Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
NW TL-4
Originální název:
Original Name:
NW TL-4
Kategorie:
Category:
valník
Výrobce:
Producer:
Neselsdorfer Wagenbau-Fabriks Gesellschaft AG, Kopřivnice /
Kopřivnická vozovka / Nesselsdorfer Wagenbau, Kopřivnice /
Tatra, akciová společnost pro pro stavbu automobilů a železničních vozů, Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1027
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
2700 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
4000 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
6700 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg
Celková délka:
Overall Length:
6060 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1800 mm
Celková výška:
Overall Height:
2500 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Rozvor:
Wheelbase:
3980 mm
Rozchod:
Track:
1450 mm - přední náprava
1495 mm - zadní náprava
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanické, bubnové brzdy
Elektrický systém:
Electrical System:
?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
T
- zážehový, vodou chlazený
- počet válců: 4
- vrtání: 90 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 3 562 cm3
- maximální výkon: 25,7 kW při 1600 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1
Spojka:
Clutch:
kuželová spojka
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
140 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
25 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Rosenkranz, K.: Nákladní automobily Tatra : 100 let, GT Club, Praha, 1999
Zavadil, R.: Vojenské automobily Tatra v letech 1918 až 1945, Jakab, Nevojice, 2008
URL : https://www.valka.cz/CZK-NW-TL-4-t47454#594499Verze : 0
MOD
Nákladní automobil, který vycházel z předchozího modelu TL-2 . Byl vybaven novým motorem typu T s rozvodem OHC, který pocházel z osobních vozů. Měl ale redukovaný výkon, což přispělo k jeho vyšší životnosti. Řazení zpátečky probíhalo zasunutím ozubeného kola 1. stupně do převodovky z druhé strany.


Nosnost byla oproti vozidlu TL-2 zvýšena zesílením rámu. Automobil byl vybaven paprskovými koly s ocelovými obručemi na gumových silentblocích umístěných po obvodu litého kola, pozdější provedení dostala plné gumové obruče. Nápravy byly tuhé, zadní byla poháněna kloubovým hřídelem a byla vybavena redukčním převodem v kolech. Mechnické bubnové brzdy byly pouze na zadních kolech.


Celkem bylo vyrobeno 1027 kusů v provedeních:
- valník
- skříňový vůz
- oplen (na dopravu dřeva, trubek a podobných dlouhých břemen)
- sklápěč se sklápěcím vlekem
- výsypníkový vůz
- autobus pro 24 sedících osob


K automobilu bylo možné připojit přívěs Tatra 50.


Jednotková cena činila kolem 80 000 tehdejších korun.


Zdroj:
muzeum TATRA Kopřivnice
Rosenkranz, K.: Tatra, nákladní automobily. AutoAlbum, MS Press, Brno, 2002, ISBN 809009156-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-NW-TL-4-t47454#185417Verze : 3
MOD
Výsypníkový vůz byl jednodušší předchůdce sklápěčky, ušetřilo se za ozubený převod s klikou nebo drahou hydrauliku.
CZK - NW TL-4 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-NW-TL-4-t47454#185455Verze : 1
MOD
Oplenový vůz, model z roku 1919.
CZK - NW TL-4 - (Tatra)

(Tatra)
URL : https://www.valka.cz/CZK-NW-TL-4-t47454#185456Verze : 2
MOD
Automobil u civilního uživatele.
CZK - NW TL-4 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-NW-TL-4-t47454#185457Verze : 1
MOD