Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Caproni Ca.165
Originální název:
Original Name:
Caproni Ca.165
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
16.02.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1855 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2425 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,30 m
Délka:
Length:
8,10 m
Výška:
Height:
2,80 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta Fraschini Asso L.121 RC.40 o výkonu 662 kW/900 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
465 km/h v 5350 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,6 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
675 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm, později 12,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letoun vznikl podle požadavku na pozemní strategický průzkumný letoun z roku 1936. Firma Caproni navrhla jednomotorový dvouplošný letoun s pevným podvozkem a dvojitou svislou ocasní plochou. K pohonu byl vybrán motor Isotta Fraschini Asso XI-RC.40. Prototyp sériového čísla M.M.330 poprvé vzlétl 23. ledna 1937 a intenzivně se testoval, následně byl objdnán druhý prototyp M.M.502. Ten se poprvé do vzduchu dostal 23. srpna 1940. Sériová výroba však objenána nebyla a osud letounů není znám.
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav. Caproni Ca.165, L+K L+K 2008/03.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-165-t71270#514413Verze : 0
MOD
Caproni Ca.165

Letoun vznikl podle požadavku italského letectva na nový dvouplošný stíhací stroj, který měl nahradit Fiaty CR.32. Návrhy poslalo několik firem, letectvo však objednalo stavbu jen projektu firmy Fiat, ze kterého vznikl typ CR.42.

Firma Caproni však pokračovala ve vývoji a na vlastní náklady postavila prototyp letounu Ca.165. Konstrukce nového letounu přitom vycházela z právě dokončovaného typu Ca.134.

Prototyp byl hotov na konci roku 1937 a poprvé vzlétl 16. února 1938. První testy však nedopadly dobře a prototyp byl výrazně upraven. Byl například předělán trup za kabinou, aby se zlepšil výhled, motor dostal dokonalejší kapotu a z původně zatahovatelného chladiče se stal pevný. Byla také posílena výzbroj, kdy původní kulomety ráže 7,7 mm umístěné nad motorem nahradili zbraně ráže 12,7 mm.

Takto upravený prototyp byl porovnáván s Fiatem CR.42, projevil sice vyšší rychlost, Fiat byl však obratnější a lépe stoupal. Z původně plánované zkušební série dvanácti kusů tak sešlo a letectvo raději objednalo perspektivnější typ Caproni-Vizzola F.5.

Prototyp Ca.165 se pak až do roku 1942 používal k různým testům.

Prameny:
https://en.wikipedia.org/wiki/Caproni_Ca.165
L+K 3/2008 - letadla 39-45
https://1000aircraftphotos.com/APS/2474.htm - foto

Caproni Ca.165 - Ca.165 v původní podobě před přestavbou.

Ca.165 v původní podobě před přestavbou.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-165-t71270#250960Verze : 0
MOD
undercover-operations.org

Caproni Ca.165 - Definitivní podoba.

Definitivní podoba.
Caproni Ca.165 -


URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-165-t71270#514420Verze : 0
MOD