Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Tatra 815 8x8 LT
Originální název:
Original Name:
Tatra 815 8x8 LT
Kategorie:
Category:
valník
Výrobce:
Producer:
EXCALIBUR ARMY, spol. s r.o., Přelouč
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (prototyp / prototype)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2013
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
8x8
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
~15100 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
~12000 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
~27100 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
450001) kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
~72100 kg
Celková délka:
Overall Length:
~9360 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm
Celková výška:
Overall Height:
~32402) mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
410 mm
Rozvor:
Wheelbase:
1650 mm - 2970 mm - 1450 mm
Rozchod:
Track:
2044 mm - přední nápravy
1988 mm - zadní nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní
parkovací
odlehčovací
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 180 Ah
alternátor: 28 V / 60 A
Pneumatiky:
Tyres:
14.00R20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3-930-50 (modernizovaný)
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, přeplňovaný
- počet válců: 12
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 19 000 cm3
- maximální točivý moment: ~1650 Nm při 1400 ot/min
- maximální výkon: ~265 kW při 2200 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
Tatra 10 TS 130
- synchronizovaná 5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod řazený elektropneumaticky s předvolbou
Spojka:
Clutch:
jednolamelová s průměrem 420 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
80 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
~1000 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
32 ° / 35 °
Svah:
Gradient:
29 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
2 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,4 m
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
1) na silnici, 15000 kg v terénu
2) po kabinu
Zdroje:
Sources:
firemní materiály EXCALIBUR ARMY, spol. s r.o.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-8x8-LT-t178336#524477Verze : 0
MOD
Tatra 815 8x8 LT

Modernizace vojenského nákladního automobilu Tatra 815 VPR9 28 265 8x8.1R s cílem prodloužení životního cyklu vozidel této řady a zvýšení jejich užitných vlastností. Modernizace byla provedena na jednotlivých skupinách tak, aby byly zlepšeny technické parametry, sníženy provozní náklady, potřeby údržby a oprav.

Původní motor T3-930-50 získal nové turbodmychadlo s mezichladičem plnícího vzduchu, čímž se dosáhlo snížení spotřeby paliva, zlepšení chlazení a snížení kouřivosti. Rovněž se zlepšil průběh kroutícího momentu a výkonu v nízkých otáčkách. Původní převodovka byla nahrazena za novou Tatra 10 TS 130 se systémem poloautomatického řazení Tatra-Norgren, který zlepšuje ovladatelnost a zvyšuje uživatelský komfort řidiče. Nová je rovněž přídavná převodovka Tatra 230 TRK, čímž je zamezeno vyskakování rychlostních stupňů u původních vozidel. Použitím převodovky Tatra 10 TS 130 a přídavné převodovky Tatra 230 TRK, je přenos kroutícího momentu na kola vozidla realizován na jiných převodových poměrech a v nižších provozních otáčkách motoru, čímž dochází ke snížení hlučnosti. Monoblok řízení s pomocným okruhem umožňuje řízení vozidla v případě poruchy motoru.

Podvozek využívá kombinaci listových per a vzduchového pérování, díky čemuž dochází ke zlepšení stability a snížení opotřebení pneumatik. Použité pneumatiky Michelin mají rozměry 14.00R20. Podovzek má systém podhušťování Téléflow, jenž zabezpečuje kontrolu tlaku v pneumatikách a jeho regulaci v závislosti na zatížení a terénních podmínkách. Tím je zvýšena životnost pneumatik, ekonomičnost provozu i bezpečnost. Brzdy jsou doplněny o systém ABS. Vzduchová soustava je vedena v polyethylenových trubkách s rychloupínacími koncovkami.

Modernizovaná kabina je vybavená seřiditelnými sedadly se samonavíjecími bezpečnostními pásy, pevným lůžkem a novou přístrojovou deskou. Je vybavena závislým i nezávislým topením včetně klimatizace. Vnější, hlavní i pomocná světla využívají technologie LED, osvětlení s možností režimu BLACKOUT.

Korba je koncipována jako logistický valník s hliníkovými bočnicemi, vybavena úchyty k upevnění nákladu a jeho zajištění. Je vybavena lavičkami pro přepravu osob (po zaplachtování) a rohovými fixačními prvky pro přepravu
kontejnerů ISO 1C (po odstranění bočnic).

Prototyp vozidla byl veřejně poprvé představen na veletrhu IDET 2013 v Brně.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-8x8-LT-t178336#524479Verze : 3
MOD
Prototyp T-815 8x8 LT na továrním polygonu Tatry v Kopřivnici.
CZE - Tatra 815 8x8 LT - (EXCALIBUR ARMY)

(EXCALIBUR ARMY)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-8x8-LT-t178336#524478Verze : 1
MOD
Prototyp T-815 8x8 LT, veletrh IDET 2013, Brno, květen 2013.
CZE - Tatra 815 8x8 LT -


CZE - Tatra 815 8x8 LT -


CZE - Tatra 815 8x8 LT -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-8x8-LT-t178336#524483Verze : 0
MOD