Main Menu
User Menu

CZE - Tatra 815-7B0R42 14 202 4x4.1R

Tatra 817-7B0R42 14 202 4x4.1R

     
Název:
Name:
Tatra 815-7B0R42 14 202 4x4.1R1)
Originální název:
Original Name:
Tatra 815-7B0R42 14 202 4x4.1R
Kategorie:
Category:
podvozek pro nástavbu
Výrobce:
Producer:
Tatra a.s., Kopřivnice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2004
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1 (+ 20 na korbě / + 20 on the platform)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
7200 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
7800 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
15000 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
20000 kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
35000 kg
Celková délka:
Overall Length:
6745 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm
Celková výška:
Overall Height:
2690 ? mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
380 mm
Rozvor:
Wheelbase:
3660 mm
Rozchod:
Track:
2072 mm - všechny nápravy
Brzdová soustava:
Braking System:
- bubnové brzdy s pneumatickým posilovačem, klínového typu s jednotkou automatického nastavení, ABS
- čtyři nezávislé brzdové systémy: provozní, nouzová, parkovací a motorová
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 200 Ah
alternátor: 28 V / 70 A
Pneumatiky:
Tyres:
14.00 R20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Cummins ISBe 275
- vznětový, řadový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 6 v řadě
- vrtání: 102 mm
- zdvih: 120 mm
- objem válců: 5,9 l
- maximální točivý moment: 950 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 202 kW při 2500 ot/min
Převodovka:
Gearbox:
ZF-Ecomid 9S75
- automatická, elektronicky řízená
- počet stupňů: 9+1
Spojka:
Clutch:
Sachs MF 395
- jednolamelová s membránovou pružinou integrovaná s převodovkou
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
220 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
110 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
850 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
42 ° / 38 °
Svah:
Gradient:
342) °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
0,9 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,5 m
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
1) technické údaje jsou pro valníkový automobil
2) při 14000 kg, 11° při 35000 kg
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7B0R42-14-202-4x4-1R-t30623#110928Verze : 2
Tatra 815-7B0R42 14 202 4x4.1R


Vysoko mobilné stredné taktické nákladné vozidlo Tatra 815-7B0R42 14 202 4x4.1 je určené pre náročnú prevádzku, patrí do rodiny nedávno vyvinutých vojenských nákladných vozidiel určených pre náročnú prevádzku v ťažko priechodzom teréne a v náročných klimatických podmienkach. V dôsledku špecifických konštrukčných vlastností je zvlášť vhodné pre expedičné sily a pre rozmiestnenie v zámorí.


Podvozok s pohonom 4x4 využívá novo vyvinutú koncepciu nezávislého zavesenia s centrálnou nosnou rúrou rámu podvozku, čo sú unikátne prvky podvozkov Tatra, ktrorých kvality sa v prevádzke dlouhodobo osvedčujú už viac ako 80 rokov. Konstrukčné riešenie umožňuje nezávislý pohyb s vylepšeným riadením a maximálny dotyk medzi kolesami a terénom, pri súčasnej vysokej odolnosti podvozku proti ohybu a skrutu.


To všetko je zaistené tuhým 3D rámom, vďaka spojeniu centrálnej nosnej rúry s konvenčným rebrinovým rámom prostredníctvom niekoľkých priečnikov. Okrem toho centrálna nosná rúra podvozku chráni všetky súčasti hnacej sústavy, ktoré sú umiestnené vnútri v rúre a sú tak chránené pred nárazmi, prachom a vlhkosťou. Nízke náklady na prevádzku a údržbu a bezúdržbový koncept konštrukcie bez konvenčného rozvedenia točivého momentu kardanovým hriadeľom predstavujú ďalšie výhody konštrukcie. Vzduchové pružiny spoločně s nezávislým zavesením kolies zabezpečujú nízku mieru zvislých vibrácií a zaišťují tak pohodlnú jazdu, umožňujúcu rychlú jazdu aj v obtiažnom a nerovnom teréne.


Vozidlo je možné letecky prepravovať v transportných lietadlách C-130 Hercules. Výška a svetlosť vozidla je meniteľná. Do vybavenia patrí pohon všetkých kolies, uzáverky diferenciálu, CTIS ovládané za chodu. Volitelne je možné inštalovať súpravy pancieoovania, které je možné inštalovať uživateľom v prípade potreby (pancierová ochrana úrovne 2 pre ohrozenie KE, úrovne 2a, 2b pre výbuchy granátov a min podľa normy STANAG 4569).
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7B0R42-14-202-4x4-1R-t30623#158493Verze : 3
MOD
T815-7B0R42, vojenská přehlídka, Praha, květen 2005. Automobil zpočátku nesl typové označení Tatra 817, které bylo později v rámci homologačních řízení upraveno na Tatra 815-7. Vozidlo bylo také prezentováno pod názvem Tatra 815-7B0R72 14 202 4x4.1R.
CZE - Tatra 815-7B0R42 14 202 4x4.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7B0R42-14-202-4x4-1R-t30623#111207Verze : 2
MOD
T815-7B0R42, veletrh IDET 2005, Brno, květen 2005.
CZE - Tatra 815-7B0R42 14 202 4x4.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7B0R42-14-202-4x4-1R-t30623#129954Verze : 1
MOD
T815-7B0R42, veletrh IDEB 2016, Bratislava, květen 2006.
CZE - Tatra 815-7B0R42 14 202 4x4.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7B0R42-14-202-4x4-1R-t30623#158480Verze : 1
MOD
T815-7B0R42, veletrh IDEB 2016, Bratislava, květen 2006.
CZE - Tatra 815-7B0R42 14 202 4x4.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7B0R42-14-202-4x4-1R-t30623#165099Verze : 1
T815-7B0R42, veletrh IDEB 2016, Bratislava, květen 2006.
CZE - Tatra 815-7B0R42 14 202 4x4.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-7B0R42-14-202-4x4-1R-t30623#167261Verze : 1
MOD