Lehký tank MU 6 - přízrak mezi bojovými vozidly
MU - 6 / III (pravděpodobně třetí verze projektu)
- charakteristika: útočné dělo s otočnou věží
- krátká historie: prototyp vozidla vznikl z popudu vedení firmy
- druh vozidla: prototyp (první vzhledová varianta)
- výrobce: Akciová společnost dříve Škodovy závody
- značení výrobce: tančík MU-6 nebo MU-6/III
- rok výroby: 1931 až 1932
- vyroben: 1 prototyp
- hmotnost: 3 Mg (tuny)
- délka: 3,84 m
- šířka: 1,87 m
- výška: 1,93 m
- měrný tlak: 0,4903 MPa (0,5 kg/cm2)
- pancéřování: 4-5,5 mm z měkkého plechu
- výzbroj: 1x 4,7 cm kanon prototyp Škoda A-2, 3x 7,9 mm kulomet vz. 26
- osádka: 4 osoby
- motor: 6 válců, chlazen vodou
- obsah: 6174 cm3
- výkon: 40,5 kW (55 k) při 2700 obr./min.
- maximální rychlost: 41 km/h
- dojezd: 150 km
- překážka, stupeň: 0,5 m
- příkop: 1,5 m
- brod: 0,5 m
MU - 6 (mladoboleslavské údaje **)
- charakteristika: útočné univerzální dělo - protitankové a protiletadlové
- krátká historie: přestavěný prototyp vznikl z popudu vedení firmy
- druh vozidla: prototyp (poslední známá vzhledová varianta)
- výrobce: Akciová společnost dříve Škodovy závody
- značení výrobce: MU-6
- rok výroby: 1933 až 1934
- vyroben: 1 prototyp
- hmotnost: 4,5 Mg (tuny)
- délka: 3,820 m**
- šířka: 1,865 m**
- výška: 0,85 m**
- měrný tlak: ? MPa (? kg/cm2)
- pancéřování: 5,5 mm z měkkého plechu
- výzbroj: 1x 4 cm kanon d/71, prototyp Škoda Z-1 a 2x 7,9 mm kulomet vz. 26
- střelivo: 60 nábojů pro dělo
- osádka: 6 osob
- motor: 6 válců**
- obsah: 6174 cm3**
- výkon: 40,5 kW (55 k) při 2700 obr./min.**
- maximální rychlost: 41 km/h**
- dojezd: ?
- překážka, stupeň: ? m
- příkop: ? m
- brod: ? m
Poznámka
Další údaje jsou mi neznámé. Technické údaje jsou převzaty od členů Difrologického klubu, z knížky pánů Vladimíra Franceva a Charlese Klimenta, článků pana Vladimíra Karlického, výpisů Josefa Herinka a ze složek VHA.
Během zkoušek 7. listopadu 1934 zjistila vojenská komise velký počet zásahů mimo terč. Údajnou příčinou bylo rozkmitání hlavně během střelby. To snad byl jeden z důvodů proč dělo Z-1 nebylo přijato do výzbroje čs. armády.
Podklady
VHA, fond MNO HŠ, karton 111, složka 89 4/2-3: Protokol II datován 07.11.1934
PA Škoda, Plzeň, okótovaný výkres Zb 5559 P "Malý útočný vůz MU6/III s dělem 47 mm" datován 18.10.1932
ČSN 011300 Tabulky SI, Praha 1977
Ivan Bajtoš - sbírka továrních výkresů firmy Škoda, rok 1982 až 1984
Ivan Bajtoš - sbírka výkresů modelářských rekonstrukcí tanků firmy Škoda, rok 1982 až 1984
J. Herink - osobní výpisy a kopie z motorářských tabulek mladoboleslavského ASAP, toto je jediný dokument popisující MU-6 + Z1 jako PÚV-6 **
V. Karlický: Československé dělostřelecké zbraně, Naše vojsko, edice Mars, Praha 1975
V. Karlický: Čs. samohybné dělo z roku 1934, Atom 1976/04/101-103
V. Francev: Tanky a tančíky ŠZ, manuskript datován únor 1983
V. Francev: Výroba obrněných vozidel ..., manuskript datován 1986
V. Francev, C. Kliment: Czechoslovak armored fighting vehicles 1918-1948, Schiffer Publ. 1997
V. Francev, C. Kliment: Československá obrněná vozidla 1918-1948, Praha 1999
Pavel Pilař: Dělové obrněné transportéry Škoda LKMVP a Praga LKMVP, Historie a plastikové modelářství 1999/03/23-25
Jiří Tintěra: Osobní difrologické poznámky z let 1970-1990
Toto je první známá verze MU-6
MU - 6 / III (pravděpodobně třetí verze projektu)
- charakteristika: útočné dělo s otočnou věží
- krátká historie: prototyp vozidla vznikl z popudu vedení firmy
- druh vozidla: prototyp (první vzhledová varianta)
- výrobce: Akciová společnost dříve Škodovy závody
- značení výrobce: tančík MU-6 nebo MU-6/III
- rok výroby: 1931 až 1932
- vyroben: 1 prototyp
- hmotnost: 3 Mg (tuny)
- délka: 3,84 m
- šířka: 1,87 m
- výška: 1,93 m
- měrný tlak: 0,4903 MPa (0,5 kg/cm2)
- pancéřování: 4-5,5 mm z měkkého plechu
- výzbroj: 1x 4,7 cm kanon prototyp Škoda A-2, 3x 7,9 mm kulomet vz. 26
- osádka: 4 osoby
- motor: 6 válců, chlazen vodou
- obsah: 6174 cm3
- výkon: 40,5 kW (55 k) při 2700 obr./min.
- maximální rychlost: 41 km/h
- dojezd: 150 km
- překážka, stupeň: 0,5 m
- příkop: 1,5 m
- brod: 0,5 m
MU - 6 (mladoboleslavské údaje **)
- charakteristika: útočné univerzální dělo - protitankové a protiletadlové
- krátká historie: přestavěný prototyp vznikl z popudu vedení firmy
- druh vozidla: prototyp (poslední známá vzhledová varianta)
- výrobce: Akciová společnost dříve Škodovy závody
- značení výrobce: MU-6
- rok výroby: 1933 až 1934
- vyroben: 1 prototyp
- hmotnost: 4,5 Mg (tuny)
- délka: 3,820 m**
- šířka: 1,865 m**
- výška: 0,85 m**
- měrný tlak: ? MPa (? kg/cm2)
- pancéřování: 5,5 mm z měkkého plechu
- výzbroj: 1x 4 cm kanon d/71, prototyp Škoda Z-1 a 2x 7,9 mm kulomet vz. 26
- střelivo: 60 nábojů pro dělo
- osádka: 6 osob
- motor: 6 válců**
- obsah: 6174 cm3**
- výkon: 40,5 kW (55 k) při 2700 obr./min.**
- maximální rychlost: 41 km/h**
- dojezd: ?
- překážka, stupeň: ? m
- příkop: ? m
- brod: ? m
Poznámka
Další údaje jsou mi neznámé. Technické údaje jsou převzaty od členů Difrologického klubu, z knížky pánů Vladimíra Franceva a Charlese Klimenta, článků pana Vladimíra Karlického, výpisů Josefa Herinka a ze složek VHA.
Během zkoušek 7. listopadu 1934 zjistila vojenská komise velký počet zásahů mimo terč. Údajnou příčinou bylo rozkmitání hlavně během střelby. To snad byl jeden z důvodů proč dělo Z-1 nebylo přijato do výzbroje čs. armády.
Podklady
VHA, fond MNO HŠ, karton 111, složka 89 4/2-3: Protokol II datován 07.11.1934
PA Škoda, Plzeň, okótovaný výkres Zb 5559 P "Malý útočný vůz MU6/III s dělem 47 mm" datován 18.10.1932
ČSN 011300 Tabulky SI, Praha 1977
Ivan Bajtoš - sbírka továrních výkresů firmy Škoda, rok 1982 až 1984
Ivan Bajtoš - sbírka výkresů modelářských rekonstrukcí tanků firmy Škoda, rok 1982 až 1984
J. Herink - osobní výpisy a kopie z motorářských tabulek mladoboleslavského ASAP, toto je jediný dokument popisující MU-6 + Z1 jako PÚV-6 **
V. Karlický: Československé dělostřelecké zbraně, Naše vojsko, edice Mars, Praha 1975
V. Karlický: Čs. samohybné dělo z roku 1934, Atom 1976/04/101-103
V. Francev: Tanky a tančíky ŠZ, manuskript datován únor 1983
V. Francev: Výroba obrněných vozidel ..., manuskript datován 1986
V. Francev, C. Kliment: Czechoslovak armored fighting vehicles 1918-1948, Schiffer Publ. 1997
V. Francev, C. Kliment: Československá obrněná vozidla 1918-1948, Praha 1999
Pavel Pilař: Dělové obrněné transportéry Škoda LKMVP a Praga LKMVP, Historie a plastikové modelářství 1999/03/23-25
Jiří Tintěra: Osobní difrologické poznámky z let 1970-1990
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Toto je první známá verze MU-6
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-MU-6-t20142#87535Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
MU - 6
- charakteristika: útočné univerzální dělo - protitankové a protiletadlové
- krátká historie: přestavěný prototyp vznikl z popudu vedení firmy
- druh vozidla: prototyp (poslední známá vzhledová varianta)
Zdroj
Zbytky z pozůstalosti kolegy Josefa Herinka.
MU-6 v protiletadlové postavení.
MU-6 připraveno k boji s pozemními cíli.
- charakteristika: útočné univerzální dělo - protitankové a protiletadlové
- krátká historie: přestavěný prototyp vznikl z popudu vedení firmy
- druh vozidla: prototyp (poslední známá vzhledová varianta)
Zdroj
Zbytky z pozůstalosti kolegy Josefa Herinka.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
MU-6 v protiletadlové postavení.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
MU-6 připraveno k boji s pozemními cíli.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-MU-6-t20142#147210Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.