Škoda T-22

     
Název:
Name:
T-22 T-22
Originální název:
Original Name:
T-22
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Škoda Werke AG, Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
01.02.1941
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
17500 kg 38581 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm ?
Délka korby:
Hull Length:
5440 mm 17 ft 10 ⅛ in
Celková šířka:
Overall Width:
2445 mm 8 ft ¼ in
Celková výška:
Overall Height:
2390 mm 7 ft 10 ⅛ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
350 mm 1 ft 1 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
? mm ?
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,075 MPa 10.88 psi
Pancéřování:
Armour:
10 (8 ?) - 30 (50 ?) mm 10 (8 ?) - 30 (50 ?) mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Škoda 8-valec (14.865 cm3) Škoda 8-cyl. (14.865 ccm)
Výkon:
Power:
192,2 kW při 2200 ot/min 257.7 bhp at 2200 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
48 km/h 30 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
165 km 103 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
45 ° 100 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,2 m 87 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m 31 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,9 m 35 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
bez výzbroje without armament
Vedlejší:
Secondary:
bez výzbroje without armament
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Vznikol len prototyp. Only prototype made.
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2


Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
URL : https://www.valka.cz/Skoda-T-22-t105299#376785 Verze : 0
Po odmietnutí tanku Škoda T-21 nemeckým okupačným zbrojným skúšobným úradom WaPrüf 6 reagovala firma na výzvu modifikovať toto vozidlo. WaPrüf 6 zadalo dňa 2.11.1939 objednávku firme Škoda na vyprojektovanie a výrobu prototypu nového tanku T-22 bez veže a výzbroje. Firma prototyp dokončila 1.2.1941. Namiesto veže mal prototyp betónovú záťaž simulujúcu hmotnosť veže. Prototyp prešiel továrenskými a následne vojenskými skúškami na kummersdorfskom polygóne. Problémy s chladením motora viedli až k jeho zadreniu a prototyp bol vrátený k výrobcovi. Ďalšie predvedenie prototypu prebehlo 27.7.1941, kde urobil na predstaviteľov WaPrüf 6 dojem a tí začali uvažovať o modifikáciách a tropikalizácii stroja, ktorý mal byť následne do konca roka 1941 otestovaný v klimatických podmienkách severnej Afriky (Lýbia). Ďalšie predvedenie prebehlo 25.9.1941 a opäť prevládala spokojnosť. Po ďalších úpravách prebehlo ďalšie testovanie v Kummersdorfe. Tu však došlo v niekoľkým poruchám a nemeckí odborníci stratili o stroj záujem. Prototyp chceli Nemci na jar 1943 zošrotovať, no po intervencii firmy Škoda bol tento úmysel zmenený. Tank bol nemeckými úradmi prevzatý a zaplatený. Osud prototypu v ďalšom období je neznámy.


Na platforme T-22(T-21/23M ?) vznikli návrhy na samohybné delo so 150 mm sIG33 (interné firemné označenie projektu VOSS II) a stíhač tankov so 75mm kanónom Škoda A16 (interné firemné označenie projektu VOSS I).
URL : https://www.valka.cz/Skoda-T-22-t105299#388284 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více