Main Menu
User Menu

CZK - Tatra 815 S1 26 208 6x6.2

     
Název:
Name:
Tatra 815 S1 26 208 6x6.2
Originální název:
Original Name:
Tatra 815 S1 26 208 6x6.2
Kategorie:
Category:
jednostranný sklápěč
Výrobce:
Producer:
Tatra, Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1982-DD.MM.1990
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1973 (prototyp / prototype T-815 S3)
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
11300 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
15300 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
26600 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
? kg
Celková délka:
Overall Length:
7190 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm
Celková výška:
Overall Height:
3180 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
320 mm
Rozvor:
Wheelbase:
3550 mm - 1320 mm
Rozchod:
Track:
1989 mm - přední náprava
1754 mm - zadní nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní
nouzová
parkovací
odlehčovací
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24V
ukostřený záporný pól
alternátor: 28 V / 27 A
Pneumatiky:
Tyres:
12.00-20 18PR NB 27
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3-929-11
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 10
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 15 834 cm3
- maximální točivý moment: 1010 Nm při 1400 ot/min
- maximální výkon: 208 kW při 2200 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod
Spojka:
Clutch:
jednolamelová s průměrem 420 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
230 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
911) km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
31,52) l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
50 ° / 45 °
Svah:
Gradient:
183) °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
1) maximální rychlost
2) základní spotřeba paliva
3) pro celkovou hmotnost
Zdroje:
Sources:
Tanková a automobilová technika v české a slovenské armádě, Naše vojsko, Praha 2003
Cvengroš, S.: Nový sklápač T815, Stop, 18/1982
www.tatra-page.kx.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-S1-26-208-6x6-2-t102941#370642Verze : 0
MOD
Tatra 815 S1 26 208 6x6.2


Jednostranný sklápěčkový automobil T-815 S1 má dozadu sklopnou celokovovou korbu. Je vhodný na přepravu materiálu na silnici i v terénu pro maximální užitečné zatížení 15 300 kg. Zvedací zařízení je hydraulické,ovládané z kabiny řidiče. Hydrogenerátor U 100A je umístěný na pomocném pohonu převodovky.


Podvozek je páteřové konstrukce s centrální nosnou rourou, kterou je spojena přední, střední a zadní náprava se skříní přídavné převodovky. Je jí veden rozvod hnacího momentu spojovacími hřídeli přes mezinápravový diferenciál jednotlivým diferenciálům náprav. Průběžný rám je upevněn na příčnících podvozku stejně jako kabina řidiče, motor se spojkou a sklopná korba.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-S1-26-208-6x6-2-t102941#370643Verze : 1
MOD
Patrně zcela prvními vozidly značky Tatra, které se dostaly do výzbroje řecké armády, byly zhruba v polovině osmdesátých let sklápěčky T-815 S1. Menší počet jich byl nakoupen pro potřeby ženijního vojska.

Fotografie: Triantafyllos Metsovitis

CZK - Tatra 815 S1 26 208 6x6.2 -


CZK - Tatra 815 S1 26 208 6x6.2 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-S1-26-208-6x6-2-t102941#370649Verze : 0
MOD
T-815-2 S1 s novou korbou z výzbroje řecké armády.


Zdroj: Γενικό Επιτελείο Στρατού

CZK - Tatra 815 S1 26 208 6x6.2 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-S1-26-208-6x6-2-t102941#461003Verze : 1
MOD