Main Menu
User Menu
Reklama

Caspar C 29

     
Název:
Name:
Caspar C 29
Originální název:
Original Name:
Caspar C 29
Kategorie:
Category:
transportní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Dansk Aero A/S, København
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1926
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1340 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2000 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,00 m
Délka:
Length:
9,98 m
Výška:
Height:
4,18 m
Plocha křídla:
Wing Area:
47,44 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Jb o výkonu 368 kW/500 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
190 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
170 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,5 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5500 m
Dolet:
Range:
700 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
http://luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac29.htm
www.hydroretro.net
http://www.hansesail.com/1926.116+B6Jkw9.0.html
http://www.histaviation.com/Caspar_C_29.html
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-29-t68922#242127Verze : 0
Caspar C 29

Historie :
Letoun Caspar C 29 byl postaven zase v zahraničí, a to v továrně Dansk Aero. Tento stroj byl vlastně zkonstruován, aby se mohl zúčastnit soutěže na nový poštovní letoun vypsané v Německu roku 1926. Cílem této soutěže bylo vybrat provozuschopný a výkonný letoun pro německé civilní letectvo. Do soutěže pořádané ve Warnemünde se přihlásilo 18 strojů a továrna Karl Caspar AG počítala s tím, že se soutěže zúčastní s typem Caspar C 29. Ten byl ale při zalétávání zničen jen několik dní před začátkem samotné soutěže. Letecká soutěž se nakonec konala od 12. do 31. července 1926 a vyhrála jí firma Heinkel s typem HE 5.
Letoun byl dvoumístný dvouplošník se dvěmy plováky. Zajímavostí konstrukce bylo spodní křídlo umístněné až pod trupem, a navíc v něm byl umístněn chladič motoru. Byl poháněn řadovým dvanáctitiválcovým motorem do "V" typu Hispano-Suiza 12Jb o výkonu 300 kW. I když se jednalo o konstrukci civilního letounu, uvažovalo se i o výzbroji ve formě pevného kulometu v přídi a druhého pohyblivého ovládaného střelcem vzadu.

Zdroj:
http://luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac29.htm
www.hydroretro.net
http://www.hansesail.com/1926.116+B6Jkw9.0.html
http://www.histaviation.com/Caspar_C_29.html
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-29-t68922#242126Verze : 0
Caspar C-29

Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_C_29.html

Caspar C 29 -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-29-t68922#242128Verze : 0