Název: Name: | Škoda T-17 | |
Originální název: Original Name: | Škoda T-17 | |
Kategorie: Category: | lehký tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Škodovy závody, Plzeň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 0 (projekt/project) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 19000 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | ? mm | |
Délka korby: Hull Length: | ? mm | |
Celková šířka: Overall Width: | ? mm | |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | |
Šířka pásu: Track Width: | ? mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | ? MPa | |
Pancéřování: Armour: | 10-60 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | ? | |
Výkon: Power: | 147,2 (?) kW při ? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Praga-Wilson (?) | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | ? km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 75mm kanón (Škoda A 26 ?) | |
Vedlejší: Secondary: | 2x guľomet ráže 7,92mm | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Mgr.Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7 |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-T-17-t124661#424316Verze : 0
brano
MOD
Medzi 18.-20.11.1948 sa konala 5.porada zástupcov MNO a predstaviteľov firmy Škoda v Plzni (DKS - dělostřelecká komise studijní), na ktorej padlo rozhodnutie vyvinúť ľahkú platformu pre eventuálne ľahké samohybné delá. Už pred stretnutím samotná firma Škoda prišla v 9/1948 s návrhom nového ľahkého tanku T-17. Išlo o tank so štvorčlennou posádkou, pancierom silným 10-60mm, vyzbrojeným 75mm kanónom s revolverovým zásobníkom a dvoma guľometmi. Kanón bol predstavený zástupcom MNO už v roku 1947 na strelnici v Hlbokém. Podľa výkresu Martina Dubánka sa jednalo o klasickú koncepciu podvozku tvorenú štyrmi veľkými pojazdovými kolesami, hnacím a napínacím kolesom a troma podpornými kladkami na každej strane. Korba mala moderný tvar v čelnej a zadnej časti tvorený pancierom skloneným pod uhlami (čelo malo podobný tvar ako IS-3). Boky korby sú ale kolmé. Veža má tiež moderný oblý tvar (podobný veži napr. T-55). Maska kanóna mala podobný tvar ako tzv.Topfblende používaných u niektorých nemeckých tankov a samohybných diel počas druhej svetovej vojny. Zaujímavý návrh sa však pravdepodobne nedostal ďalej, než do roviny úvah. Ľahké tanky totiž nemali v povojnových časoch veľa nádejov na úspech.
Mgr.Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7
Mgr.Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7
VHÚ Praha
http://warspot.ru/9175-chehoslovatskiy-tupik
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-T-17-t124661#424318Verze : 3
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.