Název: Name: | Caspar U 1 | |
Originální název: Original Name: | Caspar U 1 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1921-DD.MM.1922 Caspar Werke AG, Travemünde / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1921-DD.MM.1922 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 360 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 572 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,20 m | |
Délka: Length: | 6,20 m | |
Výška: Height: | 2,59 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Siemens Sh 4 o výkonu 46 kW/62 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 145 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 120 km/h v 0 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,57 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3000 m | |
Dolet: Range: | 360 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. www.members.aol.com http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/casu1.htm |
URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240395Verze : 0
Caspar U-1
Historie :
Tento německý letoun, někdy označovaný také jako Heinkel U-1, začal vznikat po skončení první světové války. Právě po prohrané válce se německé námořnictvo zabývalo problémem, jak zvětšit akční rádius ponorek, kdy bylo stále těžší nalézt samostatně plující lodě. Řešením se měl stát průzkumný letoun operující na palubě ponorky, který by se snadno montoval a demontoval v poměrně krátkém čase.
Na počátku dvacátých let se v továrně Caspar AG, začali touto myšlenkou zabývat. V té době tam pracoval známý konstruktér Ernst Heinkel, a ten navrhl konstrukci letounu Caspar U-1. Byl to jednomístný dvouplošník s celodřevěnou konstrukcí se dvěma plováky, poháněn byl hvězdicový pětiválec typu Siemens Halske Sh 4 o výkonu 47 kW, rychlost byla 145 km/h ( některé zdroje uvádí 152 km/h ). Cestovní rychlost byla 120 km/h a rychlost přistávací 60 km/h. Je udávána i nosnost, kerá se pohybovala kolem 90 kg. Letoun nebyl vyzbrojen.
V rozloženém stavu byl umístněn v hangáru 7,00 m dlouhém a o světlosti 1,80 m. Zalétán byl v roce 1921 a vyrobeny byly pouhé 3 kusy. Po úspěšných zkouškách se o stroj začalo zajímat námořnictvo Spojených států a také Japonska. Stroje označené čísly A-6434 a A-6435 byly proto v roce 1923 koupeny a poté testovány ve Spojených státech. Třetí stroj označený D-293, testovalo vlastní německé námořnictvo. Poražené Německo se muselo řídit Versailskou smlouvou a tak od dalšího vývoje tohoto stroje upustilo.
Zdroj:
www.members.aol.com
http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/casu1.htm
Historie :
Tento německý letoun, někdy označovaný také jako Heinkel U-1, začal vznikat po skončení první světové války. Právě po prohrané válce se německé námořnictvo zabývalo problémem, jak zvětšit akční rádius ponorek, kdy bylo stále těžší nalézt samostatně plující lodě. Řešením se měl stát průzkumný letoun operující na palubě ponorky, který by se snadno montoval a demontoval v poměrně krátkém čase.
Na počátku dvacátých let se v továrně Caspar AG, začali touto myšlenkou zabývat. V té době tam pracoval známý konstruktér Ernst Heinkel, a ten navrhl konstrukci letounu Caspar U-1. Byl to jednomístný dvouplošník s celodřevěnou konstrukcí se dvěma plováky, poháněn byl hvězdicový pětiválec typu Siemens Halske Sh 4 o výkonu 47 kW, rychlost byla 145 km/h ( některé zdroje uvádí 152 km/h ). Cestovní rychlost byla 120 km/h a rychlost přistávací 60 km/h. Je udávána i nosnost, kerá se pohybovala kolem 90 kg. Letoun nebyl vyzbrojen.
V rozloženém stavu byl umístněn v hangáru 7,00 m dlouhém a o světlosti 1,80 m. Zalétán byl v roce 1921 a vyrobeny byly pouhé 3 kusy. Po úspěšných zkouškách se o stroj začalo zajímat námořnictvo Spojených států a také Japonska. Stroje označené čísly A-6434 a A-6435 byly proto v roce 1923 koupeny a poté testovány ve Spojených státech. Třetí stroj označený D-293, testovalo vlastní německé námořnictvo. Poražené Německo se muselo řídit Versailskou smlouvou a tak od dalšího vývoje tohoto stroje upustilo.
Zdroj:
www.members.aol.com
http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/casu1.htm
URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240583Verze : 0
Reklama
Caspar U-1
Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240423Verze : 0
Caspar U-1
Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Caspar-U-1-t68574#240424Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.