Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Caproni Vizzola F.5
Originální název:
Original Name:
Caproni Vizzola F.5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.10.1940 Caproni Vizzola SA, Vizzola Ticino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.10.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy (MM.392 a MM.413)
12 předsériových (jeden přestavěn na F.4 MM.5932)
Sn. MM.5921-MM.5931
První vzlet:
Maiden Flight:
19.02.1939 (MM.392)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1850 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2348 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,300 m
Délka:
Length:
7,900 m
Výška:
Height:
3,000 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,60 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
133,41 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A.74 R.C.38, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 649 kW (870 k).
Vrtule trojlistá kovová Fiat-Hamilton s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
496 km/h v 3750 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
414 km/h v 5550 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,1 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1028 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 350 nábojů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Italské letectvo (Regia Aeronautica) zařadilo do stavu 11 předsériových letadel ke 300. Squadriglii, později operovaly nad Albánií proti Řecku a dosloužily v roce 1942 jako noční stíhačky u 167 Grupo.
Obratné a dobře ovladatelné stíhačky F.5 byly nabídnuty zahraničním zákazníkůn, zájem o licenční stavbu projevilo Peru, ale tam k žádné licenční stavbě nedošlo.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, 2001, ISBN 0-76031-194-3
Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936-1945, Ilustrowana Encyklopedia Techniki Wojskowej, Lampart, Warszawa, 1999, ISBN:8386776498
L+K 6/1969, Letadla 1939-1945, Miroslav Balous, Caproni Vizzola F-4 a F-5
www.aviastar.org
https://comandosupremo.com/f5.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/f5.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Vizzola-F-5-t30057#108190Verze : 0
www.comandosupremo.com
Caproni Vizzola F.5 -


URL : https://www.valka.cz/Caproni-Vizzola-F-5-t30057#108219Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek
Zdroj: archiv autora
Caproni Vizzola F.5 -


URL : https://www.valka.cz/Caproni-Vizzola-F-5-t30057#246686Verze : 0
MOD
Caproni Vizzola F.5
Caproni Vizzola F.5 - https://www.airwar.ru/enc/fww2/f5.html

https://www.airwar.ru/enc/fww2/f5.html
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Vizzola-F-5-t30057#194384Verze : 0
MOD