Název: Name: | Caspar S 1 | |
Originální název: Original Name: | Caspar S 1 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1921-DD.MM.1923 Caspar Werke AG, Travemünde / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1921-DD.MM.1923 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 11 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1600 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2350 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 18,00 m | |
Délka: Length: | 12,655 m | |
Výška: Height: | 3,92 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 52,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Maybach Mb.IVa o výkonu 180 kW/245 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 160 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3000 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itk/n3.htm http://avrosys.nu/aircraft/Spaning/IndexSpan.htm http://www.bredow-web.de/.../maybach_iv.html |
URL : https://www.valka.cz/Caspar-S-1-t68638#240605Verze : 0
Caspar S.I
Heinkel HE 1
Tento letoun vznikl u malé firmy Caspar-Werke v Travemünde, založené v roce 1921 konstruktérem Karlem Casparem, jako pokračovatel úspěšného námořního průzkumného letounu Hansa Brandenburg W 29. Letoun byl společně s konkurenčním Supermarine Channel II zakoupen pro testy Švédským námořním letectvem. Rozebraný prototyp dorazil do továrny Svenska Aero AB v Lindingö na konci roku 1921 a byl shledán vyhovujícím. Kvůli embargu na německé zbaně byla dohodnuta licenční výroba na základě dodaného prototypu ve Svenska Aero. Od počátku dostal prototyp a jeho následovníci přezdívku "Hansa", podle původního "brandenburáku" i podle celého jména Casparovy firmy.
V roce 1922 byla tedy objednána série deseti strojů, které obdržely čísla 32 až 41 (prototyp byl samozřejmě 31). Částečně byly postaveny německou firmou, částečně ve Švédsku u Svensky Aero a Galärvarvet (námořní dílny ve Stockholmu), kde také došlo k celkovému sestavení (a proto je někdy tento typ uváděn jako Svenska S.1). V roce 1923, kdy byly postaveny poslední, již firmu Caspar opustil její konstruktér a autor es jedničky Ernst Heinkel, a kvůli autorským sporům byly "Hansy" přeznačeny na Heinkel HE 1 (Heinkel Eindecker 1) a do řady názvů, používaných pro těchto pár strojů přibyl další.
Všech 11 strojů jako motor používalo Maybach IVA o výkonu 179 kW a poprvé v historii švédského letectví byly tyto letouny i ozbrojeny jedním kulometem. Po vzniku Švédského letectva v roce 1926 do něj bylo sedm přeživších strojů převedeno pod označením S 2 (Spanning - pozorovací). Používány byly až do roku 1932 a na jejich základě vznikly další varianty s jinými motory.
Zdroj:
https://www.avrosys.nu/aircraft/Spaning/202S2.htm
https://sv.wikipedia.org/wiki/Heinkel_HE_1
https://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_1
https://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html
Heinkel HE 1
Tento letoun vznikl u malé firmy Caspar-Werke v Travemünde, založené v roce 1921 konstruktérem Karlem Casparem, jako pokračovatel úspěšného námořního průzkumného letounu Hansa Brandenburg W 29. Letoun byl společně s konkurenčním Supermarine Channel II zakoupen pro testy Švédským námořním letectvem. Rozebraný prototyp dorazil do továrny Svenska Aero AB v Lindingö na konci roku 1921 a byl shledán vyhovujícím. Kvůli embargu na německé zbaně byla dohodnuta licenční výroba na základě dodaného prototypu ve Svenska Aero. Od počátku dostal prototyp a jeho následovníci přezdívku "Hansa", podle původního "brandenburáku" i podle celého jména Casparovy firmy.
V roce 1922 byla tedy objednána série deseti strojů, které obdržely čísla 32 až 41 (prototyp byl samozřejmě 31). Částečně byly postaveny německou firmou, částečně ve Švédsku u Svensky Aero a Galärvarvet (námořní dílny ve Stockholmu), kde také došlo k celkovému sestavení (a proto je někdy tento typ uváděn jako Svenska S.1). V roce 1923, kdy byly postaveny poslední, již firmu Caspar opustil její konstruktér a autor es jedničky Ernst Heinkel, a kvůli autorským sporům byly "Hansy" přeznačeny na Heinkel HE 1 (Heinkel Eindecker 1) a do řady názvů, používaných pro těchto pár strojů přibyl další.
Všech 11 strojů jako motor používalo Maybach IVA o výkonu 179 kW a poprvé v historii švédského letectví byly tyto letouny i ozbrojeny jedním kulometem. Po vzniku Švédského letectva v roce 1926 do něj bylo sedm přeživších strojů převedeno pod označením S 2 (Spanning - pozorovací). Používány byly až do roku 1932 a na jejich základě vznikly další varianty s jinými motory.
Zdroj:
https://www.avrosys.nu/aircraft/Spaning/202S2.htm
https://sv.wikipedia.org/wiki/Heinkel_HE_1
https://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_1
https://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html
URL : https://www.valka.cz/Caspar-S-1-t68638#240620Verze : 1
Aubi
MOD
Reklama
Caspar S-1
Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html
Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Caspar-S-1-t68638#240606Verze : 0
Caspar S-1
Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html
Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Caspar-S-1-t68638#240607Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.