CZK - Škoda 706 RTO CAR

Škoda 706 RTO CAR



Technicko-taktická data
Délka: 10 810 mm
Šířka: 2 500 mm
Výška: 3 180 mm
Rozvor: 5 450 mm


Hmotnost: 8 900 kg


Míst:
- k sezení: 41+2
- k stání: 30


Obsah nádrže:175 l
Maximální rychlost: 75 km/hod


Motor:
- počet válců: 6
- vrtání: 125 mm
- zdvih: 160 mm
- objem: 11 781 cm3
- výkon: 160k


TTD se občas liší. Vybral jsem ty nejčastěji udávané. Různí jsou i výrobci.
n.p. Státní výrobny autodílů, závod Holýšov
n.p. LIAZ Rýnovice
n.p. Karosa, Vysoké Mýto
CZK - Škoda 706 RTO CAR - Zátiší autoroty na letišti v Bechyni roku 1968.

Zátiší autoroty na letišti v Bechyni roku 1968.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-706-RTO-CAR-t40777#157155 Verze : 0
Autobus ŠKODA 706 RTO je vybavený stálym zariadením pre zavesovanie skladacích zdravotníckych nosidiel s ranenými. Autobusy Š 706 RTO sú vhodné pre odsun sediacich a ležiacich ranených i na väčšie vzdialenosti. Vnútorný priestor je možné v zimnom období vykurovať.
Pre odsun ranených sa používajú linkové i mestské autobusy.

Hlavné technické údaje
:
TTD vozidla sú totožné s autobusom Š 706 RTO.


Rozmery karosérie v mm :
Dĺžka : 10810
Šírka : 2500
Výška : 3100
Hmotnosť : 8350 kg ( pohotovostná )


Rýchlosť : 70 km/hod.
Užitočný náklad : 7000 kg
Spotreba PHM : 25 l / 100 km


Stále zariadenia tvoria závesy zabudované do stropu, oká v podlahe karosérie a nadokenné otvory. Uvedené úchytné miesta v karosérii autobusu sú pre bežnej prevádzke zakryté krytkami. Do týchto miest sa zavesujú gumotextilné popruhy, do ktorých sa upevňujú nosidlá s ranenými. K vystrojeniu autobusu je treba 12 popruhov s hákom pre zavesenie do nadokenných otvorov a 12 popruhov s prackami ( přezkami) pre zavesenie do závesov uprostred karosérie autobusu.


Odsunová kapacita autobusu:
- linkového : 42 sediacich alebo 18 ležiacich + 4 sediaci ranení,
- mestského : 23 sediacich alebo 18 ležiacich + 2 sediaci ranení.


Postup pri vystrojovaní autobusu :
Z autobusu sa vymontujú všetky sedadlá okrem prvej rady za vodičom. Odstránia sa sieťky na batožinu aj s držiakmi, zadržovacie tyče a odskrutkujú sa krytky úchytov. Popruhy s hákom sa zavesia do nadokenných otvorov a popruhy s prackami sa prevlečú závesmi v strope tak, aby oká pre zavesenie nosidiel boli na tej strane popruhu, ktorá je bližšia pozdĺžnej ose autobusu. Popruhy sa prackou skrátia tak, aby oká pre zavesenie nosidiel boli u všetkých popruhov v rovnakej výške a nosidlá vo vodorovnej polohe.
Nosidlá s ranenými sa nakladajú bočnými dverami a zadným otvorom pre rezervu. Zadné a stredné rad s nakladajú spravidla bočnými dverami, predné rady sa doplnia vsúvaním nosidiel do karosérie zadným otvorom pre rezervu.
Úprava autobusu pre zdravotnícky odsun ( vrátane vymontovania sedadiel ) trvá zacvičenej pracovnej skupine minimálne 2 hodiny.
V prípade potreby je možné do strednej časti autobusu uložiť na podlahu ďalšie 3 nosidlá, čím sa odsunová kapacita zvýši na 21 ležiacich.



Zdroj : Zdrav-23-6- predpis ČSLA.
CZK - Škoda 706 RTO CAR - Odsunová úprava

Odsunová úprava
CZK - Škoda 706 RTO CAR - Schéma vnútorného usporiadania odsunovej úpravy

Schéma vnútorného usporiadania odsunovej úpravy
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-706-RTO-CAR-t40777#308094 Verze : 1
Vzácný snímek autobusu v khaki barvě.
CZK - Škoda 706 RTO CAR - Š 706 RTO CAR

Š 706 RTO CAR
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-706-RTO-CAR-t40777#157917 Verze : 0
Autobus slúžiaci k šíreniu kultúry v rámci ČSĽA.


Zdroj : Obrana lidu 1976 č.42
CZK - Škoda 706 RTO CAR - Autobus slúžiaci k šíreniu kultúry v rámci ČSĽA ...

Autobus slúžiaci k šíreniu kultúry v rámci ČSĽA ...
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-706-RTO-CAR-t40777#292530 Verze : 0
Zdroj : Dopr-51-5 Prehľad vojenskej techniky a jej uloženie na železničných vozňoch – predpis ČSĽA – Praha 1968
CZK - Škoda 706 RTO CAR - Autobus ČSLA

Autobus ČSLA
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-706-RTO-CAR-t40777#349261 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více