 o výkonu 46 kW/62 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
145 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120 km/h v 0 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,57 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m
Dolet:
Range:
360 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. www.members.aol.com
https://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
https://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/casu1.htm
URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240395Verze : 0
Caspar U-1


Historie :


Tento německý letoun, někdy označovaný také jako Heinkel U-1, začal vznikat po skončení první světové války. Právě po prohrané válce se německé námořnictvo zabývalo problémem, jak zvětšit akční rádius ponorek, kdy bylo stále těžší nalézt samostatně plující lodě. Řešením se měl stát průzkumný letoun operující na palubě ponorky, který by se snadno montoval a demontoval v poměrně krátkém čase.
Na počátku dvacátých let se v továrně Caspar AG, začali touto myšlenkou zabývat. V té době tam pracoval známý konstruktér Ernst Heinkel, a ten navrhl konstrukci letounu Caspar U-1. Byl to jednomístný dvouplošník s celodřevěnou konstrukcí se dvěma plováky, poháněn byl hvězdicový pětiválec typu Siemens Halske Sh 4 o výkonu 47 kW, rychlost byla 145 km/h ( některé zdroje uvádí 152 km/h ). Cestovní rychlost byla 120 km/h a rychlost přistávací 60 km/h. Je udávána i nosnost, kerá se pohybovala kolem 90 kg. Letoun nebyl vyzbrojen.
V rozloženém stavu byl umístněn v hangáru 7,00 m dlouhém a o světlosti 1,80 m. Zalétán byl v roce 1921 a vyrobeny byly pouhé 3 kusy. Po úspěšných zkouškách se o stroj začalo zajímat námořnictvo Spojených států a také Japonska. Stroje označené čísly A-6434 a A-6435 byly proto v roce 1923 koupeny a poté testovány ve Spojených státech. Třetí stroj označený D-293, testovalo vlastní německé námořnictvo. Poražené Německo se muselo řídit Versailskou smlouvou a tak od dalšího vývoje tohoto stroje upustilo.


Zdroj:
www.members.aol.com
https://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
https://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/casu1.htm
URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240583Verze : 0
Caspar U-1


Zdroj:
https://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html

Caspar U 1 -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240423Verze : 0
Caspar U-1


Zdroj:
https://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html

Caspar U 1 -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240424Verze : 0