Název: Name: | Caspar C 29 | |
Originální název: Original Name: | Caspar C 29 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 Dansk Aero A/S, København | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1926 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1340 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2000 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,00 m | |
Délka: Length: | 9,98 m | |
Výška: Height: | 4,18 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 47,44 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Jb o výkonu 368 kW/500 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 190 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 170 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,5 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5500 m | |
Dolet: Range: | 700 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. http://luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac29.htm www.hydroretro.net http://www.hansesail.com/1926.116+B6Jkw9.0.html http://www.histaviation.com/Caspar_C_29.html |
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-29-t68922#242127Verze : 0
Caspar C 29
Historie :
Letoun Caspar C 29 byl postaven zase v zahraničí, a to v továrně Dansk Aero. Tento stroj byl vlastně zkonstruován, aby se mohl zúčastnit soutěže na nový poštovní letoun vypsané v Německu roku 1926. Cílem této soutěže bylo vybrat provozuschopný a výkonný letoun pro německé civilní letectvo. Do soutěže pořádané ve Warnemünde se přihlásilo 18 strojů a továrna Karl Caspar AG počítala s tím, že se soutěže zúčastní s typem Caspar C 29. Ten byl ale při zalétávání zničen jen několik dní před začátkem samotné soutěže. Letecká soutěž se nakonec konala od 12. do 31. července 1926 a vyhrála jí firma Heinkel s typem HE 5.
Letoun byl dvoumístný dvouplošník se dvěmy plováky. Zajímavostí konstrukce bylo spodní křídlo umístněné až pod trupem, a navíc v něm byl umístněn chladič motoru. Byl poháněn řadovým dvanáctitiválcovým motorem do "V" typu Hispano-Suiza 12Jb o výkonu 300 kW. I když se jednalo o konstrukci civilního letounu, uvažovalo se i o výzbroji ve formě pevného kulometu v přídi a druhého pohyblivého ovládaného střelcem vzadu.
Zdroj:
http://luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac29.htm
www.hydroretro.net
http://www.hansesail.com/1926.116+B6Jkw9.0.html
http://www.histaviation.com/Caspar_C_29.html
Historie :
Letoun Caspar C 29 byl postaven zase v zahraničí, a to v továrně Dansk Aero. Tento stroj byl vlastně zkonstruován, aby se mohl zúčastnit soutěže na nový poštovní letoun vypsané v Německu roku 1926. Cílem této soutěže bylo vybrat provozuschopný a výkonný letoun pro německé civilní letectvo. Do soutěže pořádané ve Warnemünde se přihlásilo 18 strojů a továrna Karl Caspar AG počítala s tím, že se soutěže zúčastní s typem Caspar C 29. Ten byl ale při zalétávání zničen jen několik dní před začátkem samotné soutěže. Letecká soutěž se nakonec konala od 12. do 31. července 1926 a vyhrála jí firma Heinkel s typem HE 5.
Letoun byl dvoumístný dvouplošník se dvěmy plováky. Zajímavostí konstrukce bylo spodní křídlo umístněné až pod trupem, a navíc v něm byl umístněn chladič motoru. Byl poháněn řadovým dvanáctitiválcovým motorem do "V" typu Hispano-Suiza 12Jb o výkonu 300 kW. I když se jednalo o konstrukci civilního letounu, uvažovalo se i o výzbroji ve formě pevného kulometu v přídi a druhého pohyblivého ovládaného střelcem vzadu.
Zdroj:
http://luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac29.htm
www.hydroretro.net
http://www.hansesail.com/1926.116+B6Jkw9.0.html
http://www.histaviation.com/Caspar_C_29.html
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-29-t68922#242126Verze : 0
Reklama
Caspar C-29
Zdroj:
Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_C_29.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-29-t68922#242128Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.