Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
NW TL-2
Originální název:
Original Name:
NW TL-2
Kategorie:
Category:
valník
Výrobce:
Producer:
Neselsdorfer Wagenbau-Fabriks Gesellschaft AG, Kopřivnice /
Kopřivnická vozovka / Nesselsdorfer Wagenbau, Kopřivnice /
Tatra, akciová společnost pro pro stavbu automobilů a železničních vozů, Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
355
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
2100 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
2000 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
4100 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg
Celková délka:
Overall Length:
5380 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1800 mm
Celková výška:
Overall Height:
2450 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
260 mm
Rozvor:
Wheelbase:
3700 mm
Rozchod:
Track:
1450 mm - přední náprava
1495 mm - zadní náprava
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanické, bubnové brzdy
Elektrický systém:
Electrical System:
?
Pneumatiky:
Tyres:
920 x 120 mm (gumové obruče / rubber tyre)
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
T
- zážehový, vodou chlazený
- počet válců: 4
- vrtání: 90 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 3 562 cm3
- maximální výkon: 25,7 kW při 1600 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1
Spojka:
Clutch:
kuželová spojka
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
140 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
35 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Rosenkranz, K.: Nákladní automobily Tatra : 100 let, GT Club, Praha, 1999
Zavadil, R.: Vojenské automobily Tatra v letech 1918 až 1945, Jakab, Nevojice, 2008
motomuseum-hostalek.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-NW-TL-2-t47452#594469Verze : 0
MOD
První nákladní automobil, který se vyráběl v Kopřivnici sériově a stal se základem pro další modely. Byl vybaven novým motorem typu T s rozvodem OHC, který pocházel z osobních vozů. Měl ale redukovaný výkon, což přispělo k jeho vyšší životnosti. Z dnešního pohledu je zajímavá kuželová spojka.



Původně byla předpokládaná nosnost 3 t, ale byla redukována na 2 t. Automobil byl vybaven loukoťovými koly s plnými gumovými obručemi. Nápravy byly tuhé, zadní byla poháněna kloubovým hřídelem. Mechanické bubnové brzdy byly pouze na zadních kolech.


Většina vozidel TL-2 byla dodána rakousko-uherské armádě. Jednotková cena činila kolem 70 000 tehdejších korun.


Zdroj:
muzeum TATRA Kopřivnice
Rosenkranz, K.: Tatra, nákladní automobily. AutoAlbum, MS Press, Brno, 2002, ISBN 809009156-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-NW-TL-2-t47452#185383Verze : 2
MOD
Valník pro armádu, provedení z roku 1915.
CZK - NW TL-2 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-NW-TL-2-t47452#185384Verze : 1
MOD
Civilní nákladní vůz těšínského velkoobchodu s potravinami
CZK - NW TL-2 - (Tatra)

(Tatra)
URL : https://www.valka.cz/CZK-NW-TL-2-t47452#185394Verze : 2
MOD
Vojenský valník model 1915 s částečně staženou plachtou.
CZK - NW TL-2 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-NW-TL-2-t47452#185396Verze : 1
MOD
S naloženým osobním automobilem bylo vozidlo prakticky uplně vytíženo.
CZK - NW TL-2 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-NW-TL-2-t47452#185401Verze : 1
MOD