Main Menu
User Menu

CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M

     
Název:
Name:
Tatra R210.12 VV 6x6 M
Originální název:
Original Name:
Tatra R210.12 VV 6x6 M
Kategorie:
Category:
valník
Výrobce:
Producer:
Tatra, Kopřivnice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2005
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2 (+ 16 (?) na korbě / + 16 (?) on the platform)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
7500 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
5500 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
13000 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
8000 kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
21000 kg
Celková délka:
Overall Length:
7490 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm
Celková výška:
Overall Height:
3320 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
430 mm
Rozvor:
Wheelbase:
3150 mm - 1200 mm
Rozchod:
Track:
? mm -
Brzdová soustava:
Braking System:
vzduchové, dvouokruhové, bubnové brzdy na všech kolech se samostavy WABCO

provozní brzda - dvoukruhová, vzduchová, s posilovačem, účinná na všechna kola náprav;
nouzová brzda - pružinového typu, účinná na všechna kola zadních náprav;
parkovací brzda - pružinového typu, účinná na všechna kola zadních náprav;
pomocná brzda - motorová, výfuková
Elektrický systém:
Electrical System:
nominální napětí: 24 V
alternátor: 28 V / 80 A
akumulátory: 2x 12 V / 180 A
Pneumatiky:
Tyres:
14.5 R20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Renault DCI 6W
- řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, s přímým vstřikem paliva, vznětový
- počet válců: 6
- vrtání: ? mm
- zdvih: ? mm
- objem válců: 6,18 l
- maximální točivý moment: 700 Nm při 1200 až 100 ot/min
- maximální výkon: 158 kW při 2400 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
PRAGA 12 PS93 RPV
- mechanická, 6+1, manuální
Spojka:
Clutch:
385 DBE
- jednokotoučová s centrální pružinou, hydraulicky ovládaná s pneumatickým posilovačem
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
100 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
810 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
38 ° / 37 °
Svah:
Gradient:
32 °
Boční náklon:
Side Slope:
19 °
Překročivost:
Trench Crossing:
0,95 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,45 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
R210.12 VV 6x6 M byl předchůdcem T810
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#332837Verze : 0
MOD
Tatra R210.12 VV 6x6 M

Na konci roku 2002 společnost Tatra koupila od společnosti Roudnické strojírny a slévárny a.s. konstrukční dokumentaci a duševní práva k výrobě středního terénního nákladního automobilu R210, který byl schválen pro provoz na pozemních komunikacích a zaveden do výzbroje Armády České republiky jako logistický automobil střední kategorie, nahrazující vozidla V3S.

Na základě původního ROSSe vznikl typ R210.12 VV 6x6 M, který je, stejně jako jeho předchůdce, založen na klasické koncepci podvozku s tuhými portálovými nápravami a žebřinovým rámem. Jeho celková hmotnost se pohybuje na pomezí kategorií středních a těžkých nákladních vozidel (N2 a N3). Vozidlo je určeno pro přepravu maximálně 5500 kg užitečného zatížení nebo přepravu vojenských jednotek a pro tažení přívěsů. Podlaha třímístné kabiny je zesílena pancéřovým plechem, který osádce poskytuje ochranu proti střepinám z ručních granátů a výbuchům protipěchotních min. Boční sloupky a střecha kabiny jsou zpevněny a připraveny pro možnost instalace lafety lehkého kulometu.

Z vozidla R210.12 VV 6x6 M vychází definitivní verze pro AČR s označením T810.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#131442Verze : 0
MOD
Prvotní podoba R210 z produkce Tatry.
CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M - (TATRA)

(TATRA)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#131443Verze : 0
MOD
R210 na výstavě IDET 2003.
(©Radek Havelka)



URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#202500Verze : 0
MOD
R210.12 VV 6x6 M na polygonu výrobce a na výstavě IDET 2005.
CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M - (Tatra)

(Tatra)
CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M -


CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M -


CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M -


CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M -


CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#332839Verze : 0
MOD
R210.12 VV 6x6 M, Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 2005.

Fotografie: Martin Drobňák

CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M -


CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#165101Verze : 0
Prototyp R210.12 VV 6x6 M a sériová T810-V (VPZ 026 27-32), Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 30.8.2014. V rámci konání tankového dne byl prototyp R210M předán do sbírek lešanského muzea. T810-V na snímku je provozována ve Vojenském újezdu Hradiště (VZ 1534 Radošov - Středisko obsluh výcvikového zařízení Hradiště).
CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#518578Verze : 1
MOD