Název: Name: | T-22 | |
Originální název: Original Name: | T-22 | |
Kategorie: Category: | střední tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1941 Škoda Werke AG, Plzeň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 01.02.1941 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 17500 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | ? mm | |
Délka korby: Hull Length: | 5440 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2445 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2390 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 350 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | ? mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,075 MPa | |
Pancéřování: Armour: | 10 (8 ?) - 30 (50 ?) mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Škoda 8-valec (14 865 cm3) | |
Výkon: Power: | 192,2 kW při 2200 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 48 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 165 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 45 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,2 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,8 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,9 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | bez výzbroje | |
Vedlejší: Secondary: | bez výzbroje | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Vznikol len prototyp. | |
Zdroje: Sources: | Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2 Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3 |
URL : https://www.valka.cz/CZK-DEU-Skoda-T-22-t105299#376785Verze : 0
brano
MOD
Po odmietnutí tanku Škoda T-21 nemeckým okupačným zbrojným skúšobným úradom WaPrüf 6 reagovala firma na výzvu modifikovať toto vozidlo. WaPrüf 6 zadalo dňa 2.11.1939 objednávku firme Škoda na vyprojektovanie a výrobu prototypu nového tanku T-22 bez veže a výzbroje. Firma prototyp dokončila 1.2.1941. Namiesto veže mal prototyp betónovú záťaž simulujúcu hmotnosť veže. Prototyp prešiel továrenskými a následne vojenskými skúškami na kummersdorfskom polygóne. Problémy s chladením motora viedli až k jeho zadreniu a prototyp bol vrátený k výrobcovi. Ďalšie predvedenie prototypu prebehlo 27.7.1941, kde urobil na predstaviteľov WaPrüf 6 dojem a tí začali uvažovať o modifikáciách a tropikalizácii stroja, ktorý mal byť následne do konca roka 1941 otestovaný v klimatických podmienkách severnej Afriky (Lýbia). Ďalšie predvedenie prebehlo 25.9.1941 a opäť prevládala spokojnosť. Po ďalších úpravách prebehlo ďalšie testovanie v Kummersdorfe. Tu však došlo v niekoľkým poruchám a nemeckí odborníci stratili o stroj záujem. Prototyp chceli Nemci na jar 1943 zošrotovať, no po intervencii firmy Škoda bol tento úmysel zmenený. Tank bol nemeckými úradmi prevzatý a zaplatený. Osud prototypu v ďalšom období je neznámy.
Na platforme T-22(T-21/23M ?) vznikli návrhy na samohybné delo so 150 mm sIG33 (interné firemné označenie projektu VOSS II) a stíhač tankov so 75mm kanónom Škoda A16 (interné firemné označenie projektu VOSS I).
Na platforme T-22(T-21/23M ?) vznikli návrhy na samohybné delo so 150 mm sIG33 (interné firemné označenie projektu VOSS II) a stíhač tankov so 75mm kanónom Škoda A16 (interné firemné označenie projektu VOSS I).
URL : https://www.valka.cz/CZK-DEU-Skoda-T-22-t105299#388284Verze : 0
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.