Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Tatra 805 Komando
Originální název:
Original Name:
Tatra 805 Komando
Kategorie:
Category:
valník
Výrobce:
Producer:
Automobilové závody, n.p., Mladá Boleslav / [úprava provedena v armádních dílnách ? / modification undertaken in army workshops ?]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1955-DD.MM.1955 ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~20 ?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1955 ?
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
2610 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
2250+1) kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
52002) kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
20003) kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
72004) kg
Celková délka:
Overall Length:
4720 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2040 mm
Celková výška:
Overall Height:
1790 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm
Rozvor:
Wheelbase:
2700 mm
Rozchod:
Track:
1600 mm - obě nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - kapalinová, bubnová, jednookruhová
parkovací - ruční, mechanická
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 12 V
ukostřený záporný pól
akumulátor: 12 V / 75 Ah
dynamo: 12 V / 130 W
Pneumatiky:
Tyres:
10,50 - 16
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T-603 A
- zážehový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 75 mm
- zdvih: 72 mm
- objem válců: 2 545 cm3
- maximální točivý moment: ? Nm při ? ot/min
- maximální výkon: 55 kW při 4200 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1, normální a redukovaný chod
Spojka:
Clutch:
suchá, kotoučová, jednolamelová
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
100 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
75 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
20 km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
245) l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
46 ° / 52 °
Svah:
Gradient:
55 °
Boční náklon:
Side Slope:
40 °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,3 m
Brodivost:
Fording Depth:
0,65 m
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) na silnici, 1500+ kg v terénu
2) na silnici, 4450 kg v terénu
3) na silnici, 1600 kg v terénu
4) na silnici, 6050 kg v terénu
5) základní spotřeba paliva dle ČSN 30 0510

přehled verzí
Zdroje:
Sources:
Kleinhampl, Z.: Dílenská příručka pro opravy automobilů Tatra 805, SNTL, Praha, 1959
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#597485Verze : 0
MOD
Tatra 805 Komando


Omezený počet vozů Tatra 805 byl vyroben i ve verzi Komando. Odlišoval se plátěnou střechou řidiče a sklopným předním sklem. Tato verze byla zavedena do výzbroje 173. dělostřeleckého výsadkového oddílu a byla uzpůsobena pro leteckou přepravu kluzákem NK-14 (Jak-14). Jeden exponát je vystaven ve Vojenském technickém muzeu Lešany.
CZK - Tatra 805 Komando - https://www.militaryvehicle.cz

https://www.militaryvehicle.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#200626Verze : 3
MOD
Tatra 805 výsadková, Vojenské technické muzeum, Lešany.
CZK - Tatra 805 Komando -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#202315Verze : 2
Tatra 805 Komando na slávnostnej prehliadke výsadkového vojska 5.10.1957.



Zdroj : Křídla vlasti č.23 1957
CZK - Tatra 805 Komando - T 805 Komando ťahá 57 mm ptk vz.43. Na korbe výsadkári.

T 805 Komando ťahá 57 mm ptk vz.43. Na korbe výsadkári.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#430639Verze : 0
Sahara 2007 - Slovensko
CZK - Tatra 805 Komando - Pohled zezadu

Pohled zezadu
CZK - Tatra 805 Komando - Kabina

Kabina
CZK - Tatra 805 Komando - Celkový pohled

Celkový pohled
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#229354Verze : 0
Diskuse
Vůz na dolinově fotce je nepůvodní novostavba, jde to poznat třeba i z bočnic, ty jsou u originálu z latí ne z prken, do latí totiž zapadají sklápěcí (rovněž laťové) lavice na korbě. Kabina "komanda pokud vím nemá podélné výstuhy (ale to se mohlo vůz od vozu lišit). Většina vozů které dnes jezdí jsou novostavby, bylo vyrobeno jen asi 20 vozů tohoto typu a tak si je majitelé ve snaze mít zajímavý vůz přestavovali z běžných valníků.
zdroj : vlastní zkušenost s vozy Tatra 805 a rozhovory s pracovníky muzea v Lešanech.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#229377Verze : 0
vozů tatra 805 (výsadková) bylo vyrobeno přes 100 ks a to v MB. Na fotkách tojo je víc špatně kryty světel, umístění pantů oken,jiný tvar upínání oken atd...
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-805-Komando-t54063#617761Verze : 0