Název: Name: | Caproni Vizzola F.5 | Caproni Vizzola F.5 |
Originální název: Original Name: | Caproni Vizzola F.5 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.10.1940 Caproni Vizzola SA, Vizzola Ticino | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.10.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy (MM.392 a MM.413) 12 předsériových (jeden přestavěn na F.4 MM.5932) Sn. MM.5921-MM.5931 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.02.1939 (MM.392) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1850 kg | 4079 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2348 kg | 5176 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,300 m | 37ft 0,87in |
Délka: Length: | 7,900 m | 25ft 11,01in |
Výška: Height: | 3,000 m | 9ft 10,11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,60 m2 | 189.44 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 133,41 kg/m2 | 27.32 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A.74 R.C.38, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 649 kW (870 k). Vrtule trojlistá kovová Fiat-Hamilton s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Fiat A.74 R.C.38, fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 835 hp, driving a three-blade variable-pitch metal Fiat-Hamilton propeller of 9ft 10,11in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 496 km/h v 3750 m | 308.2 mph in 12303 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 414 km/h v 5550 m | 257.2 mph in 18209 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,1 min do 6000 m | 10,1 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | 31168 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1028 km | 638.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 350 nábojů pro každý. | Two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in the upper nose, 350 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Italské letectvo (Regia Aeronautica) zařadilo do stavu 11 předsériových letadel ke 300. Squadriglii, později operovaly nad Albánií proti Řecku a dosloužily v roce 1942 jako noční stíhačky u 167 Grupo. Obratné a dobře ovladatelné stíhačky F.5 byly nabídnuty zahraničním zákazníkůn, zájem o licenční stavbu projevilo Peru, ale tam k žádné licenční stavbě nedošlo. | The Regia Aeronautica assigned the 11 pre-production F.5 fighters to the 300ª Squadriglia for operational use. By 1942, they were serving as night fighters in the 167° Gruppo. The F.5 was offered to foreign customers. It has been said that the Aeroplani Caproni subsidiary in Peru acquired the license rights for local manufacture, but no F.5s ever were built in Peru. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, 2001, ISBN 0-76031-194-3 Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936-1945, Ilustrowana Encyklopedia Techniki Wojskowej, Lampart, Warszawa, 1999, ISBN:8386776498 L+K 6/1969, Letadla 1939-1945, Miroslav Balous, Caproni Vizzola F-4 a F-5 www.aviastar.org http://comandosupremo.com/f5.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/f5.html archiv autora |