Main Menu
User Menu
Reklama

Caspar C 27 Möwe

     
Název:
Name:
Caspar C 27 Möwe
Originální název:
Original Name:
Caspar C 27 Möwe
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Caspar Werke AG, Travemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1300 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1800 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
15,36 m
Délka:
Length:
10,25 m
Výška:
Height:
4,25 m
Plocha křídla:
Wing Area:
48,60 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW IVa o výkonu 221 kW/300 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
175 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m
Dolet:
Range:
400 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac27.htm
http://www.histaviation.com/Caspar_C_27.html
http://www.sv.wikipedia.org/wiki/Caspar-Werke
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-27-Moewe-t68748#241084Verze : 0
Caspar C-27

Historie:
Letoun Caspar C-27 Mowe ( Racek ) má jako už většina konstrukcí této letecké továrny, zajímavou historii. Německo nemohlo po prohrané první světové válce, vyrábět a ani jinak vyvíjet žádné nové letecké konstrukce. Až do roku 1927 pracovala v Německu mezinárodní komise ( CMIT ), která mimořádně aktivně dohlížela na zákaz, veškerého zbrojení a hlavně zbrojní výroby. I přesto se však vývoj nezastavil a využíval všemožných mezer a skulin v těchto zákazech. Letadla továrny Caspar se montovala a zalétavala mimo Německo v zemích jako bylo Dánsko nebo Švedsko, kam byla dovezena projekční dokumentace a stroje byly ve většinou malých leteckých továrnách postaveny a posléze i zalétány. Další Německou možností, která byla hojně využívána, se stala civilní letecká doprava. Tam byla letadla zařazována a zkoušena pro civilní účely i když to byly většinou konstrukce vojenské. Takovou společností byla i DVS GmbH ( Deutsche Verkehrsfliegerschule ), pilotní škola dopravního letectva ve Warnemünde. Letoun Caspar C-27 byl u DVS zalétán v roce 1928 a vyřazen v březnu 1932, druhý vyrobený kus se zúčastnil Milánské výstavy v roce 1927, kde byl vystavován.
Byl to dvoumístný dvouplošný cvičný letoun se dvěma plováky. Poháněl ho řadový šestiválcový motor BMW IVa o výkonu 225 kW. Rychlost letounu byla 175 km/h, rychlost cestovní 150 km/h a rychlost přistávací 65 km/h. Letoun létal bez výzbroje.


Zdroj:
P.Masson, Historie německé armády 1939-1945, Naše vojsko 2006, ISBN 80-206-0818-4

http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac27.htm
http://www.istaviation.com/Caspar_C_27.html
http://www.sv.wikipedia.org/wiki/Caspar-Werke
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-27-Moewe-t68748#241081Verze : 0
Caspar C-27


Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_C_27.html

Caspar C 27 Möwe -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-27-Moewe-t68748#241085Verze : 0