CZK - Škoda 6K

     
Název:
Name:
Škoda 6K Skoda 6K
Originální název:
Original Name:
Škoda 6K
Kategorie:
Category:
tahač přívěsů trailer tractor
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-14.03.1939 Akciová společnost, dříve Škodovy závody,, Plzeň,
15.03.1939-DD.MM.1939 Reichswerke Hermann Göring, Plzeň,
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.10.1939
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
2-3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
11000 kg 24251 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
11000 kg 24251 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
22000 kg 48502 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
17000 kg 37479 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
39000 kg 85980 lb
Celková délka:
Overall Length:
7500 mm 24 ft 7 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8 ft 2 ⅜ in
Celková výška:
Overall Height:
2850 mm 9 ft 4 ¼ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
320 mm 1 ft ⅝ in
Rozvor:
Wheelbase:
3750+1250 mm 147 ⅝ in + 49 ¼ in
Rozchod:
Track:
2230 mm
87 ¾ in
Brzdová soustava:
Braking System:
pneumatická pneumatic
Elektrický systém:
Electrical System:
12 V 12 V
Pneumatiky:
Tyres:
10.50-20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Škoda, benzínový, kapalinou chlazený, OHV Skoda, petrol, liquid cooled, OHV
Převodovka:
Gearbox:
Škoda, mechanická,
počet stupňů: 6 vpřed a 1 vzad
Skoda, mechanical,
number of steps: 6 forward and 1 reverse
Spojka:
Clutch:
dvoulamelová, suchá double lamella, dry
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
45 km/h 28 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
3 km/h 2 mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
150 l/100 km 1.88 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
300 km 186 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V květnu 1939 došlo k přeznačení: 6VTP6-T na 6K.
Vozidla měla pracovat ve dvojici: jeřábový automobil a vlečný automobil. Prototypy neprošly vojskovými zkouškami.
Po vzniku Protektorátu Čechy a Morava Wehrmacht o vozidla nejevil zájem a v roce 1940 objednávku zrušil. Oba vozy a přívěs PT12 si objednalo Slovensko 06.05.1941. V Plzni byly vozidla předvedena slovenské komisi 17.07.1942 a oficiálnímu převzetí došlo v Kútech 22.07.1941. Tahače 6K byly zařazeny do pluku útočné vozby v Turčanském Svatém Martině.
Všechny nápravy měly zdvojenou montáž pneumatik.
Portálový jeřáb převážen v rozebraném stavu.
Portálový jeřáb uzvedl 7000 kg.
Tažná síla na háku: 98.067 kN.
Tažná síla navijáku: 98.067 kN. Délka lana 80 m.
In May 1939 it was renamed from 6VTP6-T to 6K.
The vehicles were to work in pairs: a crane truck and a trailer tractor. The prototypes did not pass military tests.
After the establishment of the Protectorate of Bohemia and Moravia, the Wehrmacht showed no interest in vehicles and in 1940 canceled the order. Both cars and the PT12 trailer were ordered by Slovakia on May 6, 1941. In Pilsen, the vehicles were presented to the Slovak Commission on July 17, 1942, and the official takeover took place in Kúty on July 22, 1941. 6K tractors were included in the assault vehicle regiment in Turčianský Svätý Martin.
All axles had double tire mounting.
The gantry crane transported in disassembled condition.
The gantry crane lifted 15430 lb.
Tensile force on the hook: 22046.34 lbf.
Tensile force of the winch: 22046.34 lbf. Cable length 73 yd.
Zdroje:
Sources:
Tracteur lourd "Skoda 6K", tovární publikace č.83-1024 f-390407, Plzeň 1939, ISBN nemá
Korespondence s Vladimírem Francevem 2022.
Pozůstalost po Josefu Herinkovi, listinná varia z roku 1994.
Bart H. Vanderveen: Historic Military Vehicles Directory, Battle of Britain Prints International, Londýn 1989, ISBN 0900913-57-6
Jan Králík: Utajené projekty Škoda - Strhující příběh konstruktéra Oldřicha Meduny, Grada Publishing, Praha 2007, ISBN 978-80-247-2416-4
Marián Šuman-Hreblay: Vojenská vozidla, CPress, Praha 2013, ISBN 978-80-264-0179-7
František Kusovský: Vojenské nákladní automobily Škoda 1919-1950, Grada Publishing, Praha 2014, ISBN 978-80-247-4827-6

CZK - Škoda 6K -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-6K-t27733#689264 Verze : 2
Těžký tahač Škoda 6K (6VTP6-T)
CZK - Škoda 6K - Tahač 6K z podnikové obchodní dokumentace. Sken z pozůstalosti Josefa Herinka.

Tahač 6K z podnikové obchodní dokumentace. Sken z pozůstalosti Josefa Herinka.
CZK - Škoda 6K - 6K s naloženým portálovým jeřábem. Foto z podnikového archivu Škoda Plzeň.

6K s naloženým portálovým jeřábem. Foto z podnikového archivu Škoda Plzeň.
CZK - Škoda 6K - Sestavený portálový jeřáb a tahač 6K. Foto z podnikového archivu Škoda Plzeň.

Sestavený portálový jeřáb a tahač 6K. Foto z podnikového archivu Škoda Plzeň.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-6K-t27733#689265 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více