Název: Name: | OKV-P | |
Originální název: Original Name: | OKV-P | |
Kategorie: Category: | obrněný transportér | |
Výrobce: Producer: | VOP 026, Šternberk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2002-DD.MM.2005 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.2002 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | 4 osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 71501) kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5420 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2360 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2260 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 315 mm | |
Pancéřování: Armour: | korba - čelo: 5 / 14 mm korba - boky: 7 mm korba - zezadu: 7 mm korba - strop: 7 mm korba - podlaha: 2 - 3 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Renault DCI 4C J01 - vznětový, přeplňovaný čtyřtaktní motor - zdvihový objem: 4116 cm3 | |
Výkon: Power: | 128 kW při 2400 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | manuální, 5+1 | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 90+ km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ~800 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 36 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,22 ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,4 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,762) m | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | 3) | |
Poznámka: Note: | 1) provozní hmotnost: 6625 kg 2) vozidlo není obojživelné 3) Policie ČR | |
Zdroje: Sources: | firemní materiály VOP 026 |
URL : https://www.valka.cz/CZE-OKV-P-t86237#587370Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
OKV-P
Obrněné kolové vozidlo policie OKV-P je dvounápravový transportér s pohonem všech kol (4x4), koncepce podvozku a korby je shodná s obrněným transportérem LOT-B s následujícími odlišnostmi:
- úprava pro šestičlennou (2+4), nouzově osmičlennou osádku (2+6)
- výstražné a rozhlasové zařízení
- vnější hasicí systém
- vnější systém uchycení pro přídavné zařízení
- přídavná zařízení (radlice, zábrana)
- nemá věžový komplet
OKV-P je určeno zejména pro přepravu malé policejní zásahové jednotky nebo stálé osádky do šesti osob (velitel, řidič a čtyři osoby roje). Umožňuje rychlé nasazení a okamžité plnění speciálních úkolů. Vozidlo je používáno jako těžká podpora u pořádkových sil většiny krajských ředitelství Policie České republiky.
Korba OKV-P je rozdělena na prostor řidiče a velitele, prostor osádky a motorový prostor. Prostor řidiče a velitele a prostor osádky jsou společné a lze je hermeticky uzavřít. Motorový prostor v zadní části korby je od prostoru osádky oddělen přepážkou. Jsou v něm umístěny motor, převodovka a všechny ostatní komponenty poháněcí soustavy, obslužné systémy a akumulátory strojového spodku i nástavby.
Čelní okno a dvě čelní šikmá okna zajišťují dobrý výhled řidiče a velitele. Dvěma bočními okny nad dveřmi osádka pozoruje okolí a situaci vně vozidla před jeho opuštěním. Skla všech oken jsou vrstvená a zajišťují stejnou balistickou odolnost jako okolní pancíř. Okna jsou kryta duralovými žaluziemi. Žaluzie na čelním okně jsou snímatelné a je možné je přepravovat i položené a zajištěné na pancíři před oknem.
Vozidlo je poháněno motorem Renault DCI 4C J01 - jedná se o čtyřdobý, vznětový, čtyřválcový, řadový motor s přímým vstřikem paliva elektronicky řízenými vstřikovacími jednotkami (Common Rail), chlazený kapalinou, přeplňovaný turbodmychadlem, s chladičem plnícího vzduchu, splňuje normu Euro 3.
OKV-P je vybaveno zvláštním výstražným zařízením. V přední části může být umístěn přídavný hydraulický tříbodový závěs se zavěšenou speciální radlicí k odstraňování překážek nebo pletivovou zábranou k vytvoření zátarasů. Další výbava vozidla je volitelná, přístroje a další vybavení mohou být zastavěny podle požadavku zákazníka, resp. podle určení vozidla.
Obrněné vozidlo OKP-V bylo do výzbroje pořádkových jednotek Policie ČR zavedeno v roce 2001. Transportér byl například nasazen při podpoře policejních pyrotechniků po výbuších v muničním areálu ve Vrběticích na Zlínsku v říjnu a prosinci 2014.
Zdroj:
Obrněné kolové vozidlo policie OKV-P je dvounápravový transportér s pohonem všech kol (4x4), koncepce podvozku a korby je shodná s obrněným transportérem LOT-B s následujícími odlišnostmi:
- úprava pro šestičlennou (2+4), nouzově osmičlennou osádku (2+6)
- výstražné a rozhlasové zařízení
- vnější hasicí systém
- vnější systém uchycení pro přídavné zařízení
- přídavná zařízení (radlice, zábrana)
- nemá věžový komplet
OKV-P je určeno zejména pro přepravu malé policejní zásahové jednotky nebo stálé osádky do šesti osob (velitel, řidič a čtyři osoby roje). Umožňuje rychlé nasazení a okamžité plnění speciálních úkolů. Vozidlo je používáno jako těžká podpora u pořádkových sil většiny krajských ředitelství Policie České republiky.
Korba OKV-P je rozdělena na prostor řidiče a velitele, prostor osádky a motorový prostor. Prostor řidiče a velitele a prostor osádky jsou společné a lze je hermeticky uzavřít. Motorový prostor v zadní části korby je od prostoru osádky oddělen přepážkou. Jsou v něm umístěny motor, převodovka a všechny ostatní komponenty poháněcí soustavy, obslužné systémy a akumulátory strojového spodku i nástavby.
Čelní okno a dvě čelní šikmá okna zajišťují dobrý výhled řidiče a velitele. Dvěma bočními okny nad dveřmi osádka pozoruje okolí a situaci vně vozidla před jeho opuštěním. Skla všech oken jsou vrstvená a zajišťují stejnou balistickou odolnost jako okolní pancíř. Okna jsou kryta duralovými žaluziemi. Žaluzie na čelním okně jsou snímatelné a je možné je přepravovat i položené a zajištěné na pancíři před oknem.
Vozidlo je poháněno motorem Renault DCI 4C J01 - jedná se o čtyřdobý, vznětový, čtyřválcový, řadový motor s přímým vstřikem paliva elektronicky řízenými vstřikovacími jednotkami (Common Rail), chlazený kapalinou, přeplňovaný turbodmychadlem, s chladičem plnícího vzduchu, splňuje normu Euro 3.
OKV-P je vybaveno zvláštním výstražným zařízením. V přední části může být umístěn přídavný hydraulický tříbodový závěs se zavěšenou speciální radlicí k odstraňování překážek nebo pletivovou zábranou k vytvoření zátarasů. Další výbava vozidla je volitelná, přístroje a další vybavení mohou být zastavěny podle požadavku zákazníka, resp. podle určení vozidla.
Obrněné vozidlo OKP-V bylo do výzbroje pořádkových jednotek Policie ČR zavedeno v roce 2001. Transportér byl například nasazen při podpoře policejních pyrotechniků po výbuších v muničním areálu ve Vrběticích na Zlínsku v říjnu a prosinci 2014.
Zdroj:
https://www.vop.cz/vv_sternberk_modernizace.htm
foto archiv autora
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-OKV-P-t86237#319371Verze : 5
karaco
MOD
OKV-P, mírně odlišná varianta.
Exponát na přehlídce 28. října 2008, Praha.
vlastní foto
vlastní foto
Exponát na přehlídce 28. října 2008, Praha.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/CZE-OKV-P-t86237#319393Verze : 0
MART.in
MOD
OKV-P (P00 1502), Zásahová jednotka Krajského ředitelství policie Plzeňského kraje, Chráněná krajinná oblast Brdy, Bahna 2017, červen 2017.
Období | - |
Typ stroje | CZE - OKV-P |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - OKV-P |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-OKV-P-t86237#587371Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.