Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Tatra 148 S1
Originální název:
Original Name:
Tatra 148 S1
Kategorie:
Category:
jednostranný sklápěč
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Bánovce nad Bebravou /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1970-DD.MM.1981 (včetně ověřovací série / including initial series)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
téměř / almost 20 000
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1968 (prototyp T-148 / T-148 prototype)
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
10500 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
15300 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
26000 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg
Celková délka:
Overall Length:
7165 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm
Celková výška:
Overall Height:
2645 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm
Rozvor:
Wheelbase:
3690 mm - 1320 mm
Rozchod:
Track:
1966 mm - přední náprava
1770 mm - zadní nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, dvouokruhová
nouzová - ruční, mechanická
parkovací - ruční, mechanická
odlehčovací - motorová brzd
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 175 Ah
alternátor: 24 V / 30 A
Pneumatiky:
Tyres:
11,00-20eHD 14 PR
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T2-928-1E
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 813,9 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 148,6 kW při 2000 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
synchronizovaná 5+1; řazení mechanické, normální a redukovaný chod
Spojka:
Clutch:
suchá, třecí, dvoulamelová, vzducho-kapalinové ovládání
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
200 ? l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
70 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
31-50 l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
40 ° / 47 °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
0,41) m
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) bez přípravy, s přípravou 0,8 m
Zdroje:
Sources:
Dílenská příručka pro opravy nákladních automobilů řady Tatra 148, II. vydání, Tatra - n.p. Kopřivnice, 1972
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-S1-t58814#503774Verze : 0
MOD
Nákladný terénny automobil TATRA 148 S1 - jednostranný sklápač s kovovou korbou - bol určený na prepravu sypkých materiálov do hmotnosti 15300 kg.

Cena automobilu TATRA 148 S1 v roku 1977 bola 201.000,- Kčs.


Ložná plocha :

Objem : 9 m³
Rozmery : 3800 x 2150 x 1150 mm


Zdroj :
www.tatratruck.sk
www.tatraportal.sk
CZK - Tatra 148 S1 - Rozmerový náčrt.

Rozmerový náčrt.
CZK - Tatra 148 S1 - TATRA  148  S1

TATRA 148 S1
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-S1-t58814#212461Verze : 0
Tatra 148 S1 na dvoře firmy Excalibur Army, Přelouč 21.10.2007
CZK - Tatra 148 S1 - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-S1-t58814#233953Verze : 0
MOD
Tatra T-148 S1 v civilním provozu.
Zdroj: soukromý archiv
CZK - Tatra 148 S1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-S1-t58814#285217Verze : 0
T-148 S1 Arktik, Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 30.8.2014. Tato verze vyráběná od roku 1975 vznikla speciálně pro provoz v náročných klimatických podmínkách sovětské Sibiře. Vozidlo bylo zkoušeno na Sibiři v Ťumenské oblasti a Magadanu, kde mělo být prakticky ověřeno, že vůz bude fungovat i při extrémních teplotách do -60°C. K úpravám oproti standardní T-148 S1 patřily:

- zateplovací (černý) kryt motoru
- tepelná izolace kabiny a dveří
- korba vyhřívaná výfukovými plyny (výfuk ústí do dna korby, patrné na fotografii níže)
- dvojitá čelní skla se silikagelovým vysoušením
- izolace a ohřev akumulátorů
- tepelně izolovaný palivový systém včetně nádrže
- posilovač řazení
- použití mrazuvzdorných pryžových materiálů

Rekonstrukce vozidla na fotografii byla dokončena v létě 2014. Automobil nese standardní oranžový nátěr, v jakém byly tyto vozy dodávány provozům v Sovětského svazu (v tomto případě se jedná o Něftěprovod Družba).
CZK - Tatra 148 S1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-S1-t58814#520904Verze : 0
MOD