Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Tatra 111 R1)
Originální název:
Original Name:
Tatra 111 R
Kategorie:
Category:
valník
Výrobce:
Producer:
Tatra, n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1953-DD.MM.1962
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
33 690 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.DD.RRRR
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
86002) kg
Užitečné zatížení:
Payload:
10240 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
188402) kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
22000 kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
408402) kg
Celková délka:
Overall Length:
8300 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm
Celková výška:
Overall Height:
26803) mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm
Rozvor:
Wheelbase:
4175 mm - 1220 mm
Rozchod:
Track:
2080 mm - přední náprava
1800 mm - zadní nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, jednookruhová, bubnová
parkovací - mechanická
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 12 V
ukostřený záporný pól
akumulátor: 12 V / 105 Ah
dynamo: 12 V / 200 W
Pneumatiky:
Tyres:
11,00 - 20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T-111 A
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 12
- vrtání: 110 mm
- zdvih: 130 mm
- objem válců: 14 825 cm3
- maximální točivý moment: 726 Nm při 1400-1600 ot/min
- maximální výkon: 132 kW při 1800 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1, normální a redukovaný chod
Spojka:
Clutch:
dvoulamelová, suchá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
135 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
61,5 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
38 l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
~550 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
45 ° / 22 °
Svah:
Gradient:
23 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,35 m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Uživatelské státy:
User States:

4)
4)
Poznámka:
Note:
1) bez navijáku
2) vozidla vyrobená po roce 1955
3) po kabinu (nezatížené vozidlo), 3050 mm / 3270 mm s plachtou (nezatížené vozidlo)
4) přesná verze neznámá

přehled verzí
Zdroje:
Sources:
Vaník, M.: Příručka pro vojenské řidiče, Naše vojsko, Praha, 1964
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-111-R-t58237#594094Verze : 0
MOD
Nákladný terénny automobil TATRA 111 R, s pohonom 6 x 6 bol určený na prepravu materiálu. Bol vyrábaný v rokoch 1953 - 1962 v n.p. TATRA Kopřivnice.


Kabína je celokovová, trojmiestna.


Hlavné údaje :


Motor : T 111A - 12 V diesel - vzduchom chladený


Obsah valcov : 14825 cm³


Výkon motora : 180 ks pri 1800 ot. / min.


Rozmery :


Dĺžka : 8300 mm
Šírka : 2500 mm
Výška : 2680 mm


Hmotnosť / bez navijaku / : 8400 kg

Bočnice vo výške 500 mm je možné nadstaviť o 370 mm na celkovú výšku 870 mm.


Plachta korby má dve výškové varianty : 1580 mm alebo 1800 mm.



Zdroj : www.tatraportal.sk
CZK - Tatra 111 R - Nákladné terénne vozidlo T - 111 R

Nákladné terénne vozidlo T - 111 R
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-111-R-t58237#210299Verze : 0
Technicko-taktická data
Pohotovostní hmotnost: 8 400 kg
Maximální nosnost v terénu: 8 000 až 5 000 kg (podle únosnosti terénu)
Maximální nosnost na silnici: 10 240 kg
Maximální hmotnost přívěsu na silnici: 22 000 kg


Rozměry:
- délka: 8 300 mm
- šířka: 2 500 mm
- výška s oblouky: 3 050 mm
- výška budky: 2 680 mm
- ložná plocha (délka x šířka): 5 000 x 2 340 mm
- světlá výška: 290 mm
- výška ložné plochy nad zemí: 1 470 mm
- výška závěsu pro přívěs: 785 mm
- rozchod vpředu: 2 080 mm
- rozchod vzadu: 1 800 mm
- rozvor náprav: 4 175 + 1 220 mm


Motor:
- typ: T-111A, naftový čtyřdobý
- počet a uspořádání válců: 12 do V
- vrtání: 110 mm
- zdvih: 130 mm
- kompresní poměr: 1:16,5
- obsah: 14 825 ccm
- maximální výkon: 180 k při 1 800 ot/min
- vůle sacího ventilu: 0,3 mm (za studena)
- vůle výfukového ventilu: 0,3 mm (za studena)
- sací ventil otevírá: 4° před horní úvratí
- sací ventil zavírá: 48°po dolní úvrati
- výfukový ventil otevírá: 42° před dolní úvratí
- výfukový ventil zavírá: 10° za horní úvratí
- vstřikovací čerpadlo: PV 12 R8S 920e
- vstřikovací tlak: 170 atm
- rozvod: OHV
- pořadí zapalování (vstřiku): 1-8-5-10-3-7-6-11-2-9-4-12


Spojka: dvoukotoučová, disková


Převodovka:
- typ: mechanická se zubovými spojkami, čtyřstupňová
- synchronizace: mezi 1. a 2. převodovým stupněm
- redukce: silniční chod - 1:1,82, terénní chod - 1:4,51


Diferenciál: čelní se čtyřmi satelity a dvěma planetovými koly, převod 1:3,19


Přední náprava: kyvadlové polonápravy s koly nezávisle odpérovanými


Zádní nápravy: kyvadlové polonápravy s koly nezávisle odpérovanými


Pneumatiky: 10,00-20


Spotřeba paliva: 40 l / 100 km
Spotřeba oleje: 1,4 l / 100 km


Brodivost: 800 mm


Zdroj:
Poznáváme automobilní techniku - Takticko-technická data nákladního automobilu T-111 R, Ženista, 1956
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-111-R-t58237#239295Verze : 2
MOD
Schéma prednej nápravy vozidla Tatra 111 R

Zdroj: "Učebnice řidiče z povolání", Naše vojsko, Svaz pro spolupráci s armádou, Praha 1960

CZK - Tatra 111 R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-111-R-t58237#278340Verze : 0
Valníkové automobily Tatra 111 RE se na začátku šedesátých let dostaly rovněž do africké republiky Mali. V této zemi se například používaly pro dopravu zboží z guinejského přístavu Conakry do 1000 km vzdáleného Bamaka, kdy tuto činnost pravidelně zajišťoval konvoj 22 vozidel Tatra 111.
CZK - Tatra 111 R - Na snímku z cca roku 1962 (Obrana lidu)

Na snímku z cca roku 1962 (Obrana lidu)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-111-R-t58237#236886Verze : 2
MOD
Tatra 111, dnes již jako veterán.


Zdroj: soukromý archiv
CZK - Tatra 111 R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-111-R-t58237#238881Verze : 1