Caproni Ca.165

     
Název:
Name:
Caproni Ca.165 Caproni Ca.165
Originální název:
Original Name:
Caproni Ca.165
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
16.02.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1855 kg 4090 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2425 kg 5346 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,30 m 30ft 6,13in
Délka:
Length:
8,10 m 26ft 6,89in
Výška:
Height:
2,80 m 9ft 2,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,40 m2 230.35 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta Fraschini Asso L.121 RC.40 o výkonu 662 kW/900 k Isotta Fraschini Asso L.121 RC.40, power 888 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
465 km/h v 5350 m 288.9 mph in 17552 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310 km/h v ? m 192.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,6 min do 5000 m 6,6 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
675 km 419.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm, později 12,7 mm 1x .303 in Breda-SAFAT machine gun, later .50 in machine gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letoun vznikl podle požadavku na pozemní strategický průzkumný letoun z roku 1936. Firma Caproni navrhla jednomotorový dvouplošný letoun s pevným podvozkem a dvojitou svislou ocasní plochou. K pohonu byl vybrán motor Isotta Fraschini Asso XI-RC.40. Prototyp sériového čísla M.M.330 poprvé vzlétl 23. ledna 1937 a intenzivně se testoval, následně byl objdnán druhý prototyp M.M.502. Ten se poprvé do vzduchu dostal 23. srpna 1940. Sériová výroba však objenána nebyla a osud letounů není znám. -
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav. Caproni Ca.165, L+K L+K 2008/03.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-165-t71270#514413 Verze : 0
Caproni Ca.165

Letoun vznikl podle požadavku italského letectva na nový dvouplošný stíhací stroj, který měl nahradit Fiaty CR.32. Návrhy poslalo několik firem, letectvo však objednalo stavbu jen projektu firmy Fiat, ze kterého vznikl typ CR.42.

Firma Caproni však pokračovala ve vývoji a na vlastní náklady postavila prototyp letounu Ca.165. Konstrukce nového letounu přitom vycházela z právě dokončovaného typu Ca.134.

Prototyp byl hotov na konci roku 1937 a poprvé vzlétl 16. února 1938. První testy však nedopadly dobře a prototyp byl výrazně upraven. Byl například předělán trup za kabinou, aby se zlepšil výhled, motor dostal dokonalejší kapotu a z původně zatahovatelného chladiče se stal pevný. Byla také posílena výzbroj, kdy původní kulomety ráže 7,7 mm umístěné nad motorem nahradili zbraně ráže 12,7 mm.

Takto upravený prototyp byl porovnáván s Fiatem CR.42, projevil sice vyšší rychlost, Fiat byl však obratnější a lépe stoupal. Z původně plánované zkušební série dvanácti kusů tak sešlo a letectvo raději objednalo perspektivnější typ Caproni-Vizzola F.5.

Prototyp Ca.165 se pak až do roku 1942 používal k různým testům.

Prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/Caproni_Ca.165
L+K 3/2008 - letadla 39-45
http://1000aircraftphotos.com/APS/2474.htm - foto

Caproni Ca.165 - Ca.165 v původní podobě před přestavbou.

Ca.165 v původní podobě před přestavbou.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-165-t71270#250960 Verze : 0
undercover-operations.org

Caproni Ca.165 - Definitivní podoba.

Definitivní podoba.
Caproni Ca.165 -


URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-165-t71270#514420 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více