Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Škoda V 4,5
Originální název:
Original Name:
Škoda V 4,5
Kategorie:
Category:
valník
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Škodovy závody n.p., Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1949
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
? kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
? kg
Celková délka:
Overall Length:
7250 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm
Celková výška:
Overall Height:
? mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
260 mm
Rozvor:
Wheelbase:
3975 mm - 1250 mm
Rozchod:
Track:
1785 mm - všetky
Brzdová soustava:
Braking System:
pneumatická
Elektrický systém:
Electrical System:
?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra 108 (V 912) (vzduchom chladený vznetový 8-valec objemu 9.890 cm3 s výkonom 95,6 kW/2.000 ot/min)
Převodovka:
Gearbox:
8+2
Spojka:
Clutch:
dvojlamelová, suchá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
František Kusovský - Vojenské nákladní automobily Škoda 1919-1950, Grada Publishing, Praha 2014, ISBN: 978-80-247-4827-6
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-V-4-5-t239462#661729Verze : 1
MOD
Po skončení 2. svetovej vojny mala československá armáda v pláne dodať armáde nové nákladné automobily rôznych hmotnostných kategórií. Plán vznikol v roku 1947. Jednou z kategórií bola i hmotnostná kategória 4,5 tony. V tomto konkrétnom prípade však nešlo o vlastný návrh vozidla, ale o adaptáciu trojtonového vozidla Ford Canada do podoby vojenského automobilu 6x6, typ V4,5. Vzhľadom na politický obrat v smerovaní štátu bol tento program konverzií nemožný. Eventuálne dodávky západného materiálu boli po komunistickom prevrate 25.2.1948 nereálne. Prototyp sa však dočkal dokončenia v roku 1949. Zaujímavosťou prototypu bolo, že mal pravostranné riadenie. Po dokončení prototypu sa pravdepodobne len odfotil a projekt sa následne zrušil.

František Kusovský - Vojenské nákladní automobily Škoda 1919-1950, Grada Publishing, Praha 2014, ISBN: 978-80-247-4827-6

CZK - Škoda V 4,5 -


CZK - Škoda V 4,5 -


CZK - Škoda V 4,5 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-V-4-5-t239462#661731Verze : 4
MOD