CZK - OT-64 ZDRAV

Zdravotnícky obrnený transportér OT-64 je určený pre prácu praporného obväziska a k šetrnému odsunu ranených po ceste a v teréne s možnosťou ochrany proti paľbe pechotných zbraní, proti účinkom radioaktívneho zamorenia a s možnosťou prekonávať vodné prekážky. Úprava pre odsun ranených a nemocných na nosidlách je súčasťou stálej výbavy každého OT-64 (bojového i zdravotného).
TTD transportéru sú plno totožné z OT-64.


Zdravotnícka úprava sa skladá z :
- 3 súprav zásuvkových skriniek pripevnených na pravom podbehu,
- držiaku pre uloženie 100 l pryžového vaku s vodou pripevneného na pravom podbehu,
- sklopného a výsuvného rámu na umývadlo a umývacie potreby umiestneného na ľavom boku vozidla pri zadnom čele,
- mriežky brániacej posunu materiálu uloženého v prednej časti bojového priestoru,
- páru tyčí pre odsun 3 ranených na nosidlách,
- plátenného prístrešku navliekaného na otvorené poklopy zadného stropného otvoru,
- plátenného prístrešku rozvinovaného v zadnej časti vozidla.


Obväzový materiál, lieky a nástroje sú uložené v zásuvkách skriniek. Súčasťou výzbroje vozidla je rdst, umiestnená v priestore veliteľa vozidla.


Odsunová kapacita :
- bez úpravy vozidla : 1 ležiaci + 14 sediacich alebo 2 ležiaci + 10 sediacich,
- s úpravou vozidla : 2 – 3 ležiaci + 14 sediacich alebo 5 ležiacich + 10 sediacich ranených.



Zdroj : Zdrav-23-3


Zápisník 1984
CZK - OT-64 ZDRAV - Príklad označenia OT-64 Zdrav ČSĽA

Príklad označenia OT-64 Zdrav ČSĽA
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#307450 Verze : 3
OT-64 zdrav


Hlavní rozdíly oproti jiným variantám (opravená verze):
1)absence střelecké věže - nižší hmotnost - 12 300kg, menší výška 2320mm.
2)vetší nosnost 20 osob nebo 2000kg
3)náš vůz má ve výbavě naviják, infrahled, naftové topení, radiostanice ,skřínky na lékařské náčiní a přenosná nosítka


- dle zkušeností se v autě nácházel ještě jeden pár autobaterii kvůli topení protože sanitky spíše stáli při cvičení a nebo je používali velitelé cvičících vojsk - aby nemrzli.


Další rozdíly (měli by být i u ostatních verzí) byly od podvozku výrobního čísla 16 801a to:


Absence navijáku, větší nádrž 330 proti 180l nafty, automatická regulace chlazení motoru( jen uněktrých vozidel!!), vodní čerpadlo je stále v provozu, olejové čerpadlo je mimo převodovku a volič rychlosti přídavné převodovky nemá ozubený segment pro řazení.
CZK - OT-64 ZDRAV - OT-64 zdrav na akci Bahna 2004

OT-64 zdrav na akci Bahna 2004
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#89956 Verze : 0
OT-64 zdrav
CZK - OT-64 ZDRAV - Zadní prostor OT-64 zdrav

Zadní prostor OT-64 zdrav
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#89957 Verze : 0
OT-64 zdrav
Dobová fotografie z cvičení Doupov - 1976
CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#90107 Verze : 0
Zajímavá kamufláž z nedávné doby -Perský záliv.V zimě je v kabině od motoru příjemné teplo - bohužel jsem ještě nemluvil s nikým kdo se s OT-64 proháněl po poušti... Very Happy
CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#99927 Verze : 0
Pěkná fotka OT-64 SKOT zdrav. kluků z KVH-1.Rota.
CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#117871 Verze : 0
Tak zase v akci .



Beteer
CZK - OT-64 ZDRAV -


CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#131555 Verze : 0
Projížďka před vánocemi.
CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#140170 Verze : 0
Detail zadní nápravy.
Když se vyrobil čtvrtý konečný prototyp OT-64 (bezvěžový),uskutečnil se test ve kterém absolvoval zkušební jízdu z Děčína - Máchovo jezero - Mimoň- Libava - Jeseníky - Oravské jezero - Martin a po té až do Waršavy (PLR).Délka 1 500km.Hodně kopců,polní cesty a VVP na trase.Skot přeplaval celkem dvanáct řek a několik okružních plaveb po jezerech,v PLR ho trápily v písčitých cestách a dunách.Z ČSSR vyjížděl pro porovnání s BTR-60 a ten skončil na Libavě (odešel definitivně motor).V koloně byly ještě Tatra 138 (stejný motor) a V3S Štáb. ale ta nedokázala držet tempo se Skotem v čele.V PLR ho doprovázel BTR-152. U Skota se ke konci testu objevila pouze prokluzující spojka ale nicméně dojel po svých z Waršavy do Prahy.Ještě tam byl jeden defekt na přídavné převodovce ale po rozebrání se zjistilo ,že je zaviněnou špatnou kvalitou sváru z výroby v Pragovce.



Beteer
CZK - OT-64 ZDRAV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#140173 Verze : 0

Diskuse

Je to veľmi pekné. Máš super fotky. Len s tými údajmi to zase je akési pomiešané.


Výška vozidla cez kupolu vodiča (OT 64A sa dá merať len cez kupolu vodiča) je odjakživa 2 320 mm. Kde si zobral tých 75 navyše ?


Nosnosť nákladu v OT 64A je 2 000 kg a nie 2 200 !!!


Opisovaná výbava, až na zdravotnícku, je štandardnou výbavou všetkých OT 64 bez rozdielu !!! Takže aké odlišnosti ???


Čo máš na mysli automatickou reguláciou chladenia motora, predvolič rýchlostných stupňov nemá ozubený segment a olejové čerpadlo je mimo prevodovej skrine ??? Tieto skutočnosti mi nič nehovoria. Pokiaľ myslíš axiálne dúchadlo chladenia motora, tak to predsa beží sústavne a preto má motor tak charakteristický vysoký tón pri vyšších obrátkach. Prietok motorového oleja v chladiči, spojenom s chladičom oleja v stropnom nasávacom kanáli chladiaceho vzduchu k motoru, za príklopom veliteľa a vodiča, pred krytom motora, sa dá odstaviť poidľa teploty oleja. Objem chladiaceho vzduchu pretekajúceho stropným chladičom oleja do kanála k motoru a cez bočné "výdychy" do motorového priestoru na horných bočných pancieroch sa reguluje pomocou páky vrátku (račne), umiestneného na stope priestoru vodiča a veliteľa vozidla medzi ich sedadlami.


Nepamätám si, že by sa predvolič prevodových stupňov pohyboval na akomsi "ozubenom segmente". Pokiaľ tým ovšem nemyslíš radiacu páku prídavnej prevodovky, ktorou sa smerom dole radí cestný prevod, hore je terénny prevod a v strede je neutrál - využívajúci sa niekedy pri plavbe. Tieto prevody sa radia tak, že sa guľa páky povytiahne a premiestni sa do postavenia toho prevodu, ktorý chce vodič použiť. Potom sa guľa páky uvoľní a západka zaistí páku vo zvolenom prevode. Tu je pre zabezpečenie prevodovky proti poškodeniu a náhodnému vyradeniu segment, ktorý má na tento účel zápustky.
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#90130 Verze : 0
Ešte som zabudol. Bez navijaku boli všetky verzie so streleckými vežičkami (teda s organickou výstrojou a verzie R), a len niektoré verzie OT 64A. Pripúšťam, že to mohli byť práve zdravotnícke SKOTy. Na druhej strane všetky OT 64 DTP boli "POVINNE" vybavené navijakom. Je treba ešte povedať, že OT 64A bez navijaku mali užitočnú hmotnosť 12 150 kg.
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#90131 Verze : 0
Zase je vidieť, že v tom ešte neviete chodiť. V zime nie je treba aby počas jazdy bolo teplo od motora, na to má SKOT samostatné kúrenie. No a pokiaľ myslíš spánok, tak by ste mali vedieť, že vodičovi patrí miesto na prevodovom dekli. Tam sa teplota drží najdlhšie. Zamotať sa do spacáku a maskovacej siete "A je to!". Tak sme to robili my.
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#100337 Verze : 0

Citace - SKOT :

.





Nepamätám si, že by sa predvolič prevodových stupňov pohyboval na akomsi "ozubenom segmente". Pokiaľ tým ovšem nemyslíš radiacu páku prídavnej prevodovky, ktorou sa smerom dole radí cestný prevod, hore je terénny prevod a v strede je neutrál - využívajúci sa niekedy pri plavbe. Tieto prevody sa radia tak, že sa guľa páky povytiahne a premiestni sa do postavenia toho prevodu, ktorý chce vodič použiť. Potom sa guľa páky uvoľní a západka zaistí páku vo zvolenom prevode. Tu je pre zabezpečenie prevodovky proti poškodeniu a náhodnému vyradeniu segment, ktorý má na tento účel zápustky.



Stále mi vrtalo hlavou informace od Dano o ozubeném segmentu řadící páky v OT-64 a jak pan SKOT toto zavrhnul. Nicméně měl jsem možnost o víkendu vidět instruktážní film ČSLA o výcviku na OT-64 Proháněla se tam bezvěžová provedení a třikrát byl přímý záběr kamery v kabině na ozubený segment ,který aretoval řadící páku příslušném převodovém stupni.Řidič věděl co zařadil. Takže ta věc existovala ale asi se neosvědčila a pozdější verze jsou bez. Dle odhadu toto bylo u bezvěžových OT-64 a které byly vybaveny navijákem později odstraňovaným.
Další informace :naviják měl tažnost 3000kP, na korbu bylo možno aretovat 4 x UK vz.59.OT-64 vjížděli do vody značnou rychlostí a voda následně celé vozidlo zakryla - nic pro slabé nervy Rolling Eyes
OT-64 se potopí bez pracujícího motoru a čerpadel za 50 sekund s jedním menším otvorem a s průsaky za 3min.


Beteer
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-64-ZDRAV-t24175#144460 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více