Main Menu
User Menu

CZK/DEU - Škoda ŠOT (TO)

     
Název:
Name:
Škoda ŠOT
Originální název:
Original Name:
Škoda ŠOT
Kategorie:
Category:
lehký tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Škoda Werke AG, Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
8900 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
5250 mm
Délka korby:
Hull Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm
Celková výška:
Overall Height:
2360 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
300 mm
Šířka pásu:
Track Width:
270 mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa
Pancéřování:
Armour:
6-16 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Avia TR-12a (zážihový vzduchom chladený 7-valec objemu 12078 cm3)
Výkon:
Power:
114 kW při 2200 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
7 vpred + 7 vzad
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
41,5 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,15 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m
Brodivost:
Fording Depth:
plávajúci tank m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
2x ZB vz.37 ráže 7,92 mm (4000 nábojov)
Vedlejší:
Secondary:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2


Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-DEU-Skoda-SOT-TO-t143009#462168Verze : 0
MOD
24.10.1936 poverilo Vojenský technický a letecký útvar (VTLÚ) firmu Škoda, aby vypracovala projekt obojživelného tanku. Podľa zadaných špecifikácií malo ísť o vozidlo s maximálnou hmotnosťou 6500 kg, s pancierovaním 12-15 mm. Dvojčlenná alebo trojčlenná posádka mala mať k dispozícii dvojicu ťažkých guľometov. Požadovalo sa dosahovanie vysokých maximálnych rýchlostí, ktoré mali byť v teréne 45 km/hod a pri plavbe 16 km/hod.
Konštruktéri pôvodne zvažovali použiť ako základ konštrukcie obojživelného tanku odľahčenú verziu Š-IIa (LT vz.35). Voľba však nakoniec padla na rozvinutie skoršieho návrhu projektu ŠO (Škoda obojživelný), ktorý firma riešila ešte v roku 1933 (projekt ale v tom čase nenašiel podporu). Pôvodná dvojica navrhovaných motorov (z Veľkej Británie a USA) nevyhovovala, preto sa rozhodlo o použití upraveného leteckého hviezdicového 7-valcového motora Avia TR-12.
Návrh bol zástupcami VTLÚ schválený a bol objednaný prototyp, ktorý mala firma dodať do polovice 8/1938. Výroba prototypu sa komplikovala pretože sa predlžovali dodacie termíny francúzskej elektromagnetickej prevodovky Maag-Cotal. Dodanie prototypu bolo posunuté na koniec roka 1938. Ani tento termín však nebol reálny. Dvojica prevodoviek dorazila až 3/1939. Následne prišla nemecká okupácia a prototyp už nebol dokončený a prevzatý československou armádou. Okupačné orgány povolili dokončenie prototypu a jeho otestovanie. V 5/1939 bol projekt preznačený na TO (Tank Obojživelný). Testy prebehli v 6-7/1939 v okolí Plzne a na rieke Labe. Výsledky, hlavne plavebných testov boli veľkým sklamaním. Práce na projekte boli 12.2.1940 zastavené a prototyp následne poslúžil pri stavbe prototypu ŠET (Škoda Elektrický Tank).

Škoda ŠOT (monografie jednoho vozu)

Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-DEU-Skoda-SOT-TO-t143009#514092Verze : 1
MOD