Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Caproni Vizzola F.6M
Originální název:
Original Name:
Caproni Vizzola F.6M
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.09.1941 Caproni Vizzola SA, Vizzola Ticino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.09.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (MM.481)
První vzlet:
Maiden Flight:
12.09.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2285 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2885 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,350 m
Délka:
Length:
9,150 m
Výška:
Height:
3,020 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18.81 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
153,376 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605 A kapalinou chlazený, invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) a 1 140 kW (1 550 k) v h= 2 100 m s použitím zařízení Notleistung.
Vrtule trojlistá kovová s konstantními otáčkami o průměru 3 400 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
760 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
569 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,6 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10300 m
Dolet:
Range:
950 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 350 nábojů pro každý a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm v křídlech (do křídel nebyly kulomety namontovány).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vývoj letounu Caproni Vizzola F.6 začal v roce 1940, kdy se do Itálie dostaly první motory Daimler-Benz DB-605A. Instalace motoru byla poměrně jednoduchá, protože blok motoru DB-601 a DB-605 byl téměř shodný, pro výkonnější motor bylo nutno překonstruovat křídla, ta byla nyní celokovová, starší Caproni Vizzola F.5 měl křídla s dřevěnou konstrukcí. Odtud také označení Caproni Vizzola F.6M, kde písmeno „F“ bylo prvním písmenem konstruktéra Fabriziho a „M“ znamená Metallico.
Prototyp Caproni Vizzola F.6M (MM.481) vzlétl v září 1941, původní mohutný chladič pod motorem byl zdrojem aerodynamického odporu, proto byl nahrazen plochým chladičem pod trupem.
Prototyp byl v roce 1942 poškozen při havárii na letišti v Bresso a po této nehodě byly zastaveny všechny práce na tomto typu a milánská továrna Società Italiana Caproni soustředila své síly na sofistikovanější projekt stíhačky Caproni Vizzola F.7.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, 2001, ISBN 0-76031-194-3
Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936-1945, Ilustrowana Encyklopedia Techniki Wojskowej, Lampart, Warszawa, 1999, ISBN:8386776498
L+K č. 7/1989 Letadla 39- 45, Caproni Vizzola F6
www.giemmesesto.org
https://www.airwar.ru/enc/fww2/f6.html
www.fliegerweb.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Vizzola-F-6M-t30058#457599Verze : 0
MOD
Fotografie letounu Caproni-Vizzola F6M s motorem DB 605A
zdroj: https://www.airwar.ru/enc/fww2/f6.html
Caproni Vizzola F.6M -


Caproni Vizzola F.6M -


Caproni Vizzola F.6M -


Caproni Vizzola F.6M -


URL : https://www.valka.cz/Caproni-Vizzola-F-6M-t30058#246606Verze : 1
MOD