Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Škoda-Praga L
Originální název:
Original Name:
Škoda-Praga L
Výrobce:
Producer:
Škodovy závody, Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1921
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
5000 kg
Celková délka:
Overall Length:
5100 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1940 mm
Celková výška:
Overall Height:
2550 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
350 mm
Rozvor:
Wheelbase:
3600 mm
Rozchod:
Track:
1500 mm - 1.
1400 mm - 2.
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanické
Elektrický systém:
Electrical System:
?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pancéřování:
Armour:
5 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Praga (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 3824 3 s výkonom 25,7 kW)
Převodovka:
Gearbox:
4+R
Spojka:
Clutch:
?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
40 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
1x kanón kalibru 37 mm Škoda L/27 (100 nábojov)
1x ťažký guľomet Maxim 08 kalibru 7,92 mm (5000 nábojov)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Hubert Procházka, Jan Martof - Praga, Computer Press, Praha 2004, ISBN 80-722-6862-7
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-L-t47423#560378Verze : 1
MOD
Jedna z prvých konštrukcií obrneného automobilu v novovzniknutej ČSR z roku 1921. Konštrukcia firmy Škoda využívala platformu nákladného automobilu Praga L 7.série, ktorého označenie prebral i tento OA. Na platformu bola osadená hranatá pancierová karoséria z tenkých pancierových plátov. Na streche vozidla bola osadená otočná veža, v ktorej boli lafetované 37 mm kanón a ťažký guľomet. Prototyp bol po pripomienkach a následných úpravách armádnych predstaviteľov dokončený v roku 1922. Bol armádou prebratý (bol označený taktickým číslom 15, neskôr NVIII-969, resp. pre potreby fotografovania niesol ev.č. NVII-762), no sériová výroba nebola schválená. Prototyp slúžil k výcviku do roku 1925, kedy bola odstránená pancierová karoséria a vozidlo slúžilo po ďalšie roky ako osobné na prevoz až 12 osôb. Vozidlo doslúžilo v rámci jednotiek útočnej vozby v roku 1935, kedy bolo zrušené.


*zdroj :
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Hubert Procházka, Jan Martof - Praga, Computer Press, Praha 2004, ISBN 80-722-6862-7
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
CZK - Praga L -


CZK - Praga L -


CZK - Praga L -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Praga-L-t47423#185225Verze : 4
MOD