Main Menu
User Menu
Obrněný transportér OT-64


OT-64 SKOT byl v době svého vzniku pokrokový obrněný transportér projektovaný československým a polským průmyslem. Projekt vznikl založen v roce 1959. Naše strana zodpovídala za podvozek a pohonné agregáty a převodovky, partner za nástavbu a pancéřování. První prototyp pod názvem SKOT (střední kolový obrněný transportér) byl zkonstruován v roce 1959, v roce 1961 byla vyrobena první zkušební série a uzavřena smlouva mezi Československem a Polskem o společné výrobě. Do výzbroje obou armád byl OT-64 zaveden v polovině šedesátých let.
Vyznačoval se (na svoji dobu) velmi dobrou konstrukcí, bojovými a jízdními vlastnostmi, např. pohonem všech osmi kol, uzávěrkou diferenciálu předních a zadních náprav, dvěma řiditelnými předními nápravami, centrálním huštěním pneumatik (CHP - umožňuje dohušťování jednotlivých kol i za jízdy), planetovou převodovkou Praga Wilson, plavbou a další. V té době nebylo v tak velké míře v žádné armádě zavedeno obdobné vozidlo.
Pohon vozidla je uskutečňován dieselovým, vzduchem chlazeným motorem Tatra, který zabezpečuje bezproblémovou jízdu v terénu i po komunikacích. Na komunikaci je vozidlo schopno dosáhnout rychlosti kolem 100 km/h.
Přepravované mechanizované družstvo je chráněno před střelami malých ráží a střepinami granátů. Vozidlo je celé pancéřované.
Původně je OT-64A vyzbrojen 14,5mm kulometem KPVT a spřaženým 7,62mm kulometem SGMT, který byl posupně nahrazen 7,62mm tankovým kulometem PKT. U některých nových verzí OT-64A je místo KPVT použit 12,7mm protiletadlový kulomet NSV. K ochraně osádky přispívá i filtroventilační zařízení s rozvodem po celém interiéru vozidla. OT-64 ve zdravotnické variantě zůstaly ve výzbroji české armády až do 21. století.


Uživatelé: Alžírsko, ČR, Kambodža, Indie, Irák, Libye, Maroko, Sierra Leone, Slovensko, Súdan, Sýrie, Tanzánie, Uganda, Uruguay



Verze vozidla OT-64 používané ČSLA / AČR:
OT-64 - bez výzbroje
OT-64A - s výzbrojí
DTP-64 - dílna technické pomoci
OT-64 zdrav - zdravotní verze


Spojovací a velitelské prostředky:
Československá armáda:
OT-64/R2 R105
OT-64/R2 R108
OT-64/R2
OT-64/R2M
OT-64/R3MT
OT-64/R4MT


Polská armáda:
SKOT R-2AM
SKOT R-3M
SKOT R-6



Modernizace
OT-93
OT-64 Cobra
Ryś



Technicko-taktická data


OT-64
Bojová hmotnost: 13 000 kg
Osádka: 2 + 18
Výška: 2400 mm
Šířka: 2500 mm
Délka: 7450 mm
Světlá výška: 400 mm
Maximální rychlost jízdy: 94 km/h
Maximální rychlost plavby: 9 km/h
Obsah palivových nádrží: 330 litrů
Jízdní dosah: 740 km
Maximální šířka příkopu: 2000 mm
Náměr: -
Motor: osmiválcový, vzduchem chlazený, vznětový Tatra T-928-14 o objemu 11 760 cm3



OT-64A
Bojová hmotnost: 13 500 kg
Osádka: 2 + 8
Výška: 2700 mm
Šířka: 2500 mm
Délka: 7450 mm
Světlá výška: 400 mm
Maximální rychlost jízdy: 94 km/h
Maximální rychlost plavby: 9 km/h
Obsah palivových nádrží: 330 litrů
Jízdní dosah: 740 km
Maximální šířka příkopu: 2000 mm
Náměr: 4° až 29°
Motor: osmiválcový, vzduchem chlazený, vznětový Tatra T-928-14 o objemu 11 760 cm3



Články
Stredný Kolesový Obrnený Transportér OT vz. 64 - I.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#42615Verze : 1
OT - 64


Všeobecné údaje


Pohotovostní hmotnost 12 300 kg
Nosnost 2 000 kg
Přípojná hmotnost 3 000 kg
Rozměry
- délka 7,4 m
- šířka 2,50 m
- výška 2,06 m
Rozvor 1,30 + 2,15 + 1,30 m
Rozchod 1,86 m
Světlá výška 0,40 m
Ložná plocha 4,00 x 1,36 x 1,19 m


Technické údaje


Pohon 8 x 8
Motor
- typ T - 928
- počet válců 8 do V
- palivo nafta
- výkon 132,5 kW (180 k při 2000 ot/min)
- chlazení vzduchové


Spojka suchá, jednolamelová
Převodovka planetová 5+1
Přídavná převodovka 2°
Nápravy výkyvné, nezávislé
Pérování vinuté pružiny
Řízení šnek s kladkou
Brzdová soustava vzduchotlaká dvouokruhová


Pneumatiky
- rozměr 13,00-18
- huštění centrální
- předepsaný tlak 0,078-0,343 MPa (8,0-3,5 kp/mc2)


Elektrické příslušenství 24 V
Korba
- provedení samonosná, pancéřová, vzduchotěsná a vodotěsná
- počet míst 2 + 18


Náplně
- palivová nádrž 330 l
- olej - v motoru 28 l
- v převodovce 13,25 l
- v přídavné převodovce 3 l
- v rotvodovce 8 l


Technické údaje


Maximální rychlost 95 km/h
Stoupavost 70 %
Brodivost plovoucí
Rychlost plavby 9 km/h
Boční náklon 43 °
Překročivost 2 m
Nájezdová úhel vpředu/vzadu 46°/49°
Poloměr zatáčení 11,6 m
Norma spotřeby paliva na 100 km jízdy
- letní 67 l
- zimní 92 l
- 1 Mh 35 l


Výzbroj
- 14,5 mm tankový kulomet KPVT
- 7,65 mm tankový kulomet vz. 43/66


ZDROJ: Hlavní takticko - technická data tankové a automobilní techniky ČSLA
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#195011Verze : 0
Vývoz obrněných transportérů OT-64 SKOT (1992 – 2007)

Rok uzavření kontraktuDodavatelská zeměZemě příjemcePrůběh dodávekPočet kusůPoznámka
?
ČR
Haiti
2007
8

?
Velká Británie
Irák
2006
4

?
ČR
Německo
2006
1

?
ČR
Velká Británie
2004
1
Pro sběratelské účely
?
ČR
USA
2003
1

?
ČR
Velká Británie
2001
< 4
Pro sběratelské účely
?
ČR
SR
2000
2

1999 ?
ČR
Uruguay
1999
30
12 transportérů pocházelo ze Slovenska
1994 ?
ČR
Uruguay
1995
60

1994
ČR
Kambodža
1994
26

1993 ?
SR
Alžírsko
1994-1995
150 (151 ?)
Dodány prostřednictvím slovenských firem, vozidla původně pocházela z ČR; 75 kusů OT-64 + 75 kusů OT-64A (+ 1 vozidlo dodáno v roce 1995 přímo ze Slovenska ?)
1993 ?
SR
Angola
1994
9

1993 ?
SR
Sierra Leone
1994
10
Verze OT-64A ?
1993 ?
SR
OSN
1993
67
Dodány OSN pro misi UNPROFOR v Bosně a Hercegovině
1993 ?
SR
Pákistán
1993
6

?
ČR
SR
1993
1


Poznámka
V letech 1993, 1994, 1998 a 2000 mělo být z ČR do SR dovezeno celkem 253 transportérů řady OT-64 (většina pak byla prodána do dalších zemí)



Zdroje
1) Korba, M.: Nezávislá správa o exporte zbraní zo Slovenska, Bratislava, nedatováno
2) www.deagel.com
3) https://disarmament.un.org
4) www.transparency.cz
5) https://zbrane.ecn.cz/cz/monitoring2.html
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#275061Verze : 0
MOD



URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#54977Verze : 0
MOD



URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#54979Verze : 0
MOD
SKOTy alžírské armády.
CZK/POL - OT-64 SKOT - (https://membres.lycos.fr/algaf/)

(https://membres.lycos.fr/algaf/)
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#83918Verze : 0
MOD
SKOT irácké armády "vykouřený" během první války v Perském zálivu 1980 - 1988
CZK/POL - OT-64 SKOT - (Epic of Holy Defence - www.hemaseh.com)

(Epic of Holy Defence - www.hemaseh.com)
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#89192Verze : 0
MOD
OT 64R2/R-105 (R-108, R-114) z Lešan.
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#100884Verze : 0
nakres
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#100892Verze : 0
OT-64A2
Právě jsem dočetl I.díl OT-64 v článcích.Dobře se to čte! Zase vím o něco víc o tomhle vozítku. Díky SKOTe.
Foto z Milovic.
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#101106Verze : 0
Na přiložené fotce terénní schopnosti SKOTA prezentované na srazu techniky asi před 10 lety.Řidič (starší pán)velice nekompromisně dokazoval schopnosti vozu i s osobami na pancíři. Ten Skot z toho srázu byl skutečně úplně kolmo.Ale nic se jim nestalo kupodivu. Shocked


Beteer
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#101422Verze : 0
Tehle rok nějak více jezdíme a údržba o víkendech začíná převažovat Shocked
Kromě nětěsnosti olejové vany motoru (tam je tak d....í přístup) se nám poruchy vyhýbají a Skot jezdí lépe a lépe.


Beteer
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#113940Verze : 0
Pár fotek Skota z působení mise v Kosovu
CZK/POL - OT-64 SKOT - Varianty OT-64 v KFOR

Varianty OT-64 v KFOR
CZK/POL - OT-64 SKOT - Na hlídce

Na hlídce
CZK/POL - OT-64 SKOT - Munice

Munice
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#117001Verze : 0
Velitel vozu na své pozici.Fungující interkom je pro bezpečnost provozu nezbytný.


Beteer
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#135547Verze : 0
SKOT indické armády
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#140491Verze : 0
MOD
Pár snímků ze zkoušek OT-64 s pomocnýmy motory SRP-1. A následek nábrání vody, jak psal Beeter v OT-64 zdrav.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Rozpálený přídavný motor po výjezdu z vody.

Rozpálený přídavný motor po výjezdu z vody.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Spuštění přídavného motoru před břehem, gejzíry vody byly několik metrů vysoké.

Spuštění přídavného motoru před břehem, gejzíry vody byly několik metrů vysoké.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Detail uchycení přídavného motoru, který byl na obou stranách vozidla.

Detail uchycení přídavného motoru, který byl na obou stranách vozidla.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Následek průsaku vody do vozidla. Potopení jde velice rychle a nechtěl bych být v kůži posádky.

Následek průsaku vody do vozidla. Potopení jde velice rychle a nechtěl bych být v kůži posádky.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#144769Verze : 0
OT-64 SKOT ("bíla 381") při brodění, zhruba 1968.
CZK/POL - OT-64 SKOT - (Vojenská technika)

(Vojenská technika)
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#151375Verze : 0
MOD
OT-64 z výzbroje Ugandskej armády

URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#156770Verze : 0
MOD
Exemplář z muzea v Saumuru.



(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#162627Verze : 0
MOD
Slovenský kontingent v Iraku (operácia Iracká sloboda)


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#229732Verze : 0
MOD
Dobový manuál pro střeleské sružstvo s využitím OT64.
Stroj má velice zajímavou kamufláž!! Velká pole dvou kamuflážních barev oddělená tenkou linkou světlé (odhadne - ví někdo odstíny? Myslím že by to bylo zajímavé vědět).
Registrační SPZ stroje je 20 60-51
Instruktážní film je opět z roku 1963.



Zdroj : Dolin archiv (p.Konvalina via Dolin)
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#249540Verze : 0
Dobový manuál k údržbě OT64.
Instruktážní film je opět z roku 1963.



Zdroj : Dolin archiv (p.Konvalina via Dolin)
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#249541Verze : 0
Dobový manuál k OT64. Teorie pro střelecká družstva
Instruktážní film je opět z roku 1963.



Zdroj : Dolin archiv (p.Konvalina via Dolin)
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#249542Verze : 0
Zdroj:Archiv autora
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT - OT-64 mise UNPROFOR únor 1995 základna Jezerce.

OT-64 mise UNPROFOR únor 1995 základna Jezerce.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#303277Verze : 0
OT-64 vybavené PTRK 9K11 Maljutka. Vojenská prehliadka 09.05.1970 Praha


Zdroj : Archív Vojenského historického ústavu Bratislava
CZK/POL - OT-64 SKOT - OT-64 vybavené PTRK 9K11 Maljutka. Vojenská prehliadka 9.máj 1970 Praha.

OT-64 vybavené PTRK 9K11 Maljutka. Vojenská prehliadka 9.máj 1970 Praha.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#307170Verze : 0
OT-64 pohled do prostoru řidiče.


Vlastní foto
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#315781Verze : 0
Vážení,
v roce 1966 řešilo ženijní výzkumné středisko ČSLA ochranu osádky OT-64 před chemickými zbraněmi. Výsledkem byl návrh centrálního filtroventilačního zařízení (FVZ), které mělo za běžných provozních podmínek zajistit mírný přetlak v prostorech obrněného transportéru. V případě poškození trupu, toto zařízení zajišťovalo i nouzový rozvod vzduchu.


Základní údaje FZV
- objem kabiny řidiče: 2,3 m3
- objem prostoru pro výsadek: 7,7 m3
- individuální rozvod FZV navržen pro 20 osob
- celkový výkon FZV: 100 m3 za hodinu


Poznámky
Výzkumné a zkušební středisko 040 sídlilo v Praze v letech 1960-1977.
Fotografie a náčrtek, byly převzaty z níže uvedeného dokumentu.


Zdroj
PA Avia, karton: 44, složka: Protokol B-364 o informačních zkouškách konstrukčních úprav na OT-64 č. 567, datovaný: 14.11.1966
https://www.vojenstvi.cz/vasedotazy_99.htm
CZK/POL - OT-64 SKOT - Schéma rozvodu filtrovaného vzduchu v OT-64.

Schéma rozvodu filtrovaného vzduchu v OT-64.
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#355332Verze : 0
MOD
Detaily z kabíny vodiča OT-64.



Zdroj : https://www.mortarinvestments.eu/vehicle.php?id=107
CZK/POL - OT-64 SKOT - Ovládacvie prvky.

Ovládacvie prvky.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Sedadlo vodiča.

Sedadlo vodiča.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#373375Verze : 0
OT-64 uruguayské armády. Vozidla ve zbarvení jednotek OSN jsou z uruguayského kontingentu na Haiti.


Fotografie:
uruguaymilitaria.com

CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#376659Verze : 1
MOD
OT-64 boli nasadené r. 2000-2001 v mierovej misii UNMEE Eritrea-Ethiopia zaradené u ženijnej roty Slovenského kontingentu. Boli na túto misiu pripravované vo VOP 027 Trenčín. Napriek tomu že vo VOP dostali naviac olejový náporový chladič oleja bola to dosť katastrofa vo vysokej nadmorskej výške presahujúcej 2000m. Na otečkach sa veľmi prehrievali motory a prevodovky. Po dodaní Tatrapanov boli tieto OT lízingované Keňským kontingentom dislokovaným v prístavnom meste Asseb, čo už bolo na rovine a tam sa prehrievanie dalo ustrážiť kľudnou jazdou tak max. do 50km/h, ale otečka dostali nový záhul v podobe Keňancov. Výcvik a aj servis keňanských polo-nevodičov zabezpečovali inštruktori s VOP 027 Trenčín a tí pri nich siveli a šaleli. Keňanci odpisovali jeden kráľovský hriadeľ, motor a prevodovku za druhým. Jedna perlička: bola nahlásená porucha OT na patrole v obedňajších hodinách chlapi sa najedli a v kľude sadli do servisného auta (Pajero) a do dvoch hodín jazdy bolo na mieste a tu opustené OT-reve už asi cca 2-2,5 hod. na plné gule, kopa dymu a vyplašený Keňanci poukrývaný v ostatných otečkach v patričnej vzdialenosti. Závada bola na vstrekovacom čerpadle. Keňanci sa zľakli že motor exploduje, preto utiekli a otečko nechali napospas osudu. Motor to už nerozchodil.Naspäť na Slovensko sa už tuším nevrátili.


Zdroj: vlastné spomienky
Fotografie: slovenské OT-64 v kenských službách (vlastné foto)

CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#376762Verze : 1
Stredný obojživelný kolesový obrnený transportér OT-64 je obojživelné bojové vozidlo, určené pre prepravu 20 osôb ( vrátane vodiča a spolujazdca) alebo k preprave 2000 kg materiálu na ceste, v teréne i na vode.

Môže byť použitý ako:

- bojové vozidlo motostreleckej jednotky - BOT,
- špeciálne bojové vozidlo - SOT,
- dielenské vozidlo,
- dopravné vozidlo - DOT.

Je to štvornápravové vozidlo s celopancierovou korbou ktorá poskytuje osádke ochranu proti strelám z ručných zbraní, krepinám granátov a mín a proti vnikaniu radioaktívneho prachu. Koncepcia vozidla umožňuje viesť bojovú činnosť za pohybu a udržovať trvalú súčinnosť s tankovými jednotkami.

Pre zvýšenie priechodnosti v menej únosnom teréne ( bažinatom, piesčitom alebo zasneženom) je vozidlo vybavené ústredným hustením a podhusťovaním pneuamtík počas jazdy.

K prekonávaniu vodných prekážok sú na zadnej časti vozidla v podbehoch kolies umiestnené dve lodné skrutky. Vozidlo je pri plavbe riadené dvoma dvojlistými smerovými kormidlami.

Korba

Typ : samonosná, zvarená z pancierových kalených plátov, vzduchotesná, vodostesná
Tvar : pontónová, vo vode s funckciou lodného trupu,
Materiál. kalené, pancierová plechy hrúbky 6,8,12 a 15 mm

Hmotnosť : 4400 kg

Zloženie :

- vodičský priestor,
- motorový a prevodový priestor,
- bojový priestor.

Periskop : MK 4-D

Strelecká veža

V streleckej veži sa nachádza výzbroj :

- 14,5 mm tankový guľomet KPVT + 500 nábojov,
- 7,62 mm tankový guľomet vz.43/66 + 2000 nábojov,
- 22 ks 40 mm osvetľovacích rakiet.

Rozsah odmeru : 360°
Rozsah námeru : od - 5° do + 30°
Zameriavač : PP-61A

Vonkajší priemer : 1424 mm
Výška : 365 mm

Hmotnosť : 385 kg


Strelecká veža je určená k upevneniu oboch guľometov, ich ovládačov a zameriavača. Súčasne chráni obsluhu proti paľby z ručných zbraní, proti čerpinám ručných granátov a mín.
Obsluha : strelec + nabíjač
Při presune mimo boj môže byť strelecká veža otočená hlavami guľometov vpred alebo vzad.


Navijak : je namontovaný iba vo vozidlách staršieho typu.

Hlavné technické údaje :

Typové označenie vozidla : OT-64
Druh vozidla : stredné kolesové

Motor : TATRA 928-14 8 V - štvortaktný - naftový s priamym vstrekovaním - vzduchom chladený

Objem : 11762 cm&sup3;
Hmotnosť : 700 kg
Výkon : 180 k při 2000 ot./min.

Max. rýchlosť : 94,4 km / hod.
Max.rýchlosť plavby : 9 km/hod.

Priemerná spotreba v l/100 km :

- komunikácia : 45,
- terén : 60 - 70
- plavba : 21

Palivové nádrže : pôvodný typ ( kovová) 180 / Nový typ ( pryžová ) 330 l + 5 prenosných baniek á 20 l

Rozmery v mm:

Dĺžka : 7440
Šírka : 2500
Výška : 2060 ( do roviny stropu korby ) / 2320 ( cez kopulu vodiča)

Svetlá výška : 400

Počet náprav : 4
Rozvor náprav : 1300 / 2150 / 1300

Rozchod kolies : 1860

Rozmery ložnej plochy :

Dĺžka : 4000
Šírka : 1360 ( medzi podbehmi )
Výška : 1190 ( v pozdĺžne osy vozidla )

Hmotnosť v kg :

Nosnosť vozidla : 2000
Pohotovostná hmotnosť : 12300
Celková : 14300
Prípojná : 3000

Pneumatiky : 13,00-18" T



Zdroj : Tank-26-4 Stredný obojživelný kolesový obrnený transportér OT-64 Popis a prevádzka - predpis ČSĽA, Praha, 1971
CZK/POL - OT-64 SKOT - Bojový priestor- popis.

Bojový priestor- popis.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Priestor vodiča- pois.

Priestor vodiča- pois.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Zadná prepážka v priestore vodiča - popis.

Zadná prepážka v priestore vodiča - popis.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Chassis - pois.

Chassis - pois.
CZK/POL - OT-64 SKOT - KOrba OT-64 - popis.

KOrba OT-64 - popis.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Strelecká veža - popis.

Strelecká veža - popis.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#379809Verze : 0
Vyřazený policejní OT-64, Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 1.9.2012.
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#458501Verze : 0
MOD
2 x OT-64A SKOT
letiště Ruzyně, pravděpodobně rok 1980
Zdroj: vlastní archív
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#531974Verze : 2
MOD
OT-64A ze sbírek Vojenského muzea na demarkační linii, Vojenský újezd Brdy, Bahna 2015, červen 2015.


autor: Josef Holek

CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#534654Verze : 2
MOD
OT-64A, Občanská válka v Syrii, júl 2018.



Zdroj:

CZK/POL - OT-64 SKOT - OT-64A, Syŕia

OT-64A, Syŕia
CZK/POL - OT-64 SKOT - OT-64A, Sýria

OT-64A, Sýria
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#603211Verze : 1
MOD
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#613543Verze : 0
MOD
Zopár snímkov OT-64A exportovaných do Sýrie a použitých počas občianskej vojny. Pôvodne armádne vozidlá získali jednotlivé povstalecké skupiny a po ich porážke (v priebehu rokov 2017 a 2018) sa stali súčasťou Ruskej výstavy koristnej bojovej techniky. Autor fotografií Vitalij Kuzmin.


Zdroj: www.vitalykuzmin.net

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#619160Verze : 0
MOD
Zopár snímkov OT-64A exportovaných do Sýrie a použitých počas občianskej vojny. Pôvodne armádne vozidlá získali jednotlivé povstalecké skupiny a po ich porážke (v priebehu rokov 2017 a 2018) sa stali súčasťou Ruskej výstavy koristnej bojovej techniky. Autor fotografií Vitalij Kuzmin.

Zdroj: www.vitalykuzmin.net

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#619161Verze : 1
MOD
Zopár snímkov OT-64A exportovaných do Sýrie a použitých počas občianskej vojny. Pôvodne armádne vozidlá získali jednotlivé povstalecké skupiny a po ich porážke (v priebehu rokov 2017 a 2018) sa stali súčasťou Ruskej výstavy koristnej bojovej techniky. Autor fotografií Vitalij Kuzmin.

Zdroj: www.vitalykuzmin.net

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

CZK/POL - OT-64 SKOT -



Web autora : https://www.vitalykuzmin.net/

URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#619162Verze : 1
MOD
Vážení,
při hledání původu "žlutých" OT-64, jsem narazil na dvě fotografie datované 11.07.2018. Podle doprovodného textu se jednalo o vozidla předaná během kapitulace velitelství 17. pěší divize FSA.


Zdroj
twitter.com
https://www.valka.cz/topic/view/136334#603162
https://www.valka.cz/topic/view/136334#603595
CZK/POL - OT-64 SKOT - Odvoz exponátů na výstavu: Svobodná Sýrie, která se konala v moskevském Parku Patriot.

Odvoz exponátů na výstavu: Svobodná Sýrie, která se konala v moskevském Parku Patriot.
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#619170Verze : 0
MOD
Diskuse
Jsem přesvědčený, že se slovenskou Kobrou má zrovna tahle "šedesátčtyřka" společný strojový spodek...
Tahle modifikace bez věže se objevila poprvé v době, kdy se tehdejší (ještě) Československo angažovalo poprvé v mírových operacích v Jugoslávii (snad IFOR) - důvodem "modifikace" vozidla odstraněním věže (původně KPVT 14,5mm a SGMT/PKT 7,62mm) a montáží otočného nabíječova příklopu z T-54/55 (12,7mm NSV-T) údajně byla snaha nezastrašovat civilní obyvatelstvo v prostoru činnosti.
Tato teze je naprosto pomýlená, zvláště pokud se život takových "civilních obyvatel" odehrává/odehrával ve dvou, vpodstatě pravidelně se střídajících periodách: "rakija shooting" a "peacekeepers shooting"...
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#75076Verze : 0
Ta druhá fotka OT-64 v koloně nemá chybu...O zkušenostech se Skotama v Kosově se toho ví dost málo - nepřispěje někdo nějakýma zážitkama z bojového nasazení ??Asi ten Skot nebude ještě tak k ničemu v AČR ,když zvládá Balkán.(bohužel jiné auto na to nemaj Shocked )


Beteer
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#117262Verze : 0
Někteří čtenáří tohoto fóra se mne dotazovali na rozdělení verzí OT-64 Skot. Informace z různých zdrojů si někdy protiřečí.
V katalogu náhradních dílů OT-64 SKOT jsem včera našel stránku, kde je rozdělení verzí stručné a jasné. Aktuální k roku 1970. Další verze s M nebo MT přišly v osmedesátých letech při generálních opravách a změně radio výzbroje a výstroje.


Beteer
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#140775Verze : 0
Pozdravujem všetkých priaznivcov OT 64. Som bývalí vodič OT 64 r. 1985-87 v Prahe "Podbabe" útvar 85-85. Po nájdením týchto stránok na "nete" som milo prekvapený koľkých priaznivcov si "otéčko" našlo. Dnešný večer strávim prehľadávaním týchto stránok.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#328417Verze : 0
Jak je tam pohled na kabiny OT a je to OT Červené (hasičské) to bývalo naše Smile teďka máme druhé ještě lepší když by někdo chtěl foto email KKRRYYSSAA66@seznam.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#342151Verze : 0