Caproni Ca.101

     
Název:
Name:
Caproni Ca.101 Caproni Ca.101
Originální název:
Original Name:
Caproni Ca.101
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.193R Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~230
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
4-5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3437 kg 7577 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5133 kg 11316 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,68 m 64ft 6,79in
Délka:
Length:
14,37 m 47ft 1,75in
Výška:
Height:
3,89 m 12ft 9,15in
Plocha křídla:
Wing Area:
61,70 m2 664.13 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
3x Piaggio Stella VII o výkonu 272 kW/370 k, or
3x Alfa Romeo D2 o výkonu 177 kW/240 k, or
3x Walter Castor o výkonu 191 kW/260 k, or
2x Armstrong-Siddeley Lynx o výkonu 149 kW/203 k
1x Alfa Romeo Jupiter IV o výkonu 426 k
3x Piaggio Stella VIII, power 365 hp, or
3x Alfa Romeo D2, power 237 hp, or
3x Walter Castor, power 256 hp, or
2x Armstrong-Siddeley Lynx, power 200 hp and
1x Alfa Romeo Jupiter IV, power 420 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
250 km/h v ? m 155.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
205 km/h v ? m 127.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,5 min do 3000 m 12,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm na hřbetě
1-2x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm pod trupem

800 kg pum
1x flexible .303 machine gun amidships
2x flexible .303 machine gun under the fuselage

1764 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
Data patří koloniální bombardovací variantě s motory Stella. -
Zdroje:
Sources:
Taylor, Michael J. H. Warplanes of the World 1918-1939. Ian Allan Ltd. 1981. ISBN 0-684-16984-3.
Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0.
Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the World´s Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938.
Němeček, Václav. Caproni Ca.101, L+K 2001/01.
www.ams.vr.it
http://www.aerei-italiani.net/...Ca._101bis_Aerei_Italiani.html
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-101-t58025#209904 Verze : 0
Caproni Ca.101


Historie:
Letoun navrhl v roce 1927 Gianni Caproni jako dopravní pro osm cestujících. Jednalo se o vzpěrový hornoplošník s celoocelovou kostrou, která byla potažena plátnem. K pohonu sloužila trojice motorů Armstrong Siddeley Lynx s výkonem 200 koní. Civilní zájemce letoun nenašel, zalíbil se ale letectvu, kterému se líbila robustní konstrukce a možnost víceúčelového použití. U firmy Caproni následně objednala dvě verze. Těžkou noční bombardovací, která byla poháněna motory Piaggio Stella VII, vyzbrojená třemi kulomety a unesla 800 kg pum, a tzv. koloniální, víceúčelovou, která létala často neozbrojená a určená hlavně k dopravě a průzkumu. Tyto letouny nejprve poháněly čs. motory Walter Castor s výkonem 176 kW (240 k), později domácí Alfa Romeo Dux po 198 kW (270 k). Obě verze byly postaveny v přibližně stejném počtu a spolehlivě sloužily v italském letectvu.
V roce 1933 podnikl jeden letoun let se šesti cestujícími bez mezipřistání z Říma do Moskvy, nejvíce se ale „proslavily“ svou účastí na útoku na Habeš v roce 1935, kde byly používány hlavně jako bombardovací. Většina letounů poté v oblasti, nyní zvané jako Italská východní Afrika, zůstala a byla používána, hlavně už jako dopravní, dokud pro ně byly náhradní díly.


Pramen:
L+K 1/2001
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-101-t58025#209906 Verze : 0
Caproni Ca.101
Caproni Ca.101 - http://www.finn.it/regia/html/fra_le_due_guerre.htm

www.finn.it
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-101-t58025#209907 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/ca101.html

Caproni Ca.101 - Ca.101 D2 14. peruti Testa di leone. Boky trupu a křídla byly natřeny krémovou barvou, směrovka, příď, horní a spodní plocha trupu byly rudohnědé.

Ca.101 D2 14. peruti "Testa di leone". Boky trupu a křídla byly natřeny krémovou barvou, směrovka, příď, horní a spodní plocha trupu byly rudohnědé.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-101-t58025#514177 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více