Název: Name: | Caproni Vizzola F.6M | |
Originální název: Original Name: | Caproni Vizzola F.6M | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.09.1941 Caproni Vizzola SA, Vizzola Ticino / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.09.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (MM.481) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.09.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2285 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2885 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,350 m | |
Délka: Length: | 9,150 m | |
Výška: Height: | 3,020 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18.81 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 153,376 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 A kapalinou chlazený, invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) a 1 140 kW (1 550 k) v h= 2 100 m s použitím zařízení Notleistung. Vrtule trojlistá kovová s konstantními otáčkami o průměru 3 400 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 760 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 569 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,6 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10300 m | |
Dolet: Range: | 950 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 350 nábojů pro každý a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm v křídlech (do křídel nebyly kulomety namontovány). | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Vývoj letounu Caproni Vizzola F.6 začal v roce 1940, kdy se do Itálie dostaly první motory Daimler-Benz DB-605A. Instalace motoru byla poměrně jednoduchá, protože blok motoru DB-601 a DB-605 byl téměř shodný, pro výkonnější motor bylo nutno překonstruovat křídla, ta byla nyní celokovová, starší Caproni Vizzola F.5 měl křídla s dřevěnou konstrukcí. Odtud také označení Caproni Vizzola F.6M, kde písmeno „F“ bylo prvním písmenem konstruktéra Fabriziho a „M“ znamená Metallico. Prototyp Caproni Vizzola F.6M (MM.481) vzlétl v září 1941, původní mohutný chladič pod motorem byl zdrojem aerodynamického odporu, proto byl nahrazen plochým chladičem pod trupem. Prototyp byl v roce 1942 poškozen při havárii na letišti v Bresso a po této nehodě byly zastaveny všechny práce na tomto typu a milánská továrna Società Italiana Caproni soustředila své síly na sofistikovanější projekt stíhačky Caproni Vizzola F.7. | |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, 2001, ISBN 0-76031-194-3 Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936-1945, Ilustrowana Encyklopedia Techniki Wojskowej, Lampart, Warszawa, 1999, ISBN:8386776498 L+K č. 7/1989 Letadla 39- 45, Caproni Vizzola F6 www.giemmesesto.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/f6.html www.fliegerweb.com archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Vizzola-F-6M-t30058#457599Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie letounu Caproni-Vizzola F6M s motorem DB 605A
zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/f6.html
zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/f6.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Vizzola-F-6M-t30058#246606Verze : 1
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.