Caproni Campini N.1

Caproni Campini CC.2
     
Název:
Name:
Caproni Campini N.1 Caproni Campini N.1
Originální název:
Original Name:
Caproni Campini N.1
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
27.08.1940 MM 487
11.04.1941 MM 488
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3640 kg 8025 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4409 kg 9720 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,630 m 47ft 11,98in
Délka:
Length:
12,100 m 39ft 8,37in
Výška:
Height:
4,700 m 15ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
36,52 m2 393.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
117,4 kg/m2 24.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
motokompresorový motorjet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Issota Fraschini Asso L.121 RC.40 o výkonu 662 kW, pohánějící
motokompresorový motor prof. Campiniho, tah motoru 6,8 kN, s přídavným spalováním 7,4 kN
Issota Fraschini Asso L.121 RC.40, radial piston engine, power 888 hp, driving a
Campini three-stage ducted fan compressor system, thrust 1550 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
375 km/h v 3000 m 233 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
217 km/h v ? m 134.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6 m/s 1181.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,0 min do 1000 m 9,0 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Zkoušky letounu trvaly 8 měsíců.
V přídi byl umístěn čtyřstupňový kompresor, za nímž byl pístový motor Isotta Fraschini L. 121/R.C. 40, na konci letounu bylo zařízení pro přídavné spalování a tryska s regulačním výstupním kuželem.
His design which he called the "Thermojet" consisted of a 900 hp Isotta Fraschini L.121/R.C.40 piston engine driving a compressor which used two ducted fans to compress the air and one fan to direct the flow of air, a ring of injectors introduced fuel and the air/fuel mix was burnt to give thrust.
Zdroje:
Sources:
L+K č.14/96, Letadla 1939 - 45
tanks45.tripod.com
avia.russian.ee
http://en.wikipedia.org/wiki/Campini_Caproni_CC.2
http://www.cofe.ru/avia/C/C-17.htm
http://www.airwar.ru/enc/xplane/cc2.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Campini-N-1-t30296#109625 Verze : 0
Zdroj: www.regiaaeronautica.it/aerei/ccaproni.htm.
Caproni Campini N.1 -


URL : https://www.valka.cz/Caproni-Campini-N-1-t30296#109629 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Caproni Campini N.1 -


URL : https://www.valka.cz/Caproni-Campini-N-1-t30296#109632 Verze : 0
Schéma motokompresorového motoru Ing.Campiniho. Spalovací motor, který poháněl třístupňový kompresor se stavitelnými lopatkami byl Isotta Fraschini Asso L 121 RC-40 o výkonu 662 kW (900 koní), za kompresorem byla spalovací komora s věncem palivových trysek, kterými bylo vstřikováno palivo, pokud byl potřebný max.tah motoru. Na konci byl difuzér, škrcený jehlou. Tou se reguloval tah motoru.
Tento motor koupilo Japonsko a SSSR. Japonci na tomto principu vyvinuli a vyráběli svoůj motokompresorový motor, který použili k pohonu Ohky 22, což byla sebevražedná puma a SSSR je použil na letounu SU-5 (I-107).
Caproni Campini N.1 -


URL : https://www.valka.cz/Caproni-Campini-N-1-t30296#109634 Verze : 0
Zdroj: www.finn.it
Caproni Campini N.1 -


Caproni Campini N.1 -


Caproni Campini N.1 -


URL : https://www.valka.cz/Caproni-Campini-N-1-t30296#109627 Verze : 0
Caproni Campini N.1, jediny dochovaný prototyp v v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).
Druhý prototyp byl ztracen při testech v Anglii.
V muzeu vědy a technologie v Milánu je dochována pozemní testovací platforma.


Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Caproni_Campini_N.1
návštěva muzea ve Vigna di Valle
Caproni Campini N.1 - vlastní foto

vlastní foto
Caproni Campini N.1 - vlastní foto

vlastní foto
Caproni Campini N.1 - vlastní foto

vlastní foto
Caproni Campini N.1 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Campini-N-1-t30296#372197 Verze : 0
Výše zmíněná pozemní testovací platforma
Museo Nazionale della Scienza e della Tecnologia, Miláno
18.4.2014
Caproni Campini N.1 -


Caproni Campini N.1 -


Caproni Campini N.1 -


Caproni Campini N.1 -


Caproni Campini N.1 -


URL : https://www.valka.cz/Caproni-Campini-N-1-t30296#510651 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více